Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Halkidiki

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2011-05-07, 21:23
GöranH GöranH är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 12
Standard Sv: Tips på resmål i Halkidiki

Jag var där och spelade golf 10-17 april på Porto Carras och bodde då på systerhotellet Sithonia. Meliton var då stängt men skulle öppna till påsk. Stranden nedanför hotellen var jättefin och Neos Marmaras verkade fortfarande vara genuin och inte så påverkad av turismen. Ett tips är att åka med båten från marinan vid Meliton/Sithonia till en fisktaverna (minns inte namnet på den) men maten var både riklig och jättebra.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2011-05-15, 08:54
Lotta Es avatar
Lotta E Lotta E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Mölnlycke, Göteborg
Inlägg: 260
Standard Sv: Tips på resmål i Halkidiki

För er som funderar på Hanoti kan jag varmt rekommendera att åka dit. Mysig by och en fin strand.
Såg tidigare inlägg om tips på Hotell. Ett där vi använde poolen ibland var Hotell Tropcial. Mysigt hotell med både poolbar och frukost.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2011-05-25, 19:31
Petridis76 Petridis76 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 80
Standard Sv: Tips på resmål i Halkidiki

Så sant så att Hanioti är jättetrevligt.

Vi brukar hyra privat när vi kommer ner men använder poolen både på hotel Dionisos och på Grecotel Pella, tidigare ägare av det sistnämnda hotelet var Niki Lauda den gamle formel1 föraren =)
Svara med citat
  #24  
Gammal 2011-05-31, 13:43
Gogge Gogge är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: Malmö
Inlägg: 6
Standard Sv: Tips på resmål i Halkidiki

Jag märker att ingen har skrivit Siviri, vilket är ett alternativ som jag skulle rekommendera alla dagar i veckan.

Jag är från norra Grekland så jag känner till Halkidiki utan och innan. Hanioti är väldigt vackert och har varit är väldigt vackert och har varit där många gånger och det rekommenderar jag också. Väldigt kommersiellt för att vara Halkidiki, många juggar.

Detta ligger då på östra sidan av Kassandra (första foten). Vad många människor däremot inte känner till är den västra sidan av foten. Där finns oerhört många vackra och trevliga ställen att vara på och däribland Siviri. Klart vatten med lena stränder, inte många utländska turister (senast förra året). Andra alternativ på västra sidan är Skala Fourkas, Posidi och Nea Skioni. Älskar ni att bada bland klippor och under trädlundar som sträcker sig över vattnet ska ni bada i Loutra. (Finns en underbar restaurang med underbar utsikt där med.

Älskar Halkidiki och ska troligtvis dit i en vecka bara eftersom jag har två veckor i Chania först (observera ledsen gubbe)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT