Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2013-05-06, 11:23
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Kefalonia

Citat:
Ursprungligen postat av C@nny Visa inlägg
Hej Sunny!

Irini har jag bott på flera ggr.
Det ligger perfekt i förhållande till Argostoli.
CBR är störst i Lassi. Där ligger även bankomaten.

Jag har skickat mail !

//Conny :-)
Tusen tack Conny! Jag har skickat svar!!...
Svara med citat
  #22  
Gammal 2013-05-11, 18:18
ALAs avatar
ALA ALA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Sigtuna
Inlägg: 6
Standard Sv: Kefalonia

Hej allihop, ny medlem som med intresse läst de flesta inlägg om Kefalonia och följt den här tråden.

Jag funderar själv på att åka till Kefalonia en vecka i mitten av juni för att komma ikapp mig själv , läsa och ha en vacker utsikt från balkongen. Jag är inte ovan vid att resa, men jag reser ensam för första gången på semester på +- 35 år

Jag har sanslöst svårt att bestämma mig om jag ska välja Kefalonia eller Karpathos ..eller kanske ...Korfu
- Ja Ni förstår hur tankarna snurrar
Risken är att det inte blir någon resa alls om jag velar och fegar ur. Så jag tar chansen och frågar Er som är kunniga

Mina tankar efter att ha läst Era inlägg ovan är isåfall hotel Irini som ser mysigt ut med Airtours, de har också några trevliga utflykter man kan hänga på.
Men så läste jag på ett annat ställe att det långt till en bra strand.
Kan Ni ändå rekommendera det?
Jag tror inte jag kommer vara modig och gå ut och äta själv, så jag undrar om det är vanligt att man kan köpa med sig mat hem från restauranger. Har Ni någon aning ?

Tack på förhand
Anne-Lie
Svara med citat
  #23  
Gammal 2013-05-11, 20:00
elca elca är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Inlägg: 48
Standard Sv: Kefalonia

Hejsan Anne-Lie förstår din känsla av att åka själv, var själv i samma sits men oj så bra det gick. Har varit på Karpathos och Skopelos går hur bra som helst, så här i efterhand förstår jag inte varför man inte åkte tidigare då ingen annan kunnat följa med, nä då var man kvar hemma och längtade som tusan till härliga Grekland. Sitter och planerar för fullt för en vecka i juli men troligen till lilla Tilos, vill ha lugnt och skönt och bara vara.
Gå ut och äta behöver du heller inte vara orolig för, dom är lika trevliga mot dig som om det skulle komma ett stort sällskap. Nu är jag otroligt kvällstrött så jag var kanske och åt tidigare för det mesta, inte fullproppat på matställena, stannade ofta till på nåt ställe och tog en kall öl, som sagt kändes inte konstigt alls. Så åk iväg och njut av din egen tid så skönt
Svara med citat
  #24  
Gammal 2013-05-11, 22:28
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Kefalonia

Håller helt med elca, det är härligt att resa själv, du bestämmer själv över din tid, vad du ska göra och när.
Vill man inte gå ut och äta någon kväll går det ju bra att fixa till något i sin lägenhet och sitta på balkongen och njuta av utsikten (om man har en sådan dvs)., läsa och bara vara.
Kände också att det var lite obekvämt att gå ut och äta själv första gången jag reste själv, men nu känner jag inte så längre.
Brukar alltid få kontakt med andra, bara man är lite öppen för det så går det bra!
Jag ska bo på Irini på Kefalonia i September, har inte hört att det ska vara så långt till en bra strand därifrån i Lassi är det bra stränder efter vad jag läst i Kalimeras e-guide om Kefalonia, köp den om du ska åka dit!..

Senast redigerad av Sunny12 den 2013-05-11 klockan 22:29. Anledning: korrigering
Svara med citat
  #25  
Gammal 2013-05-11, 23:15
Pelas avatar
Pela Pela är uppkopplad nu
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Västerås
Inlägg: 231
Standard Sv: Kefalonia

Rådet blir helt enkelt ÅK
Har rest själv ett antal år, Nu är jag visserligen en man och inte en kvinna ,men jag har under åren aldrig sett en ensam kvinna ha några problem vid restaurangbesök i Grekland,kan vara annorlunda i andra länder..

Res,njut av Grekland,gör vad du vill på dagarna ( du bestämmer ! ) och avsluta dagen med ett Tavernabesök och titta på folk.

Så fort du kommer hem så kommer du att vilja boka nästa resa..
Svara med citat
  #26  
Gammal 2013-05-12, 08:43
ALAs avatar
ALA ALA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Sigtuna
Inlägg: 6
Standard Sv: Kefalonia

Tusen Tack för Era uppmuntrande svar !
Skönt att få "prata" med någon som förstår frågeställningarna.

Precis Elca! Jag har faktiskt stannat hemma och sedan längtat och ångrat mig . Nu iår vill jag inte det .
Kollade också på Tilos efter tips här på Kalimera men tyckte att transfertiden var lite lång när man bara ska åka en vecka. Hoppas du får det alldeles ljuvligt :-)

Tack Sunny , då har du också kollat läget runt Irini . Det känns bra !
E-guiden ska jag köpa idag redan då.

Pela, Tusen Tack för Härligt Handfast och Hoppfullt råd :-)

Hälsar
Anne-Lie
Svara med citat
  #27  
Gammal 2013-05-12, 10:05
elca elca är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Inlägg: 48
Standard Sv: Kefalonia

Ja det är transfertiden som gör mig osäker, har varit inne på Kefalonia hela tiden tills jag fick tips om Tilos,,ja får fundera lite till
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT