Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-07-04, 08:55
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sala
Inlägg: 532
Standard Ett underbart Kalives!

Har nyligen kommit hem från ett underbart Kalives.

Vi var där nästan 2 veckor och vi hade 3 dagars svensksommarväder ( som vi har haft här hemma nu) resten var ännu bättre. Ni kanske förstår att vi trivdes.Sola och bada var vår sysselsättning inte ens vår grabb på 11 år
orkade med några större ansträngningar, men har man semester så ska man väl bara slappa, eller hur?
Vi bodde i en studio som jag hittat på nätet Thamirakis apt&studios, 30€/natt, helt ok. Ganska liten men vad gör det när man i princip bara ska sova där. Låg direkt vid stranden med gratis solsängar, bara det att slippa betala för dem är ju en fördel. Det var nära till allt vi bodde mitt i den lilla orten. VM stämningen var hög, det fanns TVapparater överallt på tavernor och barer, dessvärre fick vi ju inte glädjas så mycket som vi ville.
Det var dystra miner när vi gick hem den kvällen vi hade förlorat mot Tyskland, vi som hade tänkt jubla och fira, men nej det blev en gravöl på balkongen i 25 gradig värme istället.
Jag måste bara rekomendera en väldigt bra restaurang, Akroghialis den ligger nästan bredvid där vi bodde, med ingång både ifrån gatan och stranden. Där åt vi vår lunch och mestadels av våra kvällsmål. Trevlig personal och humana priser. För en måltid bestående av förrätt och varmrätt 2 cocacolor och en liter av husets vin mellan 25 och 35€.
Man var rejält mätt när man gick därifrån kan jag säga.Är det något ni undrar över går det bra att maila mig.
Hälsningar från Millie som bättrar på brännan ännu mer i den härliga sommarsolen. Fast nu ska jag ställa mig och stryka medan värmen inte så hög!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT