Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Sifnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-05-21, 12:05
camafeli camafeli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 3
Standard Festliv?

Ska, som jag skrivit förut, för första gången öluffa i Grekland. Först hade vi som sagt ta oss till Sifnos, men nu undrar jag om det är ett ställe som roar ungdomar, för 4 st sådana kommer vi att ha med oss. Vattendjur är de samtliga, så på dagarna lär de ligga i blöt, men hur är det med kvällsliv för 17-19 åringar? Bör vi välja en annan ö kanske?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-05-22, 08:57
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Festliv?

Citat:
Ursprungligen postat av camafeli Visa inlägg
men hur är det med kvällsliv för 17-19 åringar? Bör vi välja en annan ö kanske?
Sifnos är en väldigt stillsam ö, något festliv existerar inte så ni kanske ska tänka om och välja en annan ö. Naxos är kanske den bästa, där finns något för alla åldrar.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-05-22, 12:41
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Festliv?

Jag känner några som har besökt Sifnos med tonåringar. De trivdes väldigt bra men nu var de ett par år ynge än era och hade inte börjat festa på barer än. Jag har också rest mycket med min dotter när hon var i tonåren och för oss fungerade det bra även på minde ställen. Jag tycker att ni ska prova att besöka Sifnos som är en underbar ö. Har ni flera ungdomar med er så har de ju sällskap av varandra och under sommaren är det relativt mycket turister på Sifnos.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-05-22, 19:17
pernille71s avatar
pernille71 pernille71 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Lomma
Inlägg: 23
Standard Sv: Festliv?

Sifnos är ingen partyö, men det kan bli rätt bra drag i Appollonia på kvällen - det kommer dock igång rätt sent. Grekerna har ju en lite annan dygnsrytm än vi Skandinaver. Det finns jättemysiga loungebarer med bra musik, samt traditionella ställen med grekisk livemusik (kanske mera i augusti när grekerna själva har semester).
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-05-31, 21:35
lina lina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: goteborg\palio faliro, athen
Inlägg: 33
Standard Sv: Festliv?

Jag måste hålla med..! Det är ingen partyö, men i augusti, efter kl 01, går det knappt att ta sig fram i Appollonia för allt folk... Om det är mer tradtionellt klubbliv man är ute efter får man vänta till kl 04 då de vanliga barerna stänger och alla fortsätter till en av de två klubbar som finns!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT