Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-11-15, 21:42
lottasegens avatar
lottasegen lottasegen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 25
Standard Första gången till Parga

Hej! Jag är ny på den här sidan. Har läst och blivit intresserad av Parga och nu är resan bokad. Åker med en kompis och hennes man 5/6-19/6. Har varit en del i Grekland tidigare, mest på Rhodos (sju eller åtta gånger). Har läst vad ni andra har skrivit och det verkar toppen. Har ni fler tips på roliga, spännande och intressanta ställen så skulle jag bli jätteglad. Tycker dessutom om att träna, måttligt, och undrar om någon har tips på gym eller liknande i Parga?

// Lotta
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-11-15, 21:49
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Första gången till Parga

Citat:
Ursprungligen postat av lottasegen
Hej! Jag är ny på den här sidan. Har läst och blivit intresserad av Parga och nu är resan bokad. Åker med en kompis och hennes man 5/6-19/6. Har varit en del i Grekland tidigare, mest på Rhodos (sju eller åtta gånger). Har läst vad ni andra har skrivit och det verkar toppen. Har ni fler tips på roliga, spännande och intressanta ställen så skulle jag bli jätteglad. Tycker dessutom om att träna, måttligt, och undrar om någon har tips på gym eller liknande i Parga?

// Lotta
Här är vi snabba på tangenterna Ja, det finns ett gym i Parga faktiskt. Vet inte vad det heter men eftersom byn inte är stor så är det inte svårt att hitta när du kommer dit. Fråga bara någon lokalinvånare så får du säkert svar, de är vänliga och tillmötesgående

Tommy
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-11-15, 22:42
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Första gången till Parga

Men Hallå Gym? E de semester? För mig är Parga ett perfekt ställe att med appostlahästarna kan utforska omgivningarna. Varför inte ta en promenad upp till Agia? Det är en väldigt mysig by, b.la. finns där en taverna som heter "Oasis" ! Sonen Giannis styr och ställer numera. Fadern får hålla sig i bakgrunden och grilla sina lamm! Ta sen en Taxi hem (Giannis fixar det).
Parga har hur mycket som helst att erbjuda för dom som är offensiva och gillar utmaningar!
Sen kan man ju hyra bil och åka norrut till Zagoria-området. Jag lovar.... Här finns ett genuint Grekland. Visserligen en fd. avfolkningsbygd, men numera flyttar dom bättre bemedlade Grekerna tillbaka. Dom renoverar och fixar . Det blir sommarbostäder i sina gamla hembygder. Tänk er att bo ett par nätter i ett av dom där "stenhusen" som finns i området Zagoria! I Pappiljon finns det "Rooms For Rent" för ett hyggligt pris av ca:30-35euro. Det är ett Grekland jag vill ha på näthinnan, när man skall genomlida höst&vinter i Svergie. mvh Tom
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-11-16, 08:29
Eirini Eirini är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Aten
Inlägg: 277
Standard Sv: Första gången till Parga

Det finns sakert ett harligt hav att simma i !!! Det ar den basta traningen pa sommaren!! Det finns aven sakert nagot harligt berg att vandra i och trana benmusklerna. :-)
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-11-16, 10:57
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Första gången till Parga

Många bra vandringsmöjligheter och den riktiga sommarvärmen har ju inte kommit vid den här tiden. Jag tränar själv en del men standarden på grekiska gym på mindre orter brukar inte vara av den klass vi svenskar är vana vid.
Gick vid ett tillfälle förbi en grupp grekiska damer som tränade aerobics utomhus och det verkade ganska ok. Motsvarade i jämförelse med svenska pass en låg eller mellannivå med relativt enkel koreografi.

Eva
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-11-22, 18:27
pysen pysen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 46
Standard Sv: Första gången till Parga

Ta en promenad till Lichnosstranden. Inte bara en skön promenad utan också en chans att komma bort från alla turister en stund.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-12-09, 19:28
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Första gången till Parga

Citat:
Ursprungligen postat av pysen
Ta en promenad till Lichnosstranden. Inte bara en skön promenad utan också en chans att komma bort från alla (andra ) turister en stund.
Tommy
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-12-13, 17:01
pysen pysen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 46
Standard Sv: Första gången till Parga

Hmmm, tänkte inte på det...
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-12-13, 18:28
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Första gången till Parga

Det är lätt hänt att man inte tänker på det , men som semesterfirare är det ju det vi är, oavsett antalet semesterfirare o ort.

Tommy (som ibland tycka annan turist vara trist )
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT