Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-07-25, 13:32
Kjell50s avatar
Kjell50 Kjell50 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Farsta
Inlägg: 147
Standard Santorini

Jag har funderat på att åka till Santorini i början av oktober och tänkte prova att bara ta flygresa och ordna rum själv. Är det någon som rekomendera några rumsuthyrare! Kjell50
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-08-01, 22:45
Rossa Rossa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 100
Standard Sv: Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av Kjell50
Jag har funderat på att åka till Santorini i början av oktober och tänkte prova att bara ta flygresa och ordna rum själv. Är det någon som rekomendera några rumsuthyrare! Kjell50


Hej Kjell!!!
Vi kom hem från Santorin för en vecka sedan. Vi stannade bara en natt, men det var väldigt fint så nästa gång stannar vi längre. Vi bodde på ett Mary Rooms vid perissa beach. Lugnt, frächa rum och mycket nära till stranden. vi betala 60 för fyra personer och då fick vi skjuts till flygplatsen./Rossa
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-08-01, 23:01
babsans avatar
babsan babsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 475
Standard Sv: Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av Kjell50
Jag har funderat på att åka till Santorini i början av oktober och tänkte prova att bara ta flygresa och ordna rum själv. Är det någon som rekomendera några rumsuthyrare! Kjell50

Det finns ett ställe i Kamari, Lisos Tours som förmedlar ut rum. Jag brukar själv bo på grannhotellet Villa Sideris. Det är egentligen den engelska resebyrån, Thomas Cook, som har sina resenärer där. Men ringer man Sideris någon vecka i förväg, så brukar han ordna en lägenhet.

Barbro
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-08-02, 00:01
Fenalena Fenalena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 69
Standard Sv: Santorini

Hej Kjelle,
Vi åker till Santorini 6/8 och har förbokat 2 nätter på det beryktade Honeymoon Beach Hotel i Perissa på ...tja syd-öst kusten på Santorini (verkar vara mest prisvärt i Periss a o Kamar över huvud taget om man kollar på näteti!!)
Det blir premiär för vulkan-ön och det känns som det kommer bli riktigt bra på Honeymoon :- och förutom bra standard så - Värdparet känns trevliga,ärliga o personliga (hur man nu kan känna det via mail??!)). Ok det var lite dyrt i vår smak...70€ /natt men så är vi 3 pers och får en 2-room apartment med alla de faciliteter. Vi bara orkade inte jiddra o deala heller - pust!! Så länge vår budget håller i snitt så blir det bra har vi resonerat - vi är på vår heliga SEMESTER :-)) visst är det en sport litegrann att komma så billigt undan som möjligt till mesta möjliga "värde" men det får liksom inte förgifta hela resan!! ;-) o bli en j...a mani!?
Lycka till med ditt rums/hotell-letande!!! Det vore välan ball om du fixa nåt i Fira!!! med utsikten hector till ett bra pris! !!Jag har sett rumspriser på nätet i Fira runt 1000€/natt. Urk...inte ens om jag vann på Lotto, ha ha!!
Lena
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-08-04, 20:14
Kjell50s avatar
Kjell50 Kjell50 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Farsta
Inlägg: 147
Standard Sv: Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av Rossa
Hej Kjell!!!
Vi kom hem från Santorin för en vecka sedan. Vi stannade bara en natt, men det var väldigt fint så nästa gång stannar vi längre. Vi bodde på ett Mary Rooms vid perissa beach. Lugnt, frächa rum och mycket nära till stranden. vi betala 60 för fyra personer och då fick vi skjuts till flygplatsen./Rossa

Hej! Det var väl ett bra pris! Och skjuts till flyget kan man kalla service! Ska se om jag hittar det på nätet. Har inte bestämt mig var jag ska bo ännu, men det verkar vara dyrt att bo i staden Fira.Tack för svaret! Hoppas ni hade en skön semester! Kjell50
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-08-04, 20:17
Kjell50s avatar
Kjell50 Kjell50 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Farsta
Inlägg: 147
Standard Sv: Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av babsan
Det finns ett ställe i Kamari, Lisos Tours som förmedlar ut rum. Jag brukar själv bo på grannhotellet Villa Sideris. Det är egentligen den engelska resebyrån, Thomas Cook, som har sina resenärer där. Men ringer man Sideris någon vecka i förväg, så brukar han ordna en lägenhet.

Barbro

Hej! Tack för svaret! Ska se om jag hittar Lisos tours på nätet!
Hälsningar Kjell50
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-08-08, 09:06
Lenalus avatar
Lenalu Lenalu är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Östersund
Inlägg: 39
Standard Sv: Santorini

Jag kan rekommendera ett bra boende på Santorini, nämligen i Karterados, på "Studio Artemis", Jättefina rum med utsikt över havet.
Artemis och hans fru tar väl hand om dig, De skjutsar och hämtar vid båten, flygplatsen eller om du bara behöver handla.
Vi har betalat 30 euro/ natt i Juni och september.

Lena
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-08-08, 11:53
Kjell50s avatar
Kjell50 Kjell50 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Farsta
Inlägg: 147
Standard Sv: Santorini

Hej! 30 Euro natten med havsutsikt lät kanonbra! Tack för det! Kjell50
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT