Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-02-10, 09:51
jeabys jeabys är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 299
Standard Bokat och klart!

När är det bokat och klart . Ser så framemot att åka "hem" igen och umgås med mina vänner. En ouzo på Yannis båt på Tsougria .

Åker först den 25/6 i en vecka men pojkvän och systerdotter.
Åker sedan 1/8 - 15/8 med pojkvän och kompisar.

Ville bara säga det .

/Jeanette
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-02-10, 09:58
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Sv: Bokat och klart!

Vi åker också den 25/6, har dock bara bokat flyg än så länge, har du något boendetips där havsutsikt och pool är ett krav. Härligt att ha något att se fram emot.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-02-10, 10:07
jeabys jeabys är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 299
Standard Sv: Bokat och klart!

Jag har dessvärre inga boende tips med pool. Det finns ju dock en hel del att hyra i gamla hamnen. Studio Mahi nämns väl här på Kalimera ang boende tror jag. Havsutsikt ja, pool nej. Vi har för första veckan hyrt ett rum bakom National Bank of Skiathos, Papadiamantis. Resa nr två kommer vi att bo på Alkyon som funkar bra, så länge man slipper bo i det illa luktande källarplanet.
/Jeanette
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-02-10, 10:12
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Sv: Bokat och klart!

ok, just nu tittar vi på Hotel Arco, Korali (trolous) eller hotel Rene. Har svårt att bestämma oss. //Maria
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-02-10, 10:16
jeabys jeabys är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 299
Standard Sv: Bokat och klart!

Jag tycker att det är bäst att bo i Skiathos stad, man har nära till allt. Har du varit förut på Skiathos?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-02-10, 10:35
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Sv: Bokat och klart!

Nä vi har aldrig varit på Skiathos och nu ska vi vara i 3 hela veckor, det ska bli så härligt. Tror du att det är bättre att bo tex på hotel rene som ligger 400 m från Megali Amos istället för Trolous? Vi har 2st 14 åringar och en 5 åring med oss det är därför pool är viktigt som lite omväxling. Tar tacksamt emot tips.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-02-10, 12:45
jeabys jeabys är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 299
Standard Sv: Bokat och klart!

Jag tror nog att Rene är bättre. Det är närmare stan, så det går att ta taxi om bussen är överfull. Skiathos stad är så mysig.
Jag skickar ett privat meddelande till dig endera dagen med en massa tips, har varit där i 12 år .
/Jeanette
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-02-10, 12:52
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Sv: Bokat och klart!

Tack snälla du. //Maria
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-02-10, 19:23
idaho idaho är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Alingsås
Inlägg: 4
Standard Sv: Bokat och klart!

ååh ett sånt mail vill jag oxå gärna ha......var där förra året men tar tacksamt emot lite tips.....
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-02-12, 10:06
LN LN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Asarum
Inlägg: 310
Standard Sv: Bokat och klart!

tar även jag gärna emot tips! åker ner 24/5
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-02-14, 16:59
jeabys jeabys är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 299
Standard Sv: Bokat och klart!

Jag har mailat tips till dig och idaho och LN nu .

/Jeanette
Svara med citat
  #12  
Gammal 2011-02-25, 22:00
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Bokat och klart!

Citat:
Ursprungligen postat av jeabys Visa inlägg
Åker sedan 1/8 - 15/8 med pojkvän och kompisar.

Ville bara säga det .

/Jeanette
och jag vill bara tillägga att jag kommer ner en vecka senare, d 8 augusti och blir där nere i två låååååånga hääääärliga veckor
Svara med citat
  #13  
Gammal 2011-03-13, 12:06
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Sv: Bokat och klart!

Nu har vi äntligen bestämt och bokat hotel på Skiathos det blev hotel Rene och vi känner oss supernöjda. Att det är en lång backe upp som barnen kanske kommer gnälla över struntar vi i, vi får se det som motion.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2011-03-19, 13:30
Buckskins avatar
Buckskin Buckskin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 110
Standard Sv: Bokat och klart!

René är ett toppenställe. Bor där varje gång jag är på Skiathos. Visst är det en lite krävande backe, men det kan ju vara bra att bränna lite av de där Mythos-kalorierna då och då ;-) Fantastisk utsikt när man väl kommer upp. Underbart poolområde och ett lagom lugnt hotell med en skön familj som äger stället. Som du märker så räcker inte superlativen till ;-) Ni kommer inte bli besvikna varken på Skiathos eller René. Själv blir det Naxos för egen del i år men oj vad jag saknar mitt Skiathos, men det får bli nästa år helt enkelt. Säg till om du vill ha lite andra tips angående ön.

Ha det gott

PS Missa inte stränderna Mandraki och Elias
Svara med citat
  #15  
Gammal 2011-03-19, 15:44
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Sv: Bokat och klart!

Vi ska vara där i 3 hela veckor så jag tar gärna emot alla tips. En dag funderar vi på att åka till Skopelos, vi tänkte om vi behöver tid där så kan vi sova över en natt någonstans, har du tips eller råd ang. det? Tack. //Maria
Svara med citat
  #16  
Gammal 2011-03-21, 09:42
Buckskins avatar
Buckskin Buckskin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 110
Standard Re: Bokat och klart!

När det gäller Skopelos så är det ett sant nöje att bara planlöst promenera runt i den pittoreska staden. På det sättet kan man spendera otaliga timmar. Skopelos stad känns betydligt lugnare än Skiathos och något mer genuint grekisk. Det finns en hel del Skopelosfantaster här på Kalimera som kan ge dig bra tips om ön. Jag kan dock rekommendera en liten kvällsdrink på stället (har tyvärr glömt namnet) i slutet av hamnpromenaden där man sitter under ett stort träd, du kommer att se vilket jag menar. Skön musik och avslappnad stämning, dessutom vill jag minnas att det gjorde en alldeles förträfflig Mojito.

På Skithos finns en hel del favoriter. Jag har redan tipsat om stränderna Mandraki och Elias, även Krifi Amos är en höjdare. Ja det finns ju tokmånga bra stränder på ön så det är egentligen bara att hitta sin egen favorit beroende på vad man gillar. Här finns en strand för alla. En tur med badbåt till Tsougria är också att rekommendera och självfallet Lalaria. När det gäller restauranger så är favoriterna 1901 och Asprolithos. Finns dock mängder av bra restauranger, ni behöver inte gå hungriga ;-) Skulle ni bara vara sugna på en gyros en kväll så är det lilla haket ”No name” en pärla. Att sitta i den trånga gränden med en gyros och Mythos och bara titta på folk är sannerligen ett nöje i sig. Sedan vet jag att många har en aversion mot den så kallade ”Trappan”. Det är en trappa full med kuddar som man kan sitta på (du kommer även är se vad jag menar när du kommer dit) och njuta av sina drinkar. Vissa tycker att det är för trångt, otrevlig personal och för turistigt. Visst kan jag hålla med i vissa avseenden men tycker själv att det kan vara ganska trevligt att ta kvällens första drink där, man får ta det för vad det är. Gå dit tidigt på kvällen när där är färre människor så tror jag nog att ni kommer att uppskatta det. Det gör jag i alla fall. En liten öl ute på Bourtzi sent på kvällen är också trevligt, ett lagom sätt att avsluta en förträfflig kväll på det magiska Skiathos.

Svara med citat
  #17  
Gammal 2011-03-22, 19:29
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Re: Bokat och klart!

Citat:
Ursprungligen postat av Buckskin Visa inlägg
Skulle ni bara vara sugna på en gyros en kväll så är det lilla haket ”No name” en pärla. Att sitta i den trånga gränden med en gyros och Mythos och bara titta på folk är sannerligen ett nöje i sig. Sedan vet jag att många har en aversion mot den så kallade ”Trappan”. Det är en trappa full med kuddar som man kan sitta på (du kommer även är se vad jag menar när du kommer dit) och njuta av sina drinkar. Gå dit tidigt på kvällen när där är färre människor så tror jag nog att ni kommer att uppskatta det. Det gör jag i alla fall. En liten öl ute på Bourtzi sent på kvällen är också trevligt, ett lagom sätt att avsluta en förträfflig kväll på det magiska Skiathos.


men vad jag saknar Skiathos nu
Svara med citat
  #18  
Gammal 2011-03-23, 10:22
jeabys jeabys är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 299
Standard Sv: Re: Bokat och klart!

Jag med, längtar så jag blir galen snart. Pratade med Yannis igår och han längtar tills vi alla kommer på besök. Gubben är snart 70 år, född på ön. En sån otroligt skön människa med ett stort hjärta.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2011-03-23, 10:24
Buckskins avatar
Buckskin Buckskin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 110
Standard Sv: Bokat och klart!

Ja, saknaden efter Skiathos är en daglig företeelse.
Svara med citat
  #20  
Gammal 2011-03-28, 20:14
pelo2 pelo2 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 18
Standard Sv: Bokat och klart!

Om det är just pool och havsutsikt som är viktigt så tycker jag att Elias är himla mysigt och fräscht lägenhetshotell. Om man har balkong med havsutsikt där får man en utsikt som heter duga.

Hotellet ligger dock upp för en rätt brant backe och en bit från Skiathos stad, så en hyrbil är inte fel om man ska bo där.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT