Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-03-31, 14:44
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 590
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Citat:
Ursprungligen postat av nyborg56 Visa inlägg
Hej!
Om jag vore du skulle jag höra med Vagelis om han inte har en studio till er.
Du kan välja att få mot poolen, de är stora och bra.
Är ni bara två personer räcker det gott o väl, själv reser jag med man o två tonårsbarn och vi tycker det är okey för oss fyra.
Tyvärr hade Vagelis fullt i år när vi skulle boka så det blir hos hans syster Ioanna.
Vi ser fram emot våran sjunde ö-luff i sommar,ni kommer inte att bli besvikna på Naxos det är den ön vi varit flest gånger på.

Elisabeth
Hade Vagelis fullt? När ska ni åka? Vi hade tänkt att bo där i sommar, men inte förboka.
/Ofelia
Svara med citat
  #22  
Gammal 2008-03-31, 14:53
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Citat:
Ursprungligen postat av ofelia Visa inlägg
Hade Vagelis fullt? När ska ni åka? Vi hade tänkt att bo där i sommar, men inte förboka./Ofelia
Vaggelis har ofta fullt, när vi var där i september förra året kunde vi bara stanna två nätter, sedan var det fullt, ändå finns det 40 rum eller något sådant. Poppis är bara förnamnet.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2008-03-31, 15:16
MariellM MariellM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 32
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Hej och tack för alla svar!
Arne: Ja det är ju det som är kruxet, vi åker på en onsdag...
Är framme i Aten 10.40 den 30 april, så det blir till att se stan över dan innan vi kliver på färjan 17.30 för att lägga till vid Naxos kvart i elva på kvällen. Vaggelis hämtar oss.

Vi får väl se om vi inte kan pruta på plats eller kanske byta till ett mindre rum som Elisabeth föreslog! Han verkar supertrevlig så det blir nog inga större problem, eller vad tror ni. Annars är jag beredd att betala omkring 45 € per dygn i en "lägenhet" på Naxos, det är ju ändå gubbens 40-årsdag vi ska fira!

Hälsn. Mariell
-som äntligen spikat resan, fast ändå tänker på Sifnos, får ta den ön på nästa resa!
Svara med citat
  #24  
Gammal 2008-03-31, 17:29
nyborg56 nyborg56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 4
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Citat:
Ursprungligen postat av ofelia Visa inlägg
Hade Vagelis fullt? När ska ni åka? Vi hade tänkt att bo där i sommar, men inte förboka.
/Ofelia
Vi hade tänkt att bo där 20/6-26/6, men jag tror det blir bra hos Ioanna oxå det ligger ju i samma område och det är ju just det vi trivs med.Bara promenera ner till stranden o sen upp till någon trvlig taverna mitt på dagen o ta en kall öl o bara njuta av utsikten över havet. Nu börjar jag verkligen längta. I år blir det först Milos sedan Amorgos o sist Naxos.


/Elisabeth
Svara med citat
  #25  
Gammal 2008-03-31, 17:30
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Citat:
Ursprungligen postat av MariellM
30 april
Jag hade inte oroat mig får boende så tidigt på säsongen. Får ni inte plats på just Agios Prokopios Hotel så finns det flera trevliga hotell i närheten, vad jag har sett utifrån. Men vill ni absolut bo där så förboka. Hur länge ska ni stanna?? Om ni har 1 vecka eller mer så skulle jag inte förboka någonting, utan sova de 2 första nätterna i Naxos stad. Ta er sedan ut till Agios Prokopios, en solig förmiddag, leta upp ett schysst rum, lägg er på stranden, känn lugnet och NJUT!!!

Svara med citat
  #26  
Gammal 2008-03-31, 17:53
MariellM MariellM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 32
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
Hur länge ska ni stanna?? Om ni har 1 vecka eller mer så skulle jag inte förboka någonting, utan sova de 2 första nätterna i Naxos stad. Ta er sedan ut till Agios Prokopios, en solig förmiddag, leta upp ett schysst rum, lägg er på stranden, känn lugnet och NJUT!!!
Vi har bara drygt 4 dygn på oss att njuta innan vi åker mot Pireaus igen. Det känns nog bäst att ha boendet avklarat, så vi använda tiden till att bara slappa och vandra omkring på ön. Det är första gången på över 7 år som vi får tid med varandra utan barn så gissa om vi kommer att njuta trots den "korta" tiden!!

Inget ont sagt om de 5 gullungar vi har här hemma, men ibland kan man ju längta efter att få vara tillsammans som vuxna lite mer än nån strötimme här och där...

/Mariell
Svara med citat
  #27  
Gammal 2008-03-31, 17:56
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Citat:
Ursprungligen postat av MariellM Visa inlägg
Vi har bara drygt 4 dygn på oss att njuta innan vi åker mot Pireaus igen.
OJ, skulle inte tveka om att förboka...!!
Svara med citat
  #28  
Gammal 2008-03-31, 19:53
nyborg56 nyborg56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 4
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Det blev fel datum innan när jag skrev om vilka datum vi ska åka till Naxos. Dom rätta datumen är 26/6 - 2/7.

/Elisabeth
Svara med citat
  #29  
Gammal 2008-05-20, 23:12
Jakob Jakob är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 1
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Hej!

Jag och min flickvän håller på att sy ihop en resa till Naxos i augusti. Apollos datum stämde inte riktigt med våra behov, så nu har vi hittat hyffsat billiga flygbiljetter och ska "bara" hitta boende. Många verkar trycka på att boka på plats, men vi känner att denna gången vil vi ha något klart från början.

Priset ovanstående hotel ville ha för ett dubbelrum 15 - 22 augusti var 90 euro. Tyckte de va lite i maffigaste laget. Men är det där man får räkna med att hamna om man ska boka hemifrån???
Vi hade som max satt 70 euro per natt för 8 nätter (14-22 aug) för en tvåbädds studio i Ag. prok. beach. Då vill vi ha ett fräscht o trevligt hotel med pool, nära stranden. Är det för mycket att begära för den pengen!!???

Tacksam för alla svar!
Svara med citat
  #30  
Gammal 2008-05-23, 14:17
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Citat:
Ursprungligen postat av Jakob Visa inlägg
Är det för mycket att begära för den pengen!!???Tacksam för alla svar!
Ni reser under den absoluta högsäsongen så priserna är därefter, dyrt med andra ord. Det är oftast billigare att fixa boendet på plats, men när det gäller den tid ni åker får man vara glad om man överhuvudtaget får ett rum. Agios Prokopios är garanterat fullbokad i augusti, så att chansa där är ingen vits. Jag skulle ha bokat hemifrån och (motvilligt) accepterat det höga priset. När vi kom till Naxos sent på kvällen den 10/8 förra året fanns det bara rum på campingen i Maragas.
Svara med citat
  #31  
Gammal 2009-02-06, 20:11
MariellM MariellM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 32
Standard Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach

Citat:
Ursprungligen postat av MariellM Visa inlägg
Vi har bara drygt 4 dygn på oss att njuta innan vi åker mot Pireaus igen. Det känns nog bäst att ha boendet avklarat, så vi använda tiden till att bara slappa och vandra omkring på ön. Det är första gången på över 7 år som vi får tid med varandra utan barn så gissa om vi kommer att njuta trots den "korta" tiden!!

Inget ont sagt om de 5 gullungar vi har här hemma, men ibland kan man ju längta efter att få vara tillsammans som vuxna lite mer än nån strötimme här och där...

/Mariell
Jag måste bara få putta upp den här tråden lite. Vi (jag å gubben som fyllde 40) var på Naxos förra året och OJ VAD VI NJÖT!!! Helt underbart! Tidigt på året, nästan inga turister, helt tomt på stränderna (förutom några galna nudister). Ja inte vi förståss... Vi skumpade omkring på moppe ett par dagar och hade bil de andra två dagarna. Ljuvlig, mäktig ö. Och vilka dofter! Frukter i träden, örter längs vägarna.... Helt fantastiskt. Varmt som en svensk sommardag, och så sålde de inte glass - för kallt tydligen.

Nu vill vi tillbaka, vi blev lika kära i ön båda två!! Vi håller på att dö av längtan. Förhoppningsvis tar vi en flygstol i maj igen, en perfekt månad att vara där för att ladda batterierna. Tusen tack för alla som gav oss bra tips!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT