Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Halkidiki

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-04-12, 21:00
Sagapos avatar
Sagapo Sagapo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Västerås/Kozani
Inlägg: 91
Standard semestra i chalkidiki

Hej Allihop

Jag och killen har bestämt oss för att semestra i Chalkidiki i början på Augusti. Vi vill gärna ha några tips på ställen och billiga hotell på första benet som passar ett ungt par som både gillar håll igång och sköna/lugna stunder på fina stränder.

Ej Hanioti bara

E glad för alla tips

Många kramar Sagapo

Glad påsk på er ALLA KALIMEROR; Nya som gamla

Senast redigerad av Sagapo den 2006-04-12 klockan 21:08.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-04-13, 13:37
Apelsinas avatar
Apelsina Apelsina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 127
Standard Sv: semestra i chalkidiki

Hej Sagapo!

Jag var en charter-vecka med tjej-gänget på Halkidiki för kanske 10 år sedan. Vi bodde då i Pefkohori på Kassandra-halvön. Som jag minns det så tyckte jag då att det var ett jättemysigt ställe (för övrigt första gången jag var i Grekland !). Det var ju inget hålligång-ställe som Kos eller Ios, utan snarare mysiga barer med bra musik precis vid stranden.

TYckte rent generellt att Halkidiki var oerhört vackert! Vi var en sväng till Sithonia (andra "benet") och också en bit ner mot det tredje benet som ju är munkrepubliken Athos. Vi åkte till Ouranapolis, som är en gränsstad eller vad man ska säga, och sedan en båttur runt Athos, som faktiskt var väldigt vackert och fascinerande. Ända sedan jag var på Halkidiki har jag tänkt mig att åka tillbaka någongång - det kanske vore en idé för nästa år! Skriv ett resebrev när du kommer hem så att jag får höra vad du tyckte !!

Detta var ju i o f s inget svar på din fråga om boende - vi bodde bra i Pefkohori, men jag minns inte vad stället hette - men jag hoppas ni får en jätteskön semester på Halkidiki. Tycker ni har gjort ett bra val!

Glad påsk !
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-04-13, 13:42
Apelsinas avatar
Apelsina Apelsina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 127
Standard Sv: semestra i chalkidiki

Kollade i mitt fotoalbum - Hotel Petridis hette stället där vi bodde. Det låg inte precis vid stranden, men det var bara en kort promenad vad jag minns. Om det finns kvar vet jag förstås inte - 1999 var det visst vi var där !
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-04-14, 00:31
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: semestra i chalkidiki

Vi bodde på Hotell Australia i Fourka på västkusten av Kassandrahalvön förra sommaren.
Lite knepigt ställe egentligen, finns inga bofasta i byn, allt är bara uppbyggt för tursiter men man har gjort det på ett så bra sätt så man skulle aldrig kunna gissa att det är på det sättet. Det finns massvis med villor i byn, dessa ägs av folk som bor i Thessaloniki och kommer dit över helgerna och på sommaren.
Verkade finnas bra utbud med kvällsnöjen också om man vill ha det, stranden var fin och lämpligt mycket folk då vi var där i juli.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-05-16, 17:39
gaie gaie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 10
Standard Sv: semestra i chalkidiki

Hei!

Anbefaler Athytos. Det er en flott vernet stensatt by, med fin strand, koselige tavernaer, og flott atmosfære. adaeilig sted!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-05-16, 17:49
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: semestra i chalkidiki

..och jag röstar på att bo i Nea Marmaras på Sithonia halvön...En riktigt genuin by/stad med många bofasta.. Vi bodde på ett litet hotel där 1997 mitt i ett bostadsområde och hade en grekisk familj mitt över gatan "balkong mot balkong"..Mannen i huset spelade bouzouki på balkongen på kvällarna och sjöng för oss.... ..Enda nackdelen var att det var en bit till en bra strand....
Lissi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-05-18, 22:23
haja001 haja001 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 4
Standard Sv: semestra i chalkidiki

Hej
Vi var i byn Neo marmaras på Sithonia halvön för många år sen.
Det var undebart, 5minuters promenad från stranden och underbar lokalbefolkning. Vi bodde på ett litet lägenhets hotell som heter Panorama med en en underbar utsikt

Hälsningar Håkan
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT