Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Sifnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-07-03, 14:13
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Att ha huskatt på Sifnos

Varje gång vi har bott på Aperanto i Faros på Sifnos har där funnits en huskatt. Så även denna gång. Det är inte ägaren till pensionatet som lockar dit huskatten, den flyttar dit på egen hand så att säga. Kanske går det i arv från mor till dotter, för det har varit tjejkatter varje gång. Katterna har varit otroligt lika till sinnet, så kanske de har samma anfader (moder). De har alla varit extremt tillgivna, och gillar verkligen att vara tillsammans med människor. Ingen av dem har tiggt mat. Nu har inte det behövts, det har varit svårt att låta bli att inte mata eftersom de alla har varit så söta, och så sanslöst charmiga.

Årets katt döpte vi till Thutankamon. Vi tog massor av bilder på henne. Jag har lagt ut ett litet urval bilder i forumet, ni hittar dem under min profil, under Nätverk/Bilder, eller via denna direktlänk...

Senast redigerad av Kalimera den 2009-07-03 klockan 15:17.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-07-03, 15:12
liselotti
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Att ha huskatt på Sifnos

Vilken fin katt (och fina bilder på henne)!
Kan inte ha varit lätt att resa därifrån.
Det är inte alla människor djur tyr sig till, så ni får känna er utvalda.

Visst är det är skönt att se katter som ser välmående ut !

Senast redigerad av liselotti den 2009-07-03 klockan 15:28.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-07-03, 15:23
zeus&heras avatar
zeus&hera zeus&hera är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tyresö
Inlägg: 18
Standard Sv: Att ha huskatt på Sifnos

Åh nu blev jag alldeles varm i magen! Vilka underbara bilder!!

Jag förlorade min egen älskade lilla (s)katt för en månad sedan - Thassos 1 år - och saknar honom otroligt, men har så många ljuvliga minnen och bilder liknande de du visar!
Tänk vad en liten pälsboll kan betyda! :-)
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-07-03, 17:24
Mollybus Mollybus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Sandhamn
Inlägg: 926
Standard Sv: Att ha huskatt på Sifnos

Vilken fin kissemiss.

Hade ni så fint och lugnt väder som på bild 6? Det måste ha varit före eller efter det att vi åkt mot Serifos för de 5 dagar vi var på Sifnos tyckte jag det mest blåste hela tiden.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-07-03, 18:03
Rojo72 Rojo72 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Karlstad
Inlägg: 276
Standard Sv: Att ha huskatt på Sifnos

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Varje gång vi har bott på Aperanto i Faros på Sifnos har där funnits en huskatt. Så även denna gång. Det är inte ägaren till pensionatet som lockar dit huskatten, den flyttar dit på egen hand så att säga. Kanske går det i arv från mor till dotter, för det har varit tjejkatter varje gång. Katterna har varit otroligt lika till sinnet, så kanske de har samma anfader (moder). De har alla varit extremt tillgivna, och gillar verkligen att vara tillsammans med människor. Ingen av dem har tiggt mat. Nu har inte det behövts, det har varit svårt att låta bli att inte mata eftersom de alla har varit så söta, och så sanslöst charmiga.

Årets katt döpte vi till Thutankamon. Vi tog massor av bilder på henne. Jag har lagt ut ett litet urval bilder i forumet, ni hittar dem under min profil, under Nätverk/Bilder, eller via denna direktlänk...
Det är ju fransmännens huskatt från Georgia's , eller iaf mycket likt. Den kom förbi min altan varje kväll och hoppade in till det franska paret som hade balkongen längst in... närmast Aperanto. De lagade mat själva varje kväll så det fanns gott om den varan där... men för att komma dit var hon tvungen att gå över min altan... och innan jag fattade att det var dit den skulle hade jag hunnit jaga iväg den två gånger .
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-07-08, 12:51
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Att ha huskatt på Sifnos

Citat:
Ursprungligen postat av Mollybus Visa inlägg
Hade ni så fint och lugnt väder som på bild 6?
Ånej, vi hade blandat väder, ibland vind, ibland vindstilla. En dag blåste det något förskräckligt, kunde knappt lämna altanen.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-07-08, 13:17
Mollybus Mollybus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Sandhamn
Inlägg: 926
Standard Sv: Att ha huskatt på Sifnos

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Ånej, vi hade blandat väder, ibland vind, ibland vindstilla. En dag blåste det något förskräckligt, kunde knappt lämna altanen.
Den dagen var nog vi också där!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-07-08, 14:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Att ha huskatt på Sifnos

Citat:
Ursprungligen postat av Mollybus Visa inlägg
Den dagen var nog vi också där!
Då såg det ut så här från altanen:



Andra dagar kunde det se ut så här:



Det var lite trevligare.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-07-08, 15:08
Mollybus Mollybus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Sandhamn
Inlägg: 926
Standard Sv: Att ha huskatt på Sifnos

Andra dagar kunde det se ut så här:



Det var lite trevligare. [/quote]




Den dagen missade vi, iallafall nere i Faros.
Vår första dag (26/6)på Serifos var faktiskt inte så blåsig utan rätt vindstilla.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-07-08, 23:34
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Att ha huskatt på Sifnos

Vi var ju ungefär samtidigt på Sifnos och upplevde några rejält blåsiga dagar i Kamares. Jag fick vid två tillfällen se färjor (Agios Georgios och Speedrunner 4) försöka angöra hamnen men komma in fel och få dra full fart ut igen och ta om allt från början, Agios Kenteris hade också problem en dag men efter att ha försökt några gånger lyckades de backa in till kajen. Jag har aldrig tidigare sett liknande problem för stora båtar.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-07-09, 09:59
Mollybus Mollybus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Sandhamn
Inlägg: 926
Standard Sv: Att ha huskatt på Sifnos

25/6 stod vi och väntade just på Agios Georgios för att åka vidare. Då hände det som du beskriver Janerik. AG fick hala upp ankaret och åka långt ut innan hon kunde påbörja nästa försök. Men väl ute ur Kamaresviken så upplevde inte vi att det var speciellt blåsigt eller grov sjö. Men det var fel vind in mot hamnen som gjorde att det blev problem. Det är ju inga småbåtar direkt att hantera!

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Vi var ju ungefär samtidigt på Sifnos och upplevde några rejält blåsiga dagar i Kamares. Jag fick vid två tillfällen se färjor (Agios Georgios och Speedrunner 4) försöka angöra hamnen men komma in fel och få dra full fart ut igen och ta om allt från början, Agios Kenteris hade också problem en dag men efter att ha försökt några gånger lyckades de backa in till kajen. Jag har aldrig tidigare sett liknande problem för stora båtar.

Mvh Janérik

Senast redigerad av Mollybus den 2009-07-09 klockan 10:06. Anledning: rättstavning
Svara med citat
  #12  
Gammal 2009-07-09, 19:45
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Att ha huskatt på Sifnos

2006 års kattunge låg varje morgon utanför vårt rum på Aperanto och väntade på att vår dotter skulle vakna. Lika barn leka bäst!

NW
Svara med citat
  #13  
Gammal 2009-07-09, 20:24
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Att ha huskatt på Sifnos

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
2006 års kattunge låg varje morgon utanför vårt rum på Aperanto och väntade på att vår dotter skulle vakna.
Har du någon bild på katten?
Svara med citat
  #14  
Gammal 2009-07-14, 13:57
kajan kajan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Inlägg: 2
Standard Sv: Att ha huskatt på Sifnos

vi träffade också denna underbara katt när vi bodde på aperanto men vi döpte henne till Kajsa eftersom hon ser precis ut som vår katt här hemma som heter Kajan
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Varje gång vi har bott på Aperanto i Faros på Sifnos har där funnits en huskatt. Så även denna gång. Det är inte ägaren till pensionatet som lockar dit huskatten, den flyttar dit på egen hand så att säga. Kanske går det i arv från mor till dotter, för det har varit tjejkatter varje gång. Katterna har varit otroligt lika till sinnet, så kanske de har samma anfader (moder). De har alla varit extremt tillgivna, och gillar verkligen att vara tillsammans med människor. Ingen av dem har tiggt mat. Nu har inte det behövts, det har varit svårt att låta bli att inte mata eftersom de alla har varit så söta, och så sanslöst charmiga.

Årets katt döpte vi till Thutankamon. Vi tog massor av bilder på henne. Jag har lagt ut ett litet urval bilder i forumet, ni hittar dem under min profil, under Nätverk/Bilder, eller via denna direktlänk...
Svara med citat
  #15  
Gammal 2009-07-15, 09:17
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Att ha huskatt på Sifnos

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Har du någon bild på katten?
Så här såg det ut varje morgon när vi öppnade dörren. Kattungen låg och väntade på dottern vår, som sover så sött i sängen!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT