Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-03-07, 22:39
Joppan Joppan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 292
Standard Den som väntar på nåt.......

roligt väntar tydligen förgäves, då pratar jag billiga hemresor med Apollo

Dom har nog inte tänkt sänka dom på ett tag, priserna har varit dyra länge nu!! Vi har nedresan och boendet klart men hem.....tja vad säger man ?
DÅ STANNAR VI VÄL PÅ KRETA DÅ

Det finns ju andra bolag att åka hem med i och för sig och så blir det nog snart för Apollo verkar tjuriga

Vet int hur länge man skall ha isen liggandes i magen det börjar bli kallt

Kan någon säga hur ni har gjort, jag menar har ni struntat i Apollo och boka med andra bolag hem eller har ni järnmagar

Joppan med XXX dagar kvar (har inte fått min räknare av Janne än)
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-03-07, 23:00
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Den som väntar på nåt.......

Hur dyrt blir det då?

Jag slog till på mina oneway till/från Karpathos direkt, även om priset inte var rekordlågt. De gick på ca 900-1000 per väg och jag tyckte att 1800-1900 är helt okej för en 2-veckorsresa.

Är det biljetter i 149-kronorsklassen du hittat så tvivlar jag på att hemresorna kommer att sänkas så lågt. Hela konceptet bygger ju på att Apollo håvar in pengarna i hemreseänden i stället.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-03-07, 23:08
Marie_W Marie_W är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 249
Standard Sv: Den som väntar på nåt.......

Hej!
Får man fråga hur du fått tag i så billiga biljetter!! När jag har tittat går det på 3500 tur\retur..
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-03-07, 23:16
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Den som väntar på nåt.......

Menar du mig? Jag har köpt Apollo oneway Gbg-Karpathos i juni, bokade i januari tror jag. Kan tyvärr inte kolla vad motsvarande biljetter kostar just nu, webläsaren här på jobbet gillar inte Apollo.

Men tumregeln brukar vara att Apollo bara har några få biljetter i de lägre prisklasserna. Efter ett tag kan de sen släppa ytterligare några billiga biljetter, om de tycker att planet är lite dåligt bokat. Men det där kan man aldrig förutse så jag bokar hellre och sen struntar jag i att hålla koll på om priserna möjligen går ner senare.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-03-07, 23:29
Marie_W Marie_W är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 249
Standard Sv: Den som väntar på nåt.......

Hej Inkfish!
Okey, men hur köper du hemresan? Gör man det i på plats vid hemresan, eller köper du one-way först och ringer till någon resebyrå i Grekland för att få tag i hemresan? Dumma frågor förmodligen.. Har alltid bara köpt resa så där 1-2 veckor innan jag rest (plötsligt fått för oss att nu åker vi), men tycker det skulle vara kul att boka..och längta lite i år..
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-03-08, 00:29
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Den som väntar på nåt.......

Jag bokar även hemresan härifrån. Bokar du ner väljer du apollo ticket, oneway från (t ex) Landvetter till Karpathos.

Sen vänder du på alltihop, fortfarande på apollo ticket, one way, Karpathos till Landvetter.

Och sen sitter du där, fånflinande av bokningsfeber, och har just ordnat din resa
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-03-08, 08:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Den som väntar på nåt.......

Citat:
Joppan med XXX dagar kvar (har inte fått min räknare av Janne än
Nu har du en nedräknare Joppan, bara 155 dagar, 21 timmar, 28 minuter, 34 sekunder... kvar
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-03-08, 08:42
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Den som väntar på nåt.......

Personligen tycker jag att biljetter runt 800 900 kr som min kostar enkel väg är mycket billigt. Jag räknar inte med att hitta priser på ett par hundra kr utan gör jag det är det som att vinna på Lotto. Betvivlar att priserna kommer att sjunka till den lägsta prisnivån för mer än mycket få avgångar. Jag köpte båda mina oneway tickets vid ett och samma tillfälle och valde bara semestermålet - Arlanda vid sökning av hemresan.

Eva
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-03-08, 12:42
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Den som väntar på nåt.......

Marie_W: nu har jag kollat vad biljetter som motsvarar mina kostar i dag. Priset är det samma som när jag bokade.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2006-03-08, 13:44
Marie_W Marie_W är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 249
Standard Sv: Den som väntar på nåt.......

INkfish!

Tack, då får jag skynda mig..Då vet jag hur man gör..
Sedan är det bara att vänta..
Svara med citat
  #11  
Gammal 2006-03-08, 22:10
Joppan Joppan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 292
Standard Sv: Den som väntar på nåt.......

Hej och tack Janne!
Fick mailet så nu är man igång igen utan hemresa men .... det kommer.

//Joppan
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Nu har du en nedräknare Joppan, bara 155 dagar, 21 timmar, 28 minuter, 34 sekunder... kvar
Svara med citat
  #12  
Gammal 2006-03-08, 22:17
Joppan Joppan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 292
Standard Sv: Den som väntar på nåt.......

Hej!
Den slutsatsen har jag oxå dragit att Apollo måste ju ta igen "biiligresorna" på hemresepriserna annars kan dom snart lägga ner kanske.

Vår resa ner till Kreta betalade vi 592:-för 4 pers och den prisklassen förstår man ju att man aldrig kommer att hitta, just nu ligger hemresan
med Apollo på över 10.000:- eller nåt sånt för 4 pers, kändes liiite mycket men det finns ju andra att flyga hem med. Vi får se, snart chansar man och bokar nåt annat bolag.

Hur har ni andra gjort, har ni haft sån tur att hitta både nedresa och hemresa till bra priser eller

//Joppan



Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Hur dyrt blir det då?

Jag slog till på mina oneway till/från Karpathos direkt, även om priset inte var rekordlågt. De gick på ca 900-1000 per väg och jag tyckte att 1800-1900 är helt okej för en 2-veckorsresa.

Är det biljetter i 149-kronorsklassen du hittat så tvivlar jag på att hemresorna kommer att sänkas så lågt. Hela konceptet bygger ju på att Apollo håvar in pengarna i hemreseänden i stället.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2006-03-09, 15:47
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Den som väntar på nåt.......

Jag hade direkt börja kolla om det finns några bra biljetter med andra bolag. Det finns inget som säger att man måste vara "trogen" det bolag man flugit ner med!

Jag skulle även kolla om det fanns förbindelse från Santorini, eftersom det är tämligen enkelt att ta sig från Kreta till Santo. Det kan ju bli billigare trots båtresan. Om ni skulle bli tvugna att sova över en natt på S så flyttar ni ju bara kostnaden från en ö till en annan. Och så får ni en glimt av en ö till.

Peter
Svara med citat
  #14  
Gammal 2006-03-09, 16:34
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Uddevalla
Inlägg: 911
Standard Sv: Den som väntar på nåt.......

DÅ STANNAR VI VÄL PÅ KRETA DÅ
[/quote]


Det går väl också bra......Kreta är ju underbart och förresten vi ska nog åka en sväng till Georgioupolis (ja, eller sjön utanför då, men kanske även en sväng till stranden ) den som lever får se.....

Martinifk som nu har 132 dagar kvar tills Kreta
Svara med citat
  #15  
Gammal 2006-03-09, 18:42
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Den som väntar på nåt.......

Citat:
Ursprungligen postat av Joppan
Hej!

Hur har ni andra gjort, har ni haft sån tur att hitta både nedresa och hemresa till bra priser eller

//Joppan
Det finns ju en hel del "lågprisbolag" som nu kör till de "stora" öarna, där man kunde hitta riktigt bra priser tur o retur om man bokade tidigt. Vi bokade Kreta för 600 kr enkel inkl. skatter och avgifter
Själv är jag alldeles för "feg" för att boka nerresa och inte boka hemresa på samma gång Tror nog inte det skulle bli billigare heller...?
Svara med citat
  #16  
Gammal 2006-03-12, 09:45
Joppan Joppan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 292
Standard Sv: Den som väntar på nåt.......

[INDENT]Jag blev lite fundersam när du skrev sjön utanför men sedan förstod ju att du menade sjön ovanför alltså på bergssidan, Kournas lake den ligger 3 km ovanför Georgioupolis. Stranden som är i Georgioupolis är 9 km lång mot Rethymnonhållet så att säga. Behöver inte trängas, förutom inne i själva byn där är det lite tätare.

//Joppan
Citat:
Ursprungligen postat av martinifk
DÅ STANNAR VI VÄL PÅ KRETA DÅ

Det går väl också bra......Kreta är ju underbart och förresten vi ska nog åka en sväng till Georgioupolis (ja, eller sjön utanför då, men kanske även en sväng till stranden ) den som lever får se.....

Martinifk som nu har 132 dagar kvar tills Kreta[/quote]
[/INDENT]
Svara med citat
  #17  
Gammal 2006-03-13, 13:18
Joppan Joppan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 292
Standard Sv: Den som väntar på nåt.......

Jag tror inte det blir via Santorini men jag har haft lite alternativ med andra bolag men jag hade tänkt vänta ut Apollo men nu tror jag att det blir något av de andra bolagen hem, (med bra priser) vill inte Apollo vara mig trogen efter alla dessa år så behöver inte jag heller vara dom trogen så de så

//Joppan med 150 dagar till avgång mot G-polis!!

Senast redigerad av inkfish den 2006-03-21 klockan 21:45. Anledning: för långt citat
Svara med citat
  #18  
Gammal 2006-03-21, 21:44
christel christel är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Helsingborg
Inlägg: 7
Standard Sv: Den som väntar på nåt.......

Vi åker ner med Apollo för 1000 kr och hem med Sterling för lika mycket.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2006-03-21, 22:06
*Nicki* *Nicki* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 66
Standard Sv: Den som väntar på nåt.......

Vi bokade i oktober och valde pga bra priser Sterling både dit och hem. Betalar 4400:- för fyra personer Köpenham-Aten tor i juni
Svara med citat
  #20  
Gammal 2006-03-21, 22:45
Joppan Joppan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 292
Standard Sv: Den som väntar på nåt.......

[INDENT]Hej !

Vi har som sagt betalat 592:- för 4 pers ner till Chania och jag har hittat hemresa för 5400:- på 2 andra bolag faktiskt men det ena flyger till Göteborg och då är inrikesbiljetten svindyr för oss som bor i norra delen av Sverige så att säga. Men det andra går till Stockholm och det är inrikespriset helt ok i prisläge

Jag tycker att kommer man ner till Grekland för 6000:- tur/retur 4 pers så är det inget att bråka om, självklart skulle man ju vilja betala i stort sett "ingenting" men då får man nog vänta tror jag. Det är bara att gilla läget ,betala och invänta avgångstiden.

Joppan med 142 låååånga dagar kvar

Citat:
Ursprungligen postat av *Nicki*
Vi bokade i oktober och valde pga bra priser Sterling både dit och hem. Betalar 4400:- för fyra personer Köpenham-Aten tor i juni
[/INDENT]
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT