Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-02-27, 12:59
Thorbjornson Thorbjornson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 20
Standard Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Är det någon som har erfarenhet av detta hotell? Kalimera rekommenderar det och det ser fint ut. Kul att för en gång skull ta ett boende med pool. Vi har blivit erbjudna studios för 4 personer ett pris på 55€, är det ett bra pris?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-02-27, 14:04
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Vi har bott på detta Hotel de senaste nio åren vi besökt Naxos. Trivs rent förträffligt med såväl hotell som omgivningarna.

Arne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-02-27, 16:08
Thorbjornson Thorbjornson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 20
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Vi har bott på detta Hotel de senaste nio åren vi besökt Naxos. Trivs rent förträffligt med såväl hotell som omgivningarna.

Arne

Tackar, det låter bra.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-02-28, 08:28
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 590
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Håller med Arne!
/Ofelia
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-03-09, 12:45
jonashagel jonashagel är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 18
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Hotellet är toppen ! Perfekt läge ! Mycket , mycket prisvärt !

Men ... bäst av allt är Vaggelis och hans fantastika familj som äger hela härligheten. Vilken kanonservice på allt !

I mitt fall är hotellet unikt så till vida att det är det första och enda hotell jag någonsin återvänt till i semestersyfte, då vi annars brukar ha som "praxis" att alltid försöka se "nya ting" då vi är ute och reser.

Ni har gjort ett mycket bra val !

Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-03-09, 14:13
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Citat:
Ursprungligen postat av Thorbjornson Visa inlägg
Är det någon som har erfarenhet av detta hotell? Kalimera rekommenderar det och det ser fint ut. Kul att för en gång skull ta ett boende med pool. Vi har blivit erbjudna studios för 4 personer ett pris på 55€, är det ett bra pris?
Låter som ett mycket bra pris vid förbokning och för 4 personer. Blir lite nyfiken vid vilken tidpunkt ni fått detta pris. Jag har inte bott där men Vaggelis och mor visade oss stället för några år sedan när vi gick förbi och allt verkade väldigt fint. Har tänkt bo där någon gång och det känns som ett ställe som passar bra om man reser med barn och barnbarn. Någon som vet om Vaggelis har barnbilstol till sin bil?

Eva
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-03-09, 19:58
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 590
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Eva undrade:
Har tänkt bo där någon gång och det känns som ett ställe som passar bra om man reser med barn och barnbarn. Någon som vet om Vaggelis har barnbilstol till sin bil?

(Jag misslyckades med mitt citatförsök, så det får bli så här den här gången)

Hej!
Vaggelis erbjöd oss att låna en bilbarnstol om vi ville hyra bil. Dock blev vår dottr sjuk så vi kom aldrig iväg med bilen. Däför vet vi inte i vilket skick den är.
Om du undrar om han har en stol i SIN bil så hade han det inte då. Men om ni bokar hos honom och bestämmer transer från färjan så fixar han det säkert.
/Ofelia
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-03-09, 20:31
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Tack för svaret Ofelia.

Eva
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-03-09, 22:36
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Jag är tveksam till om han lyckas fästa barnstolen i den minibuss han har men säker är jag ju inte. Helt säkert så lovar han att utrusta bussen med barnstol om ni kräver det och förbokar men jag är alltså tveksam till om stolen sitter fast ordentligt.
Om jag kommer ihåg det kan jag fråga honom då vi far dit i juni men då får du påminna mej en gång till innan vi åker. Vi ska inte bo hos honom då eftersom vi vill bo vid Agios Georgios stranden.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-03-27, 07:23
MariellM MariellM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 32
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios

Hakar på den här tråden eftersom vi tänker bo hos Vaggelis på Hotel Agios Prokopios.

Jag har mailat med honom och fått ett pris på 45€/natt i 5 nätter från 30 april-5 maj, för en lägenhet med både balkong och veranda (Vi är 2 stycken men det får plats 4). Toppenpris tycker jag själv som har noll erfarenhet av Naxos och Grekland! Ska ge bort resan till min sambo på hans 40årsdag så det får bli lite mer än budgetrum...

Nu vill han ha alla mina kortuppgifter via mail, så han kan dra 90€ om vi INTE kommer ner. Är detta något som man brukar göra? Kan jag känna mig säker på att lämna mina kortuppgifter på det sättet? Nån som har någon erfarenhet av det?

/Mariell
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-03-27, 07:50
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Ja, det är helt lugnt. Vaggelis tillämpar denna regel med kortuppgifter endast för att förhindra så kallade spökbokningar, dvs att turister ibland
bokar in sig på flera alternativ och sedan på plats väljer ett av dem.
Då är det jobbigt om Hotellägaren har tackat nej till andra gäster på grund av
att han haft fullbokat. Jag kan personligen gå i god för att Hotel Prokopios
är ett mycket seriöst Hotell och att kontouppgifterna på intet sätt kommer
att missbrukas.

Vi har bott hos Vaggelis i tiotalet år nu och har bara gott att säga om Hotellet.

Arne och Hustru Birgitta
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-03-27, 08:50
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios

Citat:
Ursprungligen postat av MariellM Visa inlägg
Hakar på den här tråden eftersom vi tänker bo hos Vaggelis på Hotel Agios Prokopios.

Jag har mailat med honom och fått ett pris på 45€/natt i 5 nätter från 30 april-5 maj, för en lägenhet med både balkong och veranda (Vi är 2 stycken men det får plats 4). Toppenpris tycker jag själv som har noll erfarenhet av Naxos och Grekland! Ska ge bort resan till min sambo på hans 40årsdag så det får bli lite mer än budgetrum...

/Mariell
Det är dyrt tycker jag även om de är ett fint ställe. På Naxos finns det en uppsjö av boenden så tidigt för säsongen. Även rum med hög standard går att få billigare så tidigt.

Eva
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-03-27, 09:34
MariellM MariellM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 32
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Tack både Arne och Eva!

Är det dyrt alltså? Det är alltså en lägenhet med två rum och kök, utgång både mot trädgården och poolen. Trodde det var hyfsat bra pris...

Är det någon som vill rekommendera nåt annat ställe så här i sista minuten, eller ska jag försöka pruta lite?

/Mariell
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-03-27, 11:39
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Citat:
Ursprungligen postat av MariellM Visa inlägg
Är det någon som vill rekommendera nåt annat ställe så här i sista minuten, eller ska jag försöka pruta lite?
Stället är fint, men jag hade inte förbokat, inte den perioden då ni skall resa, aldrig förresten. Det finns hur mycket fina rum som helst att välja på.
// Helén
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-03-27, 11:45
Micke Pite Micke Pite är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Piteå
Inlägg: 26
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Det är ett hyfsat pris och ni kommer inte att bli besvikna, frågan är om frukost ingår?
Annars tycker jag inte att ni behöver förboka den tiden på året, utan ta med Vaggelis mobilnummer och ring från färjan eller hamnen ni åker från och prata med Vaggelis så kommer han och hämtar er i Naxos hamn och ni har fortfarande möjligheten att förhandla om priset på plats då ni sett rummen eller ta ett annat hotell.
Finns flera fina alldeles i närheten.

Micke
Svara med citat
  #16  
Gammal 2008-03-27, 12:41
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Är det en tvårumslägenhet så är det inte så dyrt men betänk att det är riktig lågsäsong när alla har lediga rum. Jag skulle göra som i förslaget ovan och ringa vid ankomsten till ön.

Eva
Svara med citat
  #17  
Gammal 2008-03-31, 06:51
MariellM MariellM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 32
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Hej och tack för svar!

Ja, man kanske är lite för svensk bara, ha koll på allt i förväg...
Priset är exkl frukost, för den ville han ha 5€ extra per person.

Vår båt kommer in till Naxos 22.45 och sen ska vi ta oss till Prokopios också. För mig som både svensk och nybörjare på obokade resor känns det som väldigt sent att leta efter boende den tiden på dygnet. Är det inte kolsvart ute då? Men jag är inte helt orädd heller, säger ni att det går att få tag i bättre boende för samma peng alt lika boende till mindre genom att leta på plats, så ok, då kör jag på det!

/Mariell
Svara med citat
  #18  
Gammal 2008-03-31, 13:42
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Citat:
Ursprungligen postat av MariellM Visa inlägg
Vår båt kommer in till Naxos 22.45 och sen ska vi ta oss till Prokopios också. /Mariell
Personligen föredrar jag att ha rum bokat om jag kommer fram så sent, vill gärna komma på plats så snabbt jag kan, oavsett när på året det är.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2008-03-31, 13:55
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Verkar vettigast att förhandsboka, i alla fall första natten. Men, när landar ni i Athen? Det finns ju färjealternativ. Från Rafina kan ni fara vid halvfemtiden och vara framme på Naxos vid halvniotiden. Alla dagar utom onsdag går denna tur. I Rafina är ni på 30 min med taxi eller buss.

Arne

16:45RAFINA
(RAF) 20:35 NAXOS
(NAX) 30/5/08 28/9/08 [CENTER]MF [/CENTER]

cc
Svara med citat
  #20  
Gammal 2008-03-31, 14:15
nyborg56 nyborg56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 4
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Hej!
Om jag vore du skulle jag höra med Vagelis om han inte har en studio till er.
Du kan välja att få mot poolen, de är stora och bra.
Är ni bara två personer räcker det gott o väl, själv reser jag med man o två tonårsbarn och vi tycker det är okey för oss fyra.
Tyvärr hade Vagelis fullt i år när vi skulle boka så det blir hos hans syster Ioanna.
Vi ser fram emot våran sjunde ö-luff i sommar,ni kommer inte att bli besvikna på Naxos det är den ön vi varit flest gånger på.

Elisabeth
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT