Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-01-15, 19:10
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Båtfärden till Naxos

När vi var på Naxos i augusti 2007 så konstaterade vi att det var länge sen vi ätit så billigt och samtidigt så gott i grekiska övärlden.!! Vi åt aldrig i hamnen på kvällarna utan passade ofta på att äta vårt huvudmål sen lunchtid när vi var ute och åkte runt i byarna. På kvällen åt vi lite lättare , sallad eller saganaki eller några smårätter att dela på , ofta på ett mysigt ställe utefter en av de gatorna som leder ner mot hamnen , där de dukade borden delvis stod på gatan.

Lissi
Svara med citat
  #22  
Gammal 2008-01-15, 19:19
emma emma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 436
Standard Sv: Båtfärden till Naxos

jag menade alltså att apollo ordande biljetter till den enda färja som ett dygn senare for på havet . De ordnade också övernattning för oss både på naxos och santorini. Det ingår ju liksom i deras "uppdrag"...! Det var väldigt smidigt mot att vi själva skulle ordnat detta.Emma
Svara med citat
  #23  
Gammal 2008-01-15, 22:30
twiggy twiggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 95
Standard Sv: Båtfärden till Naxos

Det låter som det är bäst att åka med Blue Star. Använder Apollo sig av den båten? Jag blir sjösjuk bara jag tänker på att åka en liten båt.
Vi får väl se hur det går. Nästa gång kanske det är bättre att inte åka charter.då gör man ju som vill.
Twiggy
Svara med citat
  #24  
Gammal 2008-01-16, 21:26
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Båtfärden till Naxos

Jeg er enig med en annen her, som sier han/hun er kurert! - Reiste med charter til Naxos for noen år siden. Vi orket ikke mange timers venting på 'vår' båt ved ankomst Santorinis havn, det er ikke så sjarmerende sted.. Derfor tok vi hurtigbåt over. Dermed hadde vi heller ingen aning om hva som ventet oss på returen, den første dagen det gikk ferger (ikke hurtigferger!) igjen etter en storm. Jeg er båtvant, aldri sjøsyk, men har respekt for havet. Fikk nesten sjokk da vi fikk se den lille båten vi skulle fraktes med. Trodde knapt det kunne stemme. - Overlastet, urolig hav og en tvilsom ferd. Fatter ikke at charterselskapene tar slike sjanser. Aldri mer. Reiser heller over til Santo en dag eller to i forveien, om det er mulig.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2008-01-16, 22:45
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Båtfärden till Naxos

Men om man absolutt vil reise charter til Naxos så kan man jo bare velge bort transfer og ordne det på egenhånd...
Litt dyrere blir det , men da kan man velge den båten man vil..., baksiden er at om flyet har sen landingstid eller er forsinket slik at det lander sent så går siste fergen forholsvis tidlig på kvelden/eftermiddagen..

Ia
Svara med citat
  #26  
Gammal 2008-01-16, 22:56
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Båtfärden till Naxos

Efter alla diskussioner som varit om Alexander, båten som Apollo använder sig av mellan Santorini-Naxos, kom jag att tänka på att jag sparat deras broschyr någonstans i gömmorna med bild på båten. Jag vill åter igen tillägga att under de tre sommrar vi rest med Alexander har båtresan alltid gått smidigt och det har aldrig gungat. Det har dock alltid varit i början av juni.

Ann-Kristin

Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT