Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-11-20, 17:37
Inge Inge är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 304
Standard Avatar

Har sett gjennom medlemslisten og funnet mange som har bilde av seg selv som avatar. Noen har andre bilder enn av seg selv, mens de fleste ikke har noen avatar.
Min oppfordring er: Legg inn et bilde av deg selv som Avatar fordi det alltid er hyggeligere å se den du kommuniserer med.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-11-20, 17:45
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Inge
Min oppfordring er: Legg inn et bilde av deg selv som Avatar fordi det alltid er hyggeligere å se den du kommuniserer med.
Instämmer! Se bara på mig och Inkfish! För att inte tala om Riitta, henne känner vi ju alla igen nu...

Karin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-11-20, 17:49
Inge Inge är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 304
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp
Instämmer! Se bara på mig och Inkfish! För att inte tala om Riitta, henne känner vi ju alla igen nu...

Karin
Savner en smilies som rekker ut tungen ( Dette er vel den nærmeste).
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-11-20, 18:22
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Avatar

Det finns människor som av många olika anledningar inte vill ha ett foto på sig själv på internet. Alla dessa anledningar ska respekteras och ingen kan kräva eller egentligen ens önska att någon annan ska lägga ut sin bild.

Meningen med ett forum på internet är inte att se varandra utan att kommunicera skriftligen. Det blir varken trevligare eller mindre trevligt med foton på de som deltar.

Däremot tycker jag att det bli mindre trevligt om olika sorters uppfodringar börjar ställas.

Sagt i all välmening och helt utan offence men på fullaste allvar
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-11-20, 18:27
Inge Inge är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 304
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Det finns människor som av många olika anledningar inte vill ha ett foto på sig själv på internet. Alla dessa anledningar ska respekteras och ingen kan kräva eller egentligen ens önska att någon annan ska lägga ut sin bild.

Meningen med ett forum på internet är inte att se varandra utan att kommunicera skriftligen. Det blir varken trevligare eller mindre trevligt med foton på de som deltar.

Däremot tycker jag att det bli mindre trevligt om olika sorters uppfodringar börjar ställas.

Sagt i all välmening och helt utan offence men på fullaste allvar
OK, da har du sagt din mening. Jeg oppfordrer fortsatt de som har en annen mening å legge ut bilde av seg selv som avatar.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-11-20, 18:39
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Inge
Jeg oppfordrer fortsatt de som har en annen mening å legge ut bilde av seg selv som avatar.
Det är intressant att du själv har varit utan avatar fram till idag, tycker jag.

Ruby
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-11-20, 18:41
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Avatar

Tycker att det är bra som det är att man kan välja att inte publicera sig själv på Internet om man inte vill detta, vilket också ska respekteras.

Däremot har jag ibland tänkt tanken att det vore trevligt om forummedlemmarna skrev in i sin profil varifrån man kommer. Det hade räckt alldeles förträffligt om man angett t ex landskap eller norra/södra delarna.

Förutom som liten geografisk trivselfaktor kan som argument även nämnas att det ibland kan vara svårt att försöka hjälpa någon som frågar om flyglinjer och flygplatser, samtidigt som man i nästa andetag måste fråga "var bor du/varifrån ska du åka?"

//Zanét
Skåne
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-11-20, 18:50
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp
Instämmer! Se bara på mig och Inkfish! För att inte tala om Riitta, henne känner vi ju alla igen nu...

Karin
När man hamnat på närmast alla Lundfestbilderna så lär det inte finnas så många som inte känner igen mig
Jag själv tittar mycket hellre på min fina drinkbild än på mig själv

Riitta
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-11-20, 18:51
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Zanét
Tycker att det är bra som det är att man kan välja att inte publicera sig själv på Internet om man inte vill detta, vilket också ska respekteras.

Däremot har jag ibland tänkt tanken att det vore trevligt om forummedlemmarna skrev in i sin profil varifrån man kommer. Det hade räckt alldeles förträffligt om man angett t ex landskap eller norra/södra delarna.

Förutom som liten geografisk trivselfaktor kan som argument även nämnas att det ibland kan vara svårt att försöka hjälpa någon som frågar om flyglinjer och flygplatser, samtidigt som man i nästa andetag måste fråga "var bor du/varifrån ska du åka?"

//Zanét
Skåne
Detta har jag också många gånger tänkt skriva. Vi är ju ganska många här inne och jag ä förbaskat dålig på att komma ihåg namn. Många gånger funderar jag "Var det den som var från ett visst ställe" enligt ett tidigare inlägg.
Fram alltså för att skriva in var ungefär man bor i profilen.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-11-20, 18:54
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Zanét
Däremot har jag ibland tänkt tanken att det vore trevligt om forummedlemmarna skrev in i sin profil varifrån man kommer. Det hade räckt alldeles förträffligt om man angett t ex landskap eller norra/södra delarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
Detta har jag också många gånger tänkt skriva. Vi är ju ganska många här inne och jag ä förbaskat dålig på att komma ihåg namn. Många gånger funderar jag "Var det den som var från ett visst ställe" enligt ett tidigare inlägg.
Fram alltså för att skriva in var ungefär man bor i profilen.
Kolla i högra hörnet! Jag lyder snabbt jag
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-11-20, 18:57
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Kolla i högra hörnet! Jag lyder snabbt jag
ack, du var faktiskt en av de jag brukar få tänka till lite extra för ibland.

Mvh Janérik (Norrbottning bara ibland)
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-11-20, 19:01
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
ack, du var faktiskt en av de jag brukar få tänka till lite extra för ibland.
Va Kan det va möjligt???
Jag som till och med har fått kängor för att jag surrar för MYCKET om Norrbotten
Svara med citat
  #13  
Gammal 2005-11-20, 19:02
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
ack, du var faktiskt en av de jag brukar få tänka till lite extra för ibland.

Mvh Janérik (Norrbottning bara ibland)
Jo, men det beror nog på att hon inte kan hålla sig däruppe hela tiden, utan flaxar omkring sådant!

Karin
född och uppvuxen i Hedemora
senare boplatser: Uppsala, Örebro, Uppsala (ja, jag flyttade tillbaka), Midsommarkransen, Hallunda, Kungsholmen och Utö
nuförtiden boende i VH

nej, det blir för långt att ha med i profilen!!!

Senast redigerad av karinafp den 2005-11-20 klockan 19:05.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2005-11-20, 19:03
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Kolla i högra hörnet! Jag lyder snabbt jag
Hej Norrbotten

//Skåne
Svara med citat
  #15  
Gammal 2005-11-20, 19:04
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Zanét
Hej Norrbotten

//Skåne
Hej hej - jag ser dig om jag kisar
Svara med citat
  #16  
Gammal 2005-11-20, 19:45
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Inge
Har sett gjennom medlemslisten og funnet mange som har bilde av seg selv som avatar. Noen har andre bilder enn av seg selv, mens de fleste ikke har noen avatar.
Min oppfordring er: Legg inn et bilde av deg selv som Avatar fordi det alltid er hyggeligere å se den du kommuniserer med.
Har alltid tyckt så men efter att ha fått ett mycket otrevligt och nästan hatiskt email till min arbetsplats med koppling till en diskussion på Kalimera föredrar jag en landskapsbild. Finns gott om galningar som inte kan hålla isär sak och person.

Eva
Svara med citat
  #17  
Gammal 2005-11-20, 19:49
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Avatar

Dessutom är kalimeraemailen inte längre kopplad till min arbetsemail utan min privata så det kom inte via det systemet. Har skickat det till vår säkerhetschef för utredning.

Eva
Svara med citat
  #18  
Gammal 2005-11-20, 19:53
Masourakis avatar
Masouraki Masouraki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Inlägg: 380
Standard Sv: Avatar

Nu blir jag lite personlig här och du behöver ju inte svara om du inte vill men var det nån på din arbetsplats som skickade mailet i fråga?
Svara med citat
  #19  
Gammal 2005-11-20, 19:57
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Har alltid tyckt så men efter att ha fått ett mycket otrevligt och nästan hatiskt email till min arbetsplats med koppling till en diskussion på Kalimera föredrar jag en landskapsbild. Finns gott om galningar som inte kan hålla isär sak och person.Eva
Mycket tråkigt att höra Hoppas verkligen att det är både första och sista gången som vi här på forumet delges dylika incidenter

//Zanét
Svara med citat
  #20  
Gammal 2005-11-20, 20:00
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Avatar

Nej det kom externt. Den lilla kollen kunde jag göra själv direkt. Jag har själv inte för avsikt att göra några egna efterforskningar eller diskutera frågan ytterligare. Säkerhetsbedömningen överlämnar jag till proffsen. Myndigheter är idag mycket noggrannare i sina bedömningar än tidigare och hot polisanmäls i större utsträckning vilket jag inte önskar i det här fallet då det inte var jobb utan kalimerarelaterat.

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT