Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kalymnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-08-11, 17:09
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard 26 dagar

Hej alla glada Kalimeror!
Allt fler kollegor kommer tillbaka till jobbet för varje vecka och suckar tungt över att semestern tog slut. Då är det skönt att ha sin semester kvar. Räknaren står nu på 26 dagar och tiden går ju så snabbt. Snart är det vår tur att packa väskorna och dra söderut till vårt lilla paradis Telendos och Kalymnos.
Ingenstans går man ner i varv så snabbt som när man sitter på Rita's och ser de små båtarna komma och gå.

Hälsar Agge
- Medan klockan tickar mot avresan!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-08-11, 20:18
Sevasti & Elenis avatar
Sevasti & Eleni Sevasti & Eleni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Blekinge o Skåne
Inlägg: 334
Standard Sv: 26 dagar

Hej Agge

Visst känns det bra att kolla på nerräknaren, vi har ju inte heller så långt kvar, 33 dagar Ska bli underbart att komma tillbaka, som det alltid är

Siw o Ulf

som längtar till Kalymnos och Telendos och Ritas m fl.....vi ses snart
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-08-12, 15:05
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: 26 dagar

Citat:
Ursprungligen postat av AGGE Visa inlägg
Ingenstans går man ner i varv så snabbt som när man sitter på Rita's och ser de små båtarna komma och gå.
Jag förstår att du längtar.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-08-12, 21:19
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: 26 dagar

Vi längtar också till Kalymnos, kanske nästa år igen? Det är så lungt och stilla, folk är så vänliga, maten billig, det enda tråkiga är båttransfern som var lite krånglig mitt i natten... Brukar ni bo på Telendos?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-08-14, 08:42
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard Sv: 26 dagar

Citat:
Ursprungligen postat av Gita Visa inlägg
Vi längtar också till Kalymnos, kanske nästa år igen? Det är så lungt och stilla, folk är så vänliga, maten billig, det enda tråkiga är båttransfern som var lite krånglig mitt i natten... Brukar ni bo på Telendos?
Hej Gita,

Exakt, det är därför man alltid längtar dit. Allt stämmer där. Fast vi kommer dit mitt på dagen så transfern är inget problem då.
Vi har bott på Telendos några år på rad nu och det är så skönt. I år blir det på Maria's.

Hoppas vi ses på Telendos nån gång!
Hälsar,
Agge
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-08-18, 17:51
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: 26 dagar

Citat:
Ursprungligen postat av AGGE Visa inlägg
Ingenstans går man ner i varv så snabbt som när man sitter på Rita's och ser de små båtarna komma och gå.

Hälsar Agge

Visst må det vara så men vi tyckte det gick minst lika bra hos grannen "Aigena". Prova gärna där också, absolut världsklass på service, trevlighet, intresse och engagemang.


/Hasse
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-08-18, 17:57
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard Sv: 26 dagar

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Visst må det vara så men vi tyckte det gick minst lika bra hos grannen "Aigena". Prova gärna där också, absolut världsklass på service, trevlighet, intresse och engagemang.


/Hasse
Jo men det var vårt favorithäng i fjol men de fick ju lägga ner efter säsongens slut. Verkligen synd för det var underbara människor. Pandelis med sönerna George, Stefanos och Pandelis klämmiga gamla mamma som dansade skorna av de unga tjejerna när det var grekisk afton där.
Kommer att sakna detta....
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-08-19, 15:51
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard Sv: 26 dagar

Minsann, nu är det bara 18 dagar kvar. Det går undan!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-08-20, 10:09
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: 26 dagar

Citat:
Ursprungligen postat av AGGE Visa inlägg
Jo men det var vårt favorithäng i fjol men de fick ju lägga ner efter säsongens slut.
Vet du varför de la ner?
Svara med citat
  #10  
Gammal 2013-08-20, 12:41
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard Sv: 26 dagar

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Vet du varför de la ner?
Ja, det gick helt enkelt inte ihop ekonomiskt. Tyvärr.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2013-08-20, 14:41
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: 26 dagar

Citat:
Ursprungligen postat av AGGE Visa inlägg
Ja, det gick helt enkelt inte ihop ekonomiskt. Tyvärr.
Tråkigt.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2013-08-20, 15:30
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: 26 dagar

Visst är det härligt med ledighet efter jobb på sommaren
Själva känner vi exakt samma sak som ni, men vi längtar till Tinos, där vi omedelbart känner lugnet komma så fort vi klivit av båten.

Vi är många som har pärlor att längta till.

Efter en sommar full med jobb så ska det bli SKÖNT med riktig semester, särskilt som jag precis dagarna innan blir både mormor och farmor och ska ha jouren för syskonen till de nyfödda då föräldrarna är på BB. Vår resa var bokad och betald innan jag visste om de nya barnbarnen, så jag flyr inte!

Ha en riktigt härlig semester AGGE

Lissi
Svara med citat
  #13  
Gammal 2013-08-20, 18:52
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard Sv: 26 dagar

Hej Lissi!

Vad härligt och spännande att bli både farmor och mormor i ett svep. Då kan man behöva vila sig på en grekisk ö för att smälta det hela.
Själv är jag dubbelfarmor och barnbarnen är verkligen livets efterrätt som det sägs.

Tack, ha en riktigt skön resa du med!
Svara med citat
  #14  
Gammal 2013-08-20, 21:04
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: 26 dagar

Vill härmed poängtera att utifall det föreligger något missförstånd så är "Aigena" öppet. Vi har ätit där för c:a 2 veckor sedan men jämfört med t.ex "Rita" så var vi i stort sett deras enda gäster vid vårt besök.

Jag känner inte till något om Aigena´s historik eller vilka som äger stället/jobbar där. Inredningsmässigt är "Rita" ett underverk i sig, kanske lite "överarbetat" med en massa tingel-tangel i våra ögon medan Aigena är flera klasser mer diskret. En mer anspråkslös inredning lockar oss faktiskt mera.

Senast vi var på Telendos var 2003. Åt bl.a ett gigantiskt fat "maridaki", friterade småfiskar där. Så enkelt, så fantastiskt gott


/Hasse
Svara med citat
  #15  
Gammal 2013-08-20, 22:26
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: 26 dagar

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Senast vi var på Telendos var 2003. Åt bl.a ett gigantiskt fat "maridaki", friterade småfiskar där. Så enkelt, så fantastiskt gott
/Hasse



Det BLIR missförstånd om jag inte nämner att maridaki-fiskarna (och div. annat) intogs för.........c:a 2 veckor sedan........


/Hasse
Svara med citat
  #16  
Gammal 2013-08-21, 07:56
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard Sv: 26 dagar

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Det BLIR missförstånd om jag inte nämner att maridaki-fiskarna (och div. annat) intogs för.........c:a 2 veckor sedan........


/Hasse
Hej Hasse!
Men det är ju underbara nyheter du kommer med. Då har de kanske lyckats få till det i alla fall för i september i fjol sa de att de fick slå igen för att det inte gick ihop ekonomiskt. Men å andra sidan kan du ju vara någon annan som driver det nu. Vi får se när vi kommer ner den 6 september. Spännande!
Hälsar Agge
Svara med citat
  #17  
Gammal 2013-08-21, 10:46
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: 26 dagar

Om jag uttrycker mig så här: Vi brukar aldrig vara intresserade att komma in under skinnet och ta reda på sådana fakta som t.ex de du skriver om föregående års inblandade, dvs. de som må vara ägare osv. Därför vet jag ju ingenting om t.ex han som tog hand om oss när vi satt ensamma och åt där, hans namn eller annat. Men det var en sällsynt sympatisk "herre" som vi kommer att minnas länge. Naturligtvis blir servicen fantastisk när grann-tavernorna har gäster men inte den man väljer. Men det han "gav" oss var synnerligen ett äkta uppträdande, inte bara "where do you come from...." osv. utan väldigt mycket extra prat om bl.a menyn osv.

Det skulle vara roligt om du/ni kommer att få möta motsvarande, dvs. ta gärna i vanlig ordning reda på lite mera och så berättar du efter hemkomsten om vad som tilldrog sig.


/Hasse
Svara med citat
  #18  
Gammal 2013-08-21, 12:41
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard Sv: 26 dagar

Hej Hasse,
Jo vi kommer ju lite mera in på livet på folket när vi bor 2-3 veckor på lilla Telendos. Därför gillar vi Ritas ställe även om det är lite turistiskt i stuket, vi har ju blivit vänner med hela familjen. 21 års resor till ett sånt litet ställe ger en oundvikligen massor av vänner även om man inte anstränger sig särskilt mycket.
Det är härligt folk och atmosfären är varm och välkomnande på vår lilla favoritö.
Återkommer med rapport i slutet av september.
Ha det gott,
Agge
Svara med citat
  #19  
Gammal 2013-08-24, 09:02
Astris avatar
Astri Astri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 223
Standard Sv: 26 dagar

God tur og god ferie, Agge!
Aigena har nye eiere. Når vi var der nå, var den lille tavernaen helt tom. Synd. Ellers var alt ved det samme på "øya vår"
Astri
Svara med citat
  #20  
Gammal 2013-08-30, 08:46
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard Sv: 26 dagar

Bara 7 dagar kvar nu!
Så här dax sitter man på planet och myser med hela 14 dagar på ön framför sig. Det gör inte ont nånstans vill jag lova.

Hälsar Agge
- Som anar doften av timjan från Mount Rakis sluttningar!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT