Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-03-26, 19:26
Rönning Rönning är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 2
Standard bo i Pirgaki

Jag och min familj ska för första gången resa till Naxos och nu undrar jag om det finns möjlighet att bo i Pirgaki; och i sådana fall hur är det med resturanger och/ eller tavernor? Både jag och min bror är vegitarinar och äter inte fisk, hur funkar det?

Sedan har jag en till fråga, hur är det med chartertursimen? hur och vart undviker man den? är det väldigt exploaterat på Naxos?

hejdå
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-04-05, 17:56
bm bm är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 15
Standard Sv: bo i Pirgaki

Hej Pyrgaki är fint och inte alls " turistigt " - fina vildstränder vid Pyrgaki och Kastarki som ligger lite längre norr ut. En taverna som vi gärna rekommenderar heter Faros, utmärkt mat och miljö med en fantastisk pool anläggning ! De har även boende och jag tror de har en web adress så " googla " på Faros/grekland. mvh BM
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-08, 14:22
Emji Emji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 18
Standard Sv: bo i Pirgaki

Hej Rönning!

Förra sommaren bodde jag och min sambo i Pyrgaki, på ett litet, enkelt lägenhetshotell som heter Trapizaki!

Man befinner sig väldigt långt borta från turismen när man är i Pyrgaki, där är underbart! Men, det gör också att det är väldigt knapert med restauranger. Det ligger endast 4 restauranger inom gångavstånd, och ett café, och det är en bit mellan varje. Men precis som bm skrev så är Faros en mycket trevlig restaurang! Man får gå någon kilometer för att komma dit, men den är absolut den bästa restaurangen inom gångavstånd.

Min stundande greklandssemester blir den första som vegetarian, så jag vet inte än hur det kommer vara, men alla jag pratat med säger att det är väldigt lätt att äta vegetariskt i Grekland!

Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-08, 14:47
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: bo i Pirgaki

Håller med om att man befinner sig verkligen långt ifrån charterturismen när man är i Pyrgaki. Det finns f.ö., överraskande nog, en välsorterad livsmedelsaffär där.

Vill också passa på att tipsa om stränderna vid Alyko, som är våra favoritstränder. Kastraki är, som nämns ovan, också majestätisk.
Trevlig resa!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT