Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-07-10, 08:59
Britta52 Britta52 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 46
Standard e-guide

He!
Var för första gången på Samos i juni. På en vecka är det omöjligt att hinna allt man vill. Men tack vare Kalimeras e-guide kunde vi plocka ut det vi ville se och göra. Jag kände mig också lite bekant med ön redan innan vi åkte tack vare guiden. Vi provade tavernor som Janne rekommenderar och var väldigt nöjda. Sedan borde bion i Mytilini finnas med!!! Den var absolut en höjdpunkt. Den kan du inte ha missat??
Jag vill rekommendera alla som ska åka att köpa en e-guide för att få ut mer av resan. Jag har varit i Grekland många gånger tidigare men detta var första gången jag hade någon form av guide. Tack Janne återkommer när jag vet vart nästa års resa går.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-07-10, 23:15
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: e-guide

Vi har också haft stor nytta av Jannes guider på flera av resorna och de öar som inte har e-guide som Tinos t ex har vi skrivit ut info om från vår Mera Kalimera CD. Det är som Du säger bra att läsa på så man kan prioritera vad man vill se och sen är det spännande att se vad man själv tycker...det är inte alltid vi varit överens med Janne men det är ju inte det guiden går ut på heller.
Ett jättejobb ligger bakom guiderna och de är SUVERÄNA! Dessutom är priset väldigt kundvänligt!
Synd att inte Tilosguiden fanns när vi var där 2004 då hade vi fått ut ännu mer av resan då vi missade några fina vandringar som vi inte hade info om.

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-07-11, 18:49
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: e-guide

Man kan ha e-guiderna till annat också, kom jag på när vi var på Rhodos härom sistens
En kväll när jag stod i badrummet på hotellet så ser jag något stort svart på väggen i duschen, en Kackerlacka Vad gör man Ropar på moster som står i rummet intill, hjälp. Sonen var ute på egen hand, och jag som knappt kan ha ihjäl en spindel. Vad ska jag använda som vapen? Sonens Knasen-tidning Nä, tror inte han skulle bli så glad då. Får tag på Kalimeras e-guide, den kan jag ta, har den fortfarande i datorn där hemma så det gör inget om jag använder den. Utrustad med duschen och guiden som vapen blir jag instängd i badrummet, moster står utanför dörren och skrattar så hon gråter, medan jag har vattenkrig och prickträning med div. hojtande. Tur att vi hade toan mot ytterväggen.

Tack Janne för att du skrivit dina E-guider

Irene
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-07-11, 18:58
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: e-guide

Citat:
Ursprungligen postat av IRSA Visa inlägg
Utrustad med duschen och guiden som vapen blir jag instängd i badrummet, moster står utanför dörren och skrattar så hon gråter, medan jag har vattenkrig och prickträning med div. hojtande. Tur att vi hade toan mot ytterväggen.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-07-29, 09:17
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: e-guide

Citat:
Ursprungligen postat av Britta52 Visa inlägg
Jag har varit i Grekland många gånger tidigare men detta var första gången jag hade någon form av guide. Tack Janne återkommer när jag vet vart nästa års resa går.
Har inte sett ditt inlägg förrän nu. Tack Britta!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT