Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Thessaloniki

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-04-28, 21:24
Angelica1 Angelica1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Inlägg: 3
Standard Frågor om Thessaloniki

Ska åka till Thessaloniki snart och skulle behöva svar på några frågor
Jag kommer vara där en vecka. Hur mycket i kontanter behövs ungefär?

Vad kostar saker på ett ungefär inne i centrala staden? T.ex. en flaska coca-cola/mineralvatten, ett paket bröd, mat ute på restaurang, taxi? Räknar folk med dricks? Hur mycket i sådana fall? Hur fungerar det med buss, är det smidigt?

Skulle vara tacksam för svar
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-05-05, 10:01
lindaint lindaint är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Växjö
Inlägg: 8
Standard Sv: Frågor om Thessaloniki

Hej! Som överallt när det gäller storstäder har de vett att ta betalt när det gäller kafeterior och restauranger som ligger centralt och bra, t.ex. om du skulle vilja stanna och ta en fika någonstans längs hamnpromenaden är det dyrare än om du skulle hitta ett kafé med mindre bra läge. Gatorna runt Mitropoleous (inte säker på stavningen)inhyser mest lyxaffärer såsom Louis Vuitton, Armani mfl och här kan det kosta om du väljer att ta någon förfriskning. Vi var nere nu vid påsk och eftersom Euron har blivit dyrare så märktes det också när man handlade tycker jag. Bröd och liknande saker som du handlar i supermarketarna är väl att räkna med ungefär som i Sverige, priserna ligger nog lite högre på lokala supermarketar än på tex Carrefour som är lite större. Om du väljer att åka ut till shoppingcentret Mediterranean cosmos strax utanför Thessaloniki får du nog räkna med att ta med spenderarbyxorna för här finns nämnligen ALLT! Jag har åkt buss någon gång men det är svettigt, varmt och trångt . Taxi har överkomliga priser, från flygplatsen in till stan ca 12-15 Euro, det är billigare i Sverige och mycket smidigare än att krångla med buss.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT