Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-07-26, 13:36
Carni Carni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 4
Standard Boende i Santorini

Hej!

Vi planerar att köpa en flygstol till Santorini i början av augusti, och målet är sol, god mat och avkoppling. Jag har skummat igenom tidigare trådar och sett det är många som frågat om boende på Santorini, men jag har ytterligare några frågor:

1. Alla trådar nämner Honeymoon, men om man vill ha lite fler valmöjligheter vad rekommenderar ni då?

2. Enligt Lonely Planet etc så står det många "hotellraggare" i hamnen - är det samma sak på flygplatsen?

3. Är det stor risk att tvingas betala överpriser pga högsäsong just nu (juli/aug)? Jag har surfat runt på en del sajter där rummen kostar ca 100 euro per natt, något jag tycker låter dyrt. Är det rimligt?

Vore tacksam för svar!

/Carni.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-07-26, 13:40
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Boende i Santorini

Citat:
2. Enligt Lonely Planet etc så står det många "hotellraggare" i hamnen - är det samma sak på flygplatsen?
Det står rumsuthyrare även på flygplatsen, där finns även ett bokningskontor.

Citat:
3. Är det stor risk att tvingas betala överpriser pga högsäsong just nu (juli/aug)? Jag har surfat runt på en del sajter där rummen kostar ca 100 euro per natt, något jag tycker låter dyrt. Är det rimligt?
Det låter på tok för mycket såvida ni inte ska bo nära calderan i Fira eller Oia. Bry dig inte om priserna som står på sajterna, de är i regel bara ett riktmärke. Mejla och fråga efter pris, eller fixa rum när ni kommer fram.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-07-26, 14:00
CamillaN CamillaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 215
Standard Sv: Boende i Santorini

Vart på Santorini vill ni bo?
Förra året i juni blev vi "uppraggade" i hamnen och gav då 30 € för ett rum i Fira.
Säkert dyrare nu. Stället hette "HOTEL LETA", jättemysigt ställe även med en lite pool på gården.
Det låg utmed den "stora" vägen som går förbi bla taxistationen, bakom nån affär som sålde Harley Davidson prylar.

//Camilla.

Senast redigerad av inkfish den 2005-07-26 klockan 15:38. Anledning: Otillåten länk borttagen
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-07-26, 14:57
Carni Carni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 4
Standard Sv: Boende i Santorini

Tack för snabba svar!

Vi har inte räknat med att bo i de stora orterna i alla fall, utan kanske snarare Kamari eller Perissa. Akrotiri ska visst också vara bra? Nära till stranden och inte för mycket partyliv är våra (eller mina...) främsta kriterier.

Jag önskar bara att jag kunde sluta oja mig över risken att betala överpris

Några fler rekommendationer?

/Carni
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-07-26, 15:30
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Boende i Santorini

Citat:
Några fler rekommendationer?
Ja, att inte bo i Akrotiri, det ligger avsides och det är långt till stränderna (nära till Red beach visserligen, men ändå avsides).
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-07-26, 16:06
Carni Carni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 4
Standard Sv: Boende i Santorini

...och medan jag höll på att vela så försvann den resa vi ville ha! Att man aldrig lär sig!

Men eftersom vi har så kort semester och bara önskar sol har vi nu bokat in oss på en sistaminuten till Rhodos. Synd eftersom jag var så sugen på Santorini efter att ha läst på så mycket inför resan...

Men men. Tack för hjälpen hur som helst!

/Carni
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-07-26, 16:10
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Boende i Santorini

Citat:
och medan jag höll på att vela så försvann den resa vi ville ha! Att man aldrig lär sig!
Trist!
Citat:
Men eftersom vi har så kort semester och bara önskar sol har vi nu bokat in oss på en sistaminuten till Rhodos.
Du får byta forum och fråga om Rhodos i stället.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-07-26, 16:13
Carni Carni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 4
Standard Sv: Boende i Santorini

Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT