Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-04-21, 16:26
SommarSara SommarSara är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Njurunda
Inlägg: 19
Standard Barnfamilj söker boende!

Hallå alla Greklands resenärer!

Denna sida kommer jag att besöka flitigt, helt suverän!

Vi är en barnfamilj med barn 3,5 år& 5 år samt min systerdotter på 16 år som ska ut på äventyr i sommar! Vi är borta mellan 16/6-6/7
Nu vill jag gärna ha tips ang boende på Naxos med småbarn!
Pool och strand är ett måste och det känns lite förvirrande detta med vilka stränder som är bäst att bo vid?
Har du ett supertips? Vi kommer att stanna på Naxos runt 4 dagar, måste jag boka i förhand? annat tips samma läge på andra öar i Kylkladerna?
MVH
SARA
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-04-23, 10:42
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Barnfamilj söker boende!

Hej och välkommen till Kalimera!

Jag såg att du skrev i en annan tråd att du inte fått svar på dina inlägg. Jag har inte läst i forumet på några dagar men när jag såg denna fråga sent i går kväll blev jag faktiskt lite förvånad över att ingen svarat på den.

Jag kan inte ge dig några tips på hotell med pool, däremot om stränderna på Naxos så är alla stränder som ligger längst kusten söderut från Naxos stad lämpliga för små barn. Om någon är "bäst" att bo vid så är det en ren smaksak. Vi gillade stranden vid Plaka för att den är bred så att vi rymdes att sparka boll och dylikt, andra föredrar att vara närmare stan.

Ni behöver inte boka hotell på Naxos vid den tiden när ni ska resa.

Lycka till med det fortsatta planerandet! Ett tips för att få bra svar i forumet är att ställa så konkreta frågor som möjligt, gärna om bestämda öar som man funderar på att åka till, och inte så allmänt som om "tips i Kykladerna". Det finns tusentals bra ställen och man vet helt enkelt inte vad man ska börja berätta om, om man ska svara på sådant. Då är det lätt hänt att det inte blir av att svara.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-04-23, 18:55
AnnaÖrebro AnnaÖrebro är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Inlägg: 45
Standard Sv: Barnfamilj söker boende!

Hej, vi åker även vi till Naxos i sommar. Det blir första gången med barnen 3.5 år och 5 år. Vi har valt hotel Agios Prokopios och har även förbokat det. Vi har haft mailkontakt med ägaren, och tycker att det har fungerat kanon. Anledningen till att vi har förbokat är att vi anländer sent och kände att det var smidigt och att ha allt klart med tanke på barnen. Genom kontakt med andra här på forumet plus hotellets hemsida så valde vi hotellet, då det verkar fint och väldigt barnvänligt. Mvh AnnaÖrebro
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-04-23, 19:45
SommarSara SommarSara är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Njurunda
Inlägg: 19
Standard Sv: Barnfamilj söker boende!

Hej!
Jag har också blivit tipsad om detta hotell som verkar suveränt!
Har ej fått svar ännu på mitt mail jag skciakde igår men är nyfiken vad ert pris blev, hur många nätter ska ni stanna?
Det verkade mkt barnvänligt och det är ju det man letar efter främst
mvh
Sara
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-04-23, 21:17
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Barnfamilj söker boende!

Familjen som driver hotellet firar säkert påsk som bäst men jag lovar att du ganska snabbt kommer att få svar på din förfrågan av Vaggelis. Bättre kan ni knappast bo med hög standard på rummen, pool och en lagom lång promenadsträcka till stranden. Omgivningarna är lugna och här finns flera relativt nybyggda hotell.

Eva
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-04-23, 23:10
mkh mkh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 209
Standard Sv: Barnfamilj söker boende!

Hej

Vi gör också vår första båtluff i modern tid. Vi ska ut samma tid som er (åker 14/6) och har förhandsbokat vårt första boende på Antiparos. det kostar 40 Euro/natt. Ingen pool, lägenhet, 4 personer, 4 nätter.

Vi har också gjort en del förfrågnngar på Naxos (plaka-stranden). Den enda som har svarat är hon som äger IOANNA (som gör reklam här på kalimera). De andra har väl semesterstängt. Hon skulle ha 55 Euro/natt på det hotellet och 60 Euro/natt på systerhotellet ute vid Plaka. Vi frågade efter 4 nätter. Eftersom vi vill bo vid Plaka har vi bestämt oss för att vänta tills vi kommer dit, 60 känns lite dyrt.

Hoppas det klarnar allt eftersom

/Marianne
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-04-24, 09:12
AnnaÖrebro AnnaÖrebro är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Inlägg: 45
Standard Sv: Barnfamilj söker boende!

Hej igen, du kommer att få svar från Vaggelis snart. Vi har haft mailkontakt med honom flera gånger och vi fick svar inom några timmar eller nästa dag. Vi kommer att tillbringa hela vår semester på Naxos, mellan den 31 maj-14 juni. Vi har bokat en studio i markplan och Vaggelis hämtar oss vid hamnen när vi kommer och skjutsar oss till flygplatsen när vi åker hem. Mvh AnnaÖrebro
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-04-24, 17:06
SommarSara SommarSara är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Njurunda
Inlägg: 19
Standard Sv: Barnfamilj söker boende!

Hallå!
Nu fick jag priset 70 Euro för den stora och 55 Euro/natt för en 4 beds studio. Nu gäller det att bestämma sig om man ska boka nu eller vänta, sedan hade han tydligen inte precis de dagar vi ville ha så jag vet inte.
Otroligt trevligt bemötande förresten men så är ju de flesta greker

mvh
Sara
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-04-24, 21:36
lirajo lirajo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Århus Danmark
Inlägg: 13
Standard Sv: Barnfamilj söker boende!

Hej

Vi var på Naxos forrige år i maj. Boede først hos Ioanna og senere (sidst i maj) på Hotel Prokopios. Dengang gav vi 30 euro for et 4 sengs studio.

Sidste år var vi på Naxos ca. 8. juli. Da var der fuldt på Prokopios og vi havde svært ved at få et studio med pool. Endte med et studio (5 personer) på Agia Anna - der måtte vi låne poolen på søsterens hotel 200m væk. Vi gav 60 euro pr. nat for fem nætter. Her havde vi havudsigt og 20 meter til stranden. På Prokopios er der ikke havudsigt og man skal gå et stykke for at komme ned til stranden.

Jeg synes I skal overveje om I vil bo ud til poolen eller ved den "grønne gård". Den billige studio han tilbyder ligger sikkert i den grønne lidt ældre del, mens den dyre måske er I den nyere afdeling, der ligger ud mod poolen. Du kan se billeder på hans hjemmeside

Det er for øvrigt et rigtig dejligt sted - men dem er der mange af på Naxos.....

Lisbeth

Senast redigerad av Zanét den 2006-04-24 klockan 22:04. Anledning: Otillåten länk
Svara med citat
  #10  
Gammal 2006-04-26, 10:37
Margaretha Margaretha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 294
Standard Sv: Barnfamilj söker boende!

Vårt favoritboende på Naxos är hos IOANNA i Agios Prokopios. Det finns både studio och lägenheter där till rimliga priser. Finns både boende i en äldre del samt nybyggda lägenheter som var färdiga förra säsongen. En mycket vänlig och tillmötesgående familj, det är rent och fräscht samt utmärkt att vistas där med barn. Ingen biltrafik, fin lekplats och barnpool samt nära till strand, supermarket och tavernor. Rekommenderas varmt.

Margaretha
Svara med citat
  #11  
Gammal 2006-04-26, 21:21
Ann-katrin Ann-katrin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2
Standard Sv: Barnfamilj söker boende!

Hej såg att ni skulle till Antiparos i juni och att ni hade fått ett bra pris på ett boende. Kan man få tips på vad boendet heter. Vi ska också dit. Finns det någon fler som skulle vilja ge tips på boende så tas det tacksamt emot.
Ann-katrin
Svara med citat
  #12  
Gammal 2006-05-01, 15:08
Xiola Blue Xiola Blue är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 11
Standard Sv: Barnfamilj söker boende!

Citat:
Ursprungligen postat av Margaretha
Vårt favoritboende på Naxos är hos IOANNA i Agios Prokopios.
Hvor mye regner dere med å betale pr døgn?
Vi skal innom Naxos når vi reiser på øyhopping i begynnelsen av juni. Vi har aldri vært på Naxos før, og det er hele 3 år siden sist vi var i Hellas.
Vi er 2 voksne og 1 barn på 4 år. Lurer på hvor mye man kan prute prisene ned, og jeg må innrømme at jeg ønsker meg litt komfort denne gangen.

Senast redigerad av inkfish den 2006-05-01 klockan 16:34. Anledning: för långt citat
Svara med citat
  #13  
Gammal 2006-05-01, 15:09
Xiola Blue Xiola Blue är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 11
Standard Sv: Barnfamilj söker boende!

Citat:
Ursprungligen postat av Ann-katrin
Hej såg att ni skulle till Antiparos i juni och att ni hade fått ett bra pris på ett boende.
Slenger meg på denne!

Reiser dere med barn?

Senast redigerad av inkfish den 2006-05-01 klockan 16:35. Anledning: för långt citat
Svara med citat
  #14  
Gammal 2006-05-01, 18:59
mkh mkh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 209
Standard Sv: Barnfamilj söker boende!

Citat:
Ursprungligen postat av Xiola Blue
"Ursprungligen postat av Ann-katrin
Hej såg att ni skulle till Antiparos i juni och att ni hade fått ett bra pris på ett boende."

Slenger meg på denne!

Reiser dere med barn?
Jag skickade ett privat svar till Ann-Katrin, men eftersom fler verkar vara intresserade:

Vi har förhandsbokat en tvårumsstudio (utan dörr emellan) på Antiparos 14 - 18 juni för 40 Euro/ natt. Då är vi två vuxna och två barn. Vi ska få kök, havsutsikt, 15 m till kajen osv. Det är ett litet hotel med 10 studios som heter Rocco´s. Vi hittade det på nätet och vi har betalat 70 Euro i förväg (mina vedermödor kring detta finns redan i en tråd här, jag har lite svårt med GMT, greek maybe time ).

Jag har ingen erfarenhet av stället personligen men vi har blivit trevligt bemötta i vår e-post kontakt och det ser fint ut på nätet.

/Marianne
Svara med citat
  #15  
Gammal 2006-05-01, 21:52
Xiola Blue Xiola Blue är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 11
Standard Sv: Barnfamilj söker boende!

Jeg fant Roccos, men ingen bilder. Det virker jo som om det ligger veldig sentralt og fint til, og det var jo ikke ille pris!
Å! Jeg gleder meg!
Svara med citat
  #16  
Gammal 2006-05-14, 11:29
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Barnfamilj söker boende! "TO KATI ALLO" Ag Anna

I sept - 04 bodde vi , og likte oss godt, på " To Kati Allo"
(Something Else) i Ag. Anna

Et enkelt, men pent beplantet sted, rolig beliggenhet ca 100 meter fra stranden , med basseng ( nytt i 2004) både for voksne og barn.

Hyggelige Kiriaki tilbyr leiligheter /studios i alle størrelser, den største har to soverom, oppholdsrom m/kjøkken, to bad og to balkonger, den ville hun ha 50 euro for midt i juni i år, en litt mindre for 3 voksne: 30 euro ( uten pruting).

Om man ikke trenger så stor plass, likte jeg best de 1 etg's "rekke-husene", perfekt fordi man kan sitte på terrassen og følge med barna ( i mitt tilfelle barnebarnet ) som badet f å meter unna.

- og man kan godt si det er "something else" siden det, da vi var der foruten oss, kun bodde grekere der
- jeg søker ikke steder UTEN landsmenn og svensker, men synes likevel det er litt synd at Ag.Anna etterhvert domineres av oss.

Flere i forumet som kjenner stedet kanskje?


Det er 2 grunner til at jeg ikke legger inn bilde(r)
- for det f ø r s t e er det vel ikke tillatt
- og dessuten KAN jeg fortsatt ikke den "kunsten"

Kari
- som reiser om 34 dager ( - men ikke til Naxos likevel)

Senast redigerad av kari den 2006-05-14 klockan 12:01.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2006-05-14, 12:00
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Barnfamilj söker boende! "TO KATI ALLO" Ag Anna

Dina egna bilder är inga problem att lägga in Kari. Du behöver bara lägga dem på nätet först. www.photobucket.com använder många här.

inkfish/moderator
Svara med citat
  #18  
Gammal 2006-05-14, 12:25
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Barnfamilj söker boende! "TO KATI ALLO" Ag Anna

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Dina egna bilder är inga problem att lägga in Kari.

Nei, det er jo fint

Du behöver bara lägga dem på nätet först. www.photobucket.com använder många här.
inkfish/moderator
DA, har jeg jo "BARE" igjen å få til den hersens teknikken

Kari
Svara med citat
  #19  
Gammal 2006-05-14, 13:38
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Barnfamilj söker boende! "TO KATI ALLO" Ag Anna

Citat:
Ursprungligen postat av kari
DA, har jeg jo "BARE" igjen å få til den hersens teknikken
Kari, läs den här tråden och gör som vi andra har gjort; prova dig fram! http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=2090

Snart är du en i klubben som fixar detta! Tänk på att vi andra längtar efter att se dina bilder!!
Svara med citat
  #20  
Gammal 2006-05-14, 15:19
Flower Flower är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 7
Standard Sv: Barnfamilj söker boende!

Tenkte jeg kunne bruke samme tråd til mitt spørsmål.

Vi er en familie på samme størrelse som skal ned til Naxos 6/6. Dette blir tredje besøket, og vi har tidligere bodd rett ved Agios Georgios stranden (Argo & St. Katherina). I tillegg har vi med oss barnas farmor, som skal følge med oss på årets øyloff i 10 dager. Mitt spørmål er om noen kan anbefale/fraråde oss om noen hoteller i nærheten av Agios Georgios. Andre steder er uaktuelle siden forguder den korte avstanden inn til Chora.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT