Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2005-02-20, 22:18
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
Det är nog hellugnt, bilderna i originaltappning finns faktiskt till allmänt påseende på http://www.algonet.se/~jsundell/kalimera/ , jag trodde först att du hade lånat bilden därifrån då sidan tidigare blivit länkad på forumet.
Hupps, missade citera, det var naturligtvis svar till PO
Svara med citat
  #22  
Gammal 2005-02-20, 22:19
Chriss avatar
Chris Chris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm/Vasastan
Inlägg: 182
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Sällar mig till alla andra, om det nu går, att få gamla kära Forumet på CD. Jag tycker Janne gjorde ett fantastiskt jobb med gamla Forumet. Himla snyggt var det. Och användarvänligt. Har haft många roliga stunder med Forumet.
Med så många underbara humoristiska "inläggare" har det varit urkul! Så tanken är inte helt fel ...

PO - jag blir så imponerad av båda bilderna. Den första får i mitt tycke gärna bli omslag till Forum-CDn. Och Arne "uppklädd" i violett.

Chris
som älskar tokroliga saker
Svara med citat
  #23  
Gammal 2005-02-20, 22:24
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Calle
Hej!
Textmängden i samtliga gamla inlägg ryms säkert på en vanlig CD om det sparas som helt oformaterad text. Och det kan man ju göra själv om man "gitter", kopiera och klistra in. Men den kan knappast göras sökbar "ämnesvis" eftersom det endast är själva informationen i textform som går att spara.
Calle!
Det finns säkert program ute på nätet som kan spara ner hela forumet som HTML om man lägger sej den på det. Jag vet att jag tidigare har haft något sådant program men kan inte komma på vad det hette nu. Det fungerade i alla fall så att det följde länkarna som fanns på varje sida och sparade även de sidor som det länkade till. Man fick akta sej lite i inställningarna, valde man för djupt sparande så hade man snart halva Internet på hårddisken och då detta var på modemtiden så var det kanske inte så kul att dra hem det.
Vore kul med en liten kommentar från Janne angående detta ämne, det kan ju finnas en relativt enkel möjlighet att göra en backup från det befintliga forumet från serversidan av forumet.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2005-02-20, 22:26
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
Hördu, nu får du väl skärpa dej ändå, att du lånar min bild kan jag ta men att du beskyller mej för att jag skulle ha förfalskat bilden tog hårt på hela mej , sådant håller vi väl inte på med på denna webbplats .
Förlåt men nu hänger jag inte riktigt med, var har jag beskyllt dig för att förfalskat bilden?? Skojjar Du nu eller menar Du allvar? Jag trodde jag höll detta på så skämtsam nivå att ingen skulle störas. Eller menar Du förvanskat, för det har jag ju gjort å det grövsta.

Men som sagt, jag tar bort bilden direkt om Du vill. Vad säger Arne Du som har varit målet för spexet, har jag sagt nå´t olämpligt?

Har jag gjort någon ledsen med detta ber jag omedelbart om ursäkt, det är aldrig min mening.

Mvh PO
Svara med citat
  #25  
Gammal 2005-02-20, 22:36
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Han skojar ju
Svara med citat
  #26  
Gammal 2005-02-20, 22:41
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Citat:
Ursprungligen postat av PO
var har jag beskyllt dig för att förfalskat bilden?? Skojjar Du nu eller menar Du allvar? Jag trodde jag höll detta på så skämtsam nivå att ingen skulle störas. Eller menar Du förvanskat, för det har jag ju gjort å det grövsta.
Mvh PO
Visst tar jag det på största skämtsamma nivå. Du ifrågasatte om det verkligen var Metaxa, det syns ju tydligt att det är en Metaxaflaska han har i handen. Det var det jag menade att jag inte hade förfalskat.
För allt i världen, ta inte bort bilden, den ska naturligtvis vara kvar.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2005-02-20, 22:50
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 292
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
Det finns säkert program ute på nätet som kan spara ner hela forumet som HTML om man lägger sej den på det. Jag vet att jag tidigare har haft något sådant program men kan inte komma på vad det hette nu. Det fungerade i alla fall så att det följde länkarna som fanns på varje sida och sparade även de sidor som det länkade till. Man fick akta sej lite i inställningarna, valde man för djupt sparande så hade man snart halva Internet på hårddisken och då detta var på modemtiden så var det kanske inte så kul att dra hem det.
Vore kul med en liten kommentar från Janne angående detta ämne, det kan ju finnas en relativt enkel möjlighet att göra en backup från det befintliga forumet från serversidan av forumet.
Hej igen!
Jag vet hur att göra! Ta skärmdumpar av samtliga inlägg och spara som Jpg eller Gif-format, så har jag en dator fylld med läsbara bilder av det gamla forumet med layout och allt bevarad!!
Calle!!
Svara med citat
  #28  
Gammal 2005-02-20, 23:04
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Calle
Hej igen!
Jag vet hur att göra! Ta skärmdumpar av samtliga inlägg och spara som Jpg eller Gif-format, så har jag en dator fylld med läsbara bilder av det gamla forumet med layout och allt bevarad!!
Calle!!
Jag har nu hittat ett program som kan göra detta jobb men eftersom forumet består av minst 2000 filer och minst 35 Mb så är det nog bäst att inte göra detta utan att Janne vet om det, blir troligen en överlastad server och ett avstängt konto om man drar hem allt helt kallt rakt av.
Tyvärr är det ju också så att de delar av forumet som redan är bortplockade inte går att spara ner på detta sätt.
Om jag får webbmasters tillåtelse att spara ner forumet kan jag göra det, jag kan också ordna en distribution av det hela om inte samme man vill lägga det på cd-skiva och sälja det till exempel tillsammans med Mera Kalimera eller på annat sätt.

Och jag kommer tills vidare inte att avslöja vilket program man ska använda för att göra detta.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #29  
Gammal 2005-02-20, 23:06
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
Visst tar jag det på största skämtsamma nivå. Du ifrågasatte om det verkligen var Metaxa, det syns ju tydligt att det är en Metaxaflaska han har i handen. Det var det jag menade att jag inte hade förfalskat.
För allt i världen, ta inte bort bilden, den ska naturligtvis vara kvar.
Puh!
Som sagt, det är lömskt att skoja textledes, bäst var det är så uppfattas den mest harmlösa vits käpprätt åt skogen!

//PO
Svara med citat
  #30  
Gammal 2005-02-20, 23:21
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
det syns ju tydligt att det är en Metaxaflaska han har i handen.
Dessutom vet ju alla hur begiven Arne är på Metaxa. Det vore alltså helt orimligt att det skulle vara nån singelpalt - eller nåt annat - i flaskan.
Svara med citat
  #31  
Gammal 2005-02-20, 23:44
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 292
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
Jag har nu hittat ett program som kan göra detta jobb men eftersom forumet består av minst 2000 filer och minst 35 Mb så är det nog bäst att inte göra detta utan att Janne vet om det, blir troligen en överlastad server och ett avstängt konto om man drar hem allt helt kallt rakt av.
Tyvärr är det ju också så att de delar av forumet som redan är bortplockade inte går att spara ner på detta sätt.
Om jag får webbmasters tillåtelse att spara ner forumet kan jag göra det, jag kan också ordna en distribution av det hela om inte samme man vill lägga det på cd-skiva och sälja det till exempel tillsammans med Mera Kalimera eller på annat sätt.

Och jag kommer tills vidare inte att avslöja vilket program man ska använda för att göra detta.

Mvh Janérik
Hej!
Jag tror jag vet vilket program du menar! Har funnits länge och jag råkar ha en cd med progget i byrålådan just till höger om mig :=)
Kolla med Janne/webbmaster i fall det är ok och gör sedan ett försök, 35Mb är ju en baggis nuförtiden!
Om du lyckas så bjuder jag på en Mythos när du kommer ner till Rethymno och hälsar på! Äsch.. Den bjuder jag på ändå!
Calle!
Svara med citat
  #32  
Gammal 2005-02-22, 08:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Illis Quorum Meruere Labores!!!

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp
Precis vad jag försöker göra, men upptäcker till min stora förskräckelse att mycket har FÖRSVUNNIT!!! Under t ex "Hej, nu är vi tillbaka igen!" finns bara det senaste halvårets inlägg kvar!!!

Karin
Så är det tyvärr. Redan i höstas försvann en hel del inlägg, några har jag själv rensat för att jag var tvungen, andra har försvunnit av andra (tekniska) orsaker.

Janne
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT