Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Halkidiki

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-07-17, 16:19
Londoner Londoner är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 1
Standard Halkidiki / Hanioti

Har beställt en resa till Halkidiki på orten Hanioti. Någon som har varit där och kan berätta om stället? Intresserad av allt som är värt att veta

Börjar bli lite nervös eftersom jag inte hittar någon information överhuvudtaget om stället på nätet, kanske skulle tänkt på det före jag bokade?

Tack på förhand,
Lasse.
  #2  
Gammal 2005-07-17, 22:54
Mixelite Mixelite är inte uppkopplad
-
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 66
Standard Sv: Halkidiki / Hanioti

Citat:
Ursprungligen postat av Londoner
Börjar bli lite nervös eftersom jag inte hittar någon information överhuvudtaget om stället på nätet, kanske skulle tänkt på det före jag bokade?

Tack på förhand,
Lasse.
Det finnes vel _noe_ såvidt jeg husker. Iallfall har det norske reiseselskapet Lilleput Reiser turer dit og katalogen deres er ganske fin i beskrivelsen av reisemålene de har. Den finnes som pdf på nettet.
  #3  
Gammal 2005-07-17, 23:15
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Halkidiki / Hanioti

I gamla forumet finns en del skrivet, sökning på Halkidiki ger följande:


Halkidiki sahar10-02-05 15:137
Favoritställen i Halkidiki? Kopela23-05-04 20:123
Nei Pori Kopela23-05-04 20:0713
Kavala och Thraki-provinsen mz12-07-02 12:086
Norra Grekland

Hoppas de innehåller nå´t matnyttigt.


//PO
  #4  
Gammal 2005-07-19, 10:25
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Halkidiki / Hanioti

Citat:
Ursprungligen postat av Londoner
Har beställt en resa till Halkidiki på orten Hanioti. Någon som har varit där och kan berätta om stället? Intresserad av allt som är värt att veta

Börjar bli lite nervös eftersom jag inte hittar någon information överhuvudtaget om stället på nätet, kanske skulle tänkt på det före jag bokade?

Tack på förhand,
Lasse.
Hmm, jag körde ju igenom där för ett par veckor sedan men har inte hunnit ordna upp alla minnen ännu. Jag är lite osäker på om det blev ens ett fotostopp där då vi körde runt Kassandrahalvön.
Många fina ställen finns åtminstone runtom så det är upplagt för utflykter.
Reseberättelse kommer inom kort (troligen i helgen).

Mvh Janérik
  #5  
Gammal 2005-07-25, 10:29
Ingerp Ingerp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Stockholm norr
Inlägg: 108
Standard Sv: Halkidiki / Hanioti

Halloj!

Vi kom hem i natt från en skön vecka just i Hanioti, där vi bodde på Daphne Holiday.

Orten är ju en typisk turistort med allt vad där tillhör av shoper, restauranger, barer mm. Allt detta är dock övanligt trevligt byggt runt ett torg med gågator som armar ut ifrån detta. Maten är den sedvanliga, men vi har aldrig någonsin fått sådan skosulor till schnitslar som vi fick på Zorbas, så en liten varning utfärdad! Däremot var vi på Restaurang Romantica och åt jättegod vegetarisk pizza. Ägeran var genuint trevlig och mån om alla som var där, vilket känns bra.

Den centrala stranden på lagom gångavstånd provade vi inte utan tog vår hyrbil några kilometer utanför byn och badade. Vattnet är outstanding. Klart varmt och skönt!

Hoppas du får en trevlig semester där! Hyr gärna bil och kör runt, vi gjorde Kassandra och tog även en tur till Sithonia, det är värt pengarna.

Hälsningar Inger
  #6  
Gammal 2006-02-09, 00:04
gaie gaie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 10
Standard Sv: Halkidiki / Hanioti

Hehe, ja det er lurt å sjekke før man bestiller! Jeg har vært i Hanioti, og synes nok et var et ok sted, men uten det helt store særpreget. Det var en flott strand der, med deilig bakvært som ble solgt på stranden(croassanter med vaniljefyll)
Det var også mange italienske tavernaer der, som hadde mye bedre mat en de greske
Anbefaler deg en tur til Athitos, vakker by med koselig strand!

God tur
  #7  
Gammal 2006-02-09, 00:17
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Halkidiki / Hanioti

Eftersom tråden är gammal låser jag den. De som vill prata mer Halkidiki får gärna starta nya trådar.

inkfish/moderator
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT