Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-06-09, 10:42
jeppan76 jeppan76 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 8
Standard Platanes, Rethymnon

Hej!

Har frågor ang Platanes. Hur är

*Stränderna
*Utbudet av restauranger
*övrigt positivt...ni som vart där (I Platanes) Är ni nöjda?

Tick tack på förhand
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-06-09, 11:08
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Platanes, Rethymnon

Det förekommer vågor, ibland stora, kolla flaggorna! Vid röd flagg absolut badförbud, det finns farliga strömmar, som på nästan hela Kretas nordkust.

Stranden är stenig, ej så finkornig. Helt OK bad när det är lugnt = grön flagg.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-06-09, 14:05
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Platanes, Rethymnon

Det finns många resturanger i Platanes + inte så långt till poolområdet Baja (med två vattenruchkanor och nattklubb på kvällarna) där stranden också är bra! Dessutom är det inte långt in till Rehymno med affärer, barer och restauranger i mängder. Tar 10 min m taxi och kostar ca 5€, stranden i Rethymno är också helt okey, i synnerhet ju längre ut man kommer dvs närmare åt Platanies-hållet.
Men som sagts i tidigare inlägget, respktera varningsflaggorna på stranden!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-06-27, 15:29
tarese tarese är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Liten by i Skåne..
Inlägg: 5
Standard Sv: Platanes, Rethymnon

Det var något år sedan (fyra tror jag) vi var i Platanes sist, men ska dit där i augusti i år igen.
Jag minns bara bra saker om Platanes. Tycker det är en rätt så lugn och trevlig by, och skulle man vilja ha mer ös kan man ta taxi in till Rethymnon.
Stränderna är trevliga och fina. Sist minns jag dock att det blev djupt ganska snabbt. I alla fall på stranden som var precis vid vårt hotell/Yannis taverna.
Finns Yannis taverna kvar så passa er för hans vin. Han älskar att bjuda på en kanna efter maten.

När har ni tänkt åka?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-06-28, 00:13
jeppan76 jeppan76 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 8
Standard Sv: Platanes, Rethymnon

Citat:
Ursprungligen postat av tarese Visa inlägg
Det var något år sedan (fyra tror jag) vi var i Platanes sist, men ska dit där i augusti i år igen.
Jag minns bara bra saker om Platanes. Tycker det är en rätt så lugn och trevlig by, och skulle man vilja ha mer ös kan man ta taxi in till Rethymnon.
Stränderna är trevliga och fina. Sist minns jag dock att det blev djupt ganska snabbt. I alla fall på stranden som var precis vid vårt hotell/Yannis taverna.
Finns Yannis taverna kvar så passa er för hans vin. Han älskar att bjuda på en kanna efter maten.

När har ni tänkt åka?
Ha ha kanske ska man testa att besöka Yannis Taverna alltså! Vi åker 13 augusti. Har varit i Kreta ett par ggr förut men inte just till Platanes!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-07-05, 19:15
tarese tarese är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Liten by i Skåne..
Inlägg: 5
Standard Sv: Platanes, Rethymnon

Ja, absolut. Han är väldigt stolt över sitt egengjorda vin.
Stannar ni i en vecka? Vi åker ner den 20 augusti.
Längtar ENORMT mycket!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-08-03, 19:45
figuras avatar
figura figura är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Inlägg: 8
Standard Sv: Platanes, Rethymnon

Var där för 2 år sedan, finns en riktigt bra restaurang nästan mitt för lägenhetshotellet Axos. (lite till höger om du står med ryggen mot Axos, pratar meter, andra sdan gatan.) Axos pub var dessutom rätt välbesökt av ungdomar och studenter, trevligt, lättsamt ställe!

Restaurangen hade ingen inkastare, när vi bodde där. Det var mest greker, inhemska, på restaurangen. Riktigt god och vällagad mat.

Förra året bodde vi i rethymnon men tog taxi dit vid ett par tillfällen och de kände faktiskt igen oss, lite kul, "You was here last year".

Nära fanns nedgång till havet med sandstrand och en anläggning med taverna och sötvattenspool, på stranden, dit alla var välkomna, även om man inte åt.

Vi var helnöjda med våra veckor i Platanes.

Ha det underbart!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT