Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-02-08, 16:06
Marits avatar
Marit Marit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 65
Standard One-way ticket Apollo

Da har jeg bestilt en one-way ticket hos Apollo fra Athen til Oslo lørdag 27. mai for kr 198! Det er jo en kjempebra pris! Skal reise til Aten fredag 19. mai (Apollo hadde ikke noen ledige billetter til Aten 20. mai) og skal prøve å finne en billigbillett hos Sterling.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-02-08, 17:37
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stavern, Norge
Inlägg: 414
Standard Sv: One-way ticket Apollo

Citat:
Ursprungligen postat av Marit
Da har jeg bestilt en one-way ticket hos Apollo fra Athen til Oslo lørdag 27. mai for kr 198! Det er jo en kjempebra pris! Skal reise til Aten fredag 19. mai (Apollo hadde ikke noen ledige billetter til Aten 20. mai) og skal prøve å finne en billigbillett hos Sterling.
Jeg også sjekket de prisene på den tiden (fordi jeg er et håpløst eurosong-fan...) og hjem fra Athen var det mye billig. Det er til Athen det ikke er så billig... Var det du som kanskje skulle på Eurosong?
Margrethe
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-02-08, 21:29
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 599
Standard Sv: One-way ticket Apollo

tur att det finnes billiga biljetter......
9 juni ut från luleå apollo/oneway till chania 1198:- hem 24 juni från chania 198:- samt resa stockholm luleå 448.- alltså 1844:- tur och retur.
delar lägenhet med min systerdotter helena från gävle, 15 € / pers i en 2 rums lägenhet,fräsch och fin.
jag känner mig jätte nöjd
4 veckor 5 aug - 2 sep flygstol sterling stockholm - chania + anslutning till luleå t.o.r hela resan för 1940:-
flyg ska vara billigt så man kan njuta mer på resmålet.
i mitt fall KRETA.
myssa......
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-02-09, 08:58
Marits avatar
Marit Marit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 65
Standard Sv: One-way ticket Apollo

Citat:
Ursprungligen postat av Nora
Det er til Athen det ikke er så billig... Var det du som kanskje skulle på Eurosong?
Margrethe
Ja, jeg skal på finalen til Eurosong. Har en gresk venninne i Athen som skal ordne billetter til finalen når de blir lagt ut for salg. Har også "problem" med å finne billigst mulig pris til Athen. Har planer om å reise fredag 19. mai og så langt er det Sterling som har billigste alternativ. SAS har direkterute fra Oslo onsdager og lørdager, og lørdag 20. mai er det billig på den avgangen, men det flyet lander i Athen først kl 20.15! Et annet billig alternativ er SAS sin avgang onsdag 17. mai (tror den lander i Athen på formiddagen). Får se hva jeg ender opp med, mulig jeg reiser allerede 17. mai hvis det er greit for dem jeg skal overnatte hos.

Ellers er planen å dra til 1 eller 2 øyer for noen dager. Noen gode forslag? Så langt har jeg tenkt på Mykonos eller Syros, men også Poros eller Hydra er alternativer.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-02-09, 20:59
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: One-way ticket Apollo

Citat:
Ellers er planen å dra til 1 eller 2 øyer for noen dager. Noen gode forslag? Så langt har jeg tenkt på Mykonos eller Syros, men også Poros eller Hydra er alternativer.
Jag föreslår gärna Kea, bara ett stenkast från Aten. En mycket trevlig ö om man gillar "Grekland", fin natur och intressanta sevärdheter.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-02-17, 10:19
Marits avatar
Marit Marit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 65
Standard Sv: One-way ticket Apollo

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Jag föreslår gärna Kea, bara ett stenkast från Aten. En mycket trevlig ö om man gillar "Grekland", fin natur och intressanta sevärdheter.
Kea er notert som et alternativ.

Nå er også flybilletten med Apollo betalt, så da er den boks. Noen som har erfaring med nødvendigheten av å kontakte reiselederne før hjemreise for å sjekke om ev. endringer?
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-02-17, 10:34
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: One-way ticket Apollo

Jag gjorde det i många år eftersom det står på biljetten. Men eftersom jag alltid fick svaret "Om planet går som beräknat? Det vi vi inte ännu" - så slutade jag ringa.

Jag har rest på endast flyg sen -89 och hittills har en avgång aldrig varit tidigarelagd
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-02-17, 11:01
Bossews avatar
Bossew Bossew är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 320
Standard Sv: One-way ticket Apollo

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Jag gjorde det i många år eftersom det står på biljetten. Men eftersom jag alltid fick svaret "Om planet går som beräknat? Det vi vi inte ännu" - så slutade jag ringa.

Jag har rest på endast flyg sen -89 och hittills har en avgång aldrig varit tidigarelagd
Har också bestämt mej för att sluta ringa. Detta beror på att det senaste numret (Santorini) som stod på biljetten var kopplat till en fax Efter diverse arg kommunikation med Apollo (som först förnekade faxkopplingen) fick jag åtminstone lite rabatt på årets resa

bosse
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-02-17, 13:40
yvonne yvonne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Trikala Grekland
Inlägg: 609
Standard Sv: One-way ticket Apollo

Tidigare ringde jag alltid och kollade avgångstiden, har hänt 1 gång att tiden ändrats med 1/2 timmes tidigare avgång. Nu för tiden får jag alltid ett sms skickat till mig.

Yvonne
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT