Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Sifnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-08-31, 11:58
Anso Anso är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 39
Standard Fundering om Apollonia

Efter en underbar semester i grekland sedan drygt en månad tillbaka, (Rhodos, Symi & Tilos ) börjar vi nu kika på nästa tripp som vi har tänkt att göra i maj. Denna gång blir vi bara borta en vecka.

Vi har inte varit på Sifnos tidigare, men efter beskrivningar och bilder här på Kalimera har vi fastnat lite för det. Vi gillar lite lugnare ställen så jag tror det borde passa oss. Många av er skriver om Vathy, Faros och Kamares, har inte sett så mkt om Apollonia.. Vi har kikat på ett hotell där som heter Gerofinikas, som ser väldigt fint ut. Inte direkt billigt, men det ser ju så härligt ut! Får försöka hitta en billig flygstol till Athen istället..

Någon som har bott i Apollonia och kan berätta lite?
En fundering som vi har är hur långt det är att ta sig till en strand eftersom byn ligger nästan mitt på ön... Går det bussar dit osv?


Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-08-31, 12:04
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 676
Standard Sv: Fundering om Apollonia

Citat:
Ursprungligen postat av Anso Visa inlägg
En fundering som vi har är hur långt det är att ta sig till en strand eftersom byn ligger nästan mitt på ön... Går det bussar dit osv?
Bussar går till alla stränder och de går i tid! Funkar fantastiskt smidigt och jag kände inget behov av att hyra bil på Sifnos.
Har själv aldrig bott i Apollonia, men många gör det. Vi bodde i Faros. Grekerna åkte in med buss på kvällen upp till Apollonia, där öns nattliv finns.

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-08-31, 12:27
Anso Anso är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 39
Standard Sv: Fundering om Apollonia

Hej och tack för svar!

Låter ju bra att det är så pass bra bussförbindelser, då kanske det inte gör ngt att bo en bit bort från stränderna..

Du skrev om nattlivet i Apollonia - vi söker inte absolut tystnad på nåt sätt, men skulle ändå vilja veta om det är hyfsat lugnt att bo där. Dvs inte alltför många högljudda musikbarer osv.. Söker mer trevliga tavernor och mys..

Du som har bott i Apollonia- vore jättekul med lite synpunkter!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT