Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2009-04-26, 23:54
MariellM MariellM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 32
Standard Sv: Färja Aten-Naxos, langvarigt boende..!

Hej, nu är det inte långt kvar för oss heller. Åker på onsdag morgon från Arlanda!

Hur mycket kostar bussen från flygplatsen till Piraeus, nån som vet?
(Synd att metron är avstängd, himla smidigt att ta den, och som jag kommer ihåg det var den mycket billigare också...)

/Mariell & Stefan
Svara med citat
  #22  
Gammal 2009-04-27, 16:35
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Färja Aten-Naxos, langvarigt boende..!

Citat:
Ursprungligen postat av MariellM Visa inlägg
Hur mycket kostar bussen från flygplatsen till Piraeus, nån som vet?
Den kostade 3.20 € för två dagar sedan.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2009-04-27, 21:23
NaxosLottas avatar
NaxosLotta NaxosLotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Naxos Grekland
Inlägg: 149
Standard Sv: Färja Aten-Naxos, langvarigt boende..!

Hej.
För allla er som landar i Aten och sen ska ta båten från Pireus så skulle jag defenitift rekommendera bussen framför tunnelbanan.

Bussen går precis utanför ankomsttreminalen och som sagt ovan kostar bara 3.20 euro. Den tar 1 timme till 1.timme o 15 min och stannar tvärs över gatan från Blue Star Färjan till Naxos. Inget byte och strul. Samt man ser mycket från bussen, den går längst kusten.
Tunnelbanan tar man ca 300 m från ankomsthallen och kostar vad jag kommer ihåg 5 euro. Man måste byte linje vid Monesteraki. Jag tror tunnelbanan tar ca en och en halv timme till Pireus. Dessutom så är det massa gäng av ficktjuvar på tunnelbanan som riktar in sej främst på turister. Varning!

Så undvik strul. Ta bussen!
Vi ses i sommar!
Lotta
Svara med citat
  #24  
Gammal 2009-05-10, 21:52
ioslinajrs avatar
ioslinajr ioslinajr är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: västerås
Inlägg: 134
Standard Sv: Färja Aten-Naxos, langvarigt boende..!

Vad heter busshållsplatsen i Piraeus, som man kliver av på, om man ska ta någon av färjorna? Är det lätt att hitta från busshållsplatsen till biljettkontoren? Och brukar färjorna vara jätteutspridda, eller går dom ungefär brevid varandra när man ska till Kykladerna?
Svara med citat
  #25  
Gammal 2009-05-10, 23:22
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Färja Aten-Naxos, langvarigt boende..!

Citat:
Ursprungligen postat av ioslinajr Visa inlägg
Vad heter busshållsplatsen i Piraeus, som man kliver av på, om man ska ta någon av färjorna? Är det lätt att hitta från busshållsplatsen till biljettkontoren? Och brukar färjorna vara jätteutspridda, eller går dom ungefär brevid varandra när man ska till Kykladerna?
Busshållplatsen har säkert ett fint namn men den är ändå lätt att känna igen, det är nämligen ändhållplatsen och alla går av här.
Där du går av bussen finns ett par kafeterior, om du går mot havet några meter och svänger höger vid gatuhörnet så kommer du efter en liten bit till en stor taverna. Strax innan den stora tavernan finns det biljettkontor vi alltid har använt men det finns flera andra också i närheten. På detta kontor kan du alltid lämna kvar ditt bagage om du köper biljetterna här.
Båtarna mot Kykladerna går från området närmast detta kontor och är lätta att hitta, det står på biljetten vad båten heter men om du är osäker går det alltid att fråga då du köper biljetten så visar de vilken båt du ska med.

Mvh Janérik
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT