Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-21, 20:53
Pixie Pixie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 19
Standard Zakhyntos-frågor!

Hej!

Vi har just bokat en resa i slutet på augusti, ska bo på Poseidon beach i Laganas. Jag har lite frågor som jag hoppas att någon kan svara på:

1. Är det ett bra hotell? det var ett av de få som fanns lediga som levde upp till våra önskemål. Ligger ju en bit från "rummelkvarteren", är det hyfsat lugnt?

2. Vi vill ju såklart åka till Smugglers wreck, är det hård konkurrens mellan båtbolagen, vilket ska man välja??

3. Hyra moppe, någon som kan tipsa om ett bra ställe? Är det såpass stora prisskillnader så det lönar sig att kolla runt?

4. Övriga utflykter. Tips på fina stränder eller andra sevärdheter (vi kommer åtminstone hyra moppe halva veckan).

Vi har tidigare varit på Cypern (Ayia Napa - fast i påsk, innan säsongen startade) och Kreta (Rethymnon). Ser fram emot att få "avverka" ytterligare en Grekisk ö!!!

Tack på förhand!!!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-21, 22:58
ZoM ZoM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Alingsås
Inlägg: 116
Standard Sv: Zakhyntos-frågor!

Hej!

Vi anländer på Zakynthos och Laganas den 10/6 efter tre veckors öluff. Vi hade liksom du massor med frågor, och du kommer få många bra tips här på forumet men det tipset jag vill ge är att köpa Kalimeras Eguide om Zakynthos. Den är verkligen proppfull med all tänkbar info man kan behöva. Har köpt den och den kommer vara ett stadigt sällskap på resan.

Mvh ZoM

1 dag och 9 timmar kvar !
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-22, 06:35
Pixie Pixie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 19
Standard Sv: Zakhyntos-frågor!

Citat:
Ursprungligen postat av ZoM Visa inlägg
Hej!

Vi anländer på Zakynthos och Laganas den 10/6 efter tre veckors öluff. Vi hade liksom du massor med frågor, och du kommer få många bra tips här på forumet men det tipset jag vill ge är att köpa Kalimeras Eguide om Zakynthos. Den är verkligen proppfull med all tänkbar info man kan behöva. Har köpt den och den kommer vara ett stadigt sällskap på resan.

Mvh ZoM

1 dag och 9 timmar kvar !
Härligt!!! Hoppas ni får det fortsatt bra på resan! Hur länge till ska ni vara ute?
Ska köpa e-guiden, tack för tipset!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-22, 08:32
Rob Rocs avatar
Rob Roc Rob Roc är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 161
Standard Sv: Zakhyntos-frågor!

Citat:
Ursprungligen postat av Pixie Visa inlägg
2. Vi vill ju såklart åka till Smugglers wreck, är det hård konkurrens mellan båtbolagen, vilket ska man välja??
Viktigt att det är en stor snabb båt. Var där förra året och hade inte en tanke på det. Men hamnade av en slump på en snabb båt där kapten "tryckte gasen ibotten"

Och det var jag i efterhand glad för... då vi iaf fick se stranden folktom plus några minuter "ensamma" på den innan 6-7 båtar till anlände med hundratals passagerare i varje.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-05-22, 08:33
ZoM ZoM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Alingsås
Inlägg: 116
Standard Sv: Zakhyntos-frågor!

Hej.

Tack!!! Vi åker i morgon bitti och ska vara i joniska öarna i fem veckor, det ska bli riktigt härligt. Speciellt nu idag går tiden verkligen sakta, när alla förberedelser och stor städning är avklarad. Och vilket väder det kommer bli, kan kanppt vänta!
Ja, gör det, köp e guiden, den är verkligen värd sina stålar =)

Hoppas av du får en bra resa!!!

Mvh ZoM
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-05-22, 08:40
Rob Rocs avatar
Rob Roc Rob Roc är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 161
Standard Sv: Zakhyntos-frågor!

Citat:
Ursprungligen postat av Pixie Visa inlägg
4. Övriga utflykter. Tips på fina stränder eller andra sevärdheter (vi kommer åtminstone hyra moppe halva veckan).
Kom på att jag hade ett tips till. Åk till St Nicholas Beach någon dag. Underbar strand där det även finns vattensporter men trots det är ganska lugn.

Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-06-23, 14:57
bess bess är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 2
Standard Sv: Zakhyntos-frågor!

Citat:
Ursprungligen postat av Pixie Visa inlägg
Hej!

Vi har just bokat en resa i slutet på augusti, ska bo på Poseidon beach i Laganas. Jag har lite frågor som jag hoppas att någon kan svara på:

1. Är det ett bra hotell? det var ett av de få som fanns lediga som levde upp till våra önskemål. Ligger ju en bit från "rummelkvarteren", är det hyfsat lugnt?

2. Vi vill ju såklart åka till Smugglers wreck, är det hård konkurrens mellan båtbolagen, vilket ska man välja??

3. Hyra moppe, någon som kan tipsa om ett bra ställe? Är det såpass stora prisskillnader så det lönar sig att kolla runt?

4. Övriga utflykter. Tips på fina stränder eller andra sevärdheter (vi kommer åtminstone hyra moppe halva veckan).

Vi har tidigare varit på Cypern (Ayia Napa - fast i påsk, innan säsongen startade) och Kreta (Rethymnon). Ser fram emot att få "avverka" ytterligare en Grekisk ö!!!

Tack på förhand!!!
hej!
Jag kom precis från en veckas härlig semester i laganas. Jag och 3 st tjejkompisar bodde på hotellet poeidon beach, jättefint hotell med fin omgivning. Precis beläget vid stranden, fräcsha rum. 5min promenad ifrån bargatan men samtidigt väldigt lugnt.

Vi åkte med apollos turer till smugglers wreck var inte alls dyrt, kostade bara 3 euro. Om man vill hyra båt själv är priset ungefär desamma, men skönare att ta de säkra före de osäkra
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-06-25, 14:29
MaggieH MaggieH är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 11
Standard Sv: Zakhyntos-frågor!

Hej!
Vi var på Zanthe 3-10/6. Hade en helt fantastisk vecka. Bodde i Argassi där det fanns flera bra tavernor. Bäst var The Green Frog (både internationell och grekisk mat) supertrevliga. Jag drömmer än om deras Club Sandvich eller Bruschetta mfl mfl. Nästan lika bra var Granada som lagade helt gudomlig grekisk mat och trevlig service. Lite långt till Tsilivi förstås men värt ett besök om ni åker till Argasi. Hann med alla utflykter värd namnet och hyrde bil via Faros i Argasi (tips av Apollos guide). Vet inte om de finns i Tsilivi eller fler ställen.
Billigare shopping var det inne i Zakynthos stad än Argasi.
Vi var till Smugglers Wreck och for till Vroomi Bay och tog en turbåt därifrån för 15 Euro ToR vid 14-tiden. Gropig sjö men helt ok. Tog ca 30 min raka spåret. Efter den kusten finns också Blå grottor som skepparn visade. Var där till kl 16 då vi var helt ensamma på stranden.
Besökte även Keri och den omtalade flaggan och den fina tavernan där det också finns en balkong att gå ut på (som ovanför Smugglers).
Men som sagt köp e-guiden. En rundtur via Apollo i Zakynthos mfl med vintur kostade 12 euro. Längre båttur med Apollo från Z via Blue Caves och ner till Smugglers wreck ca 35 eu.
Vi träffade många med små barn/babies överallt (även på turbåten) vilket verkade fungera bra. Parasoll på kärran är nog viktigt.
I Tsilivi fanns det tom en MacDonalds!
Ha en skön semester
Maggie
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-06-25, 16:40
Rob Rocs avatar
Rob Roc Rob Roc är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 161
Standard Sv: Zakhyntos-frågor!

Citat:
Ursprungligen postat av bess Visa inlägg
hej!
Jag kom precis från en veckas härlig semester i laganas. Jag och 3 st tjejkompisar bodde på hotellet poeidon beach, jättefint hotell med fin omgivning. Precis beläget vid stranden, fräcsha rum. 5min promenad ifrån bargatan men samtidigt väldigt lugnt.

Vi åkte med apollos turer till smugglers wreck var inte alls dyrt, kostade bara 3 euro. Om man vill hyra båt själv är priset ungefär desamma, men skönare att ta de säkra före de osäkra
Glömt en nolla där va?

Citat:
Ursprungligen postat av MaggieH Visa inlägg
Längre båttur med Apollo från Z via Blue Caves och ner till Smugglers wreck ca 35 eu.
Det priset känner jag igen lite bättre...
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-07-22, 15:12
mialene mialene är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 2
Standard Sv: Zakhyntos-frågor!

Tipset om Porto Vroomi er nok det beste tipset angående skipsvraket, men det er mulig dere da bør ha bil istedenfor skuter, akkurat den dagen?

Jeg har prøvd ulike løsninger, både med båt (liten og stor) fra en av de store turiststedene, samt en liten båt som man leier på vei til havnen (båten over til Kefelonia), og det beste er å komme inn med en liten båt, og ikke en stor. Da kommer du også inn i grottene. Liker ikke turene verken med raske eller mindre raske båter fra de store turiststedene (ikke min greie).

Har vært der mange ganger, da bruker å bli med noen turistgrupper dit iløpet av sommeren, istedenfor stranda.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-01-31, 14:16
s-fiias avatar
s-fiia s-fiia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Ort: Leksand
Inlägg: 3
Standard Sv: Zakhyntos-frågor!

Citat:
Ursprungligen postat av Pixie Visa inlägg
Hej!

Vi har just bokat en resa i slutet på augusti, ska bo på Poseidon beach i Laganas. Jag har lite frågor som jag hoppas att någon kan svara på:

1. Är det ett bra hotell? det var ett av de få som fanns lediga som levde upp till våra önskemål. Ligger ju en bit från "rummelkvarteren", är det hyfsat lugnt?

2. Vi vill ju såklart åka till Smugglers wreck, är det hård konkurrens mellan båtbolagen, vilket ska man välja??

3. Hyra moppe, någon som kan tipsa om ett bra ställe? Är det såpass stora prisskillnader så det lönar sig att kolla runt?

4. Övriga utflykter. Tips på fina stränder eller andra sevärdheter (vi kommer åtminstone hyra moppe halva veckan).

Vi har tidigare varit på Cypern (Ayia Napa - fast i påsk, innan säsongen startade) och Kreta (Rethymnon). Ser fram emot att få "avverka" ytterligare en Grekisk ö!!!

Tack på förhand!!!
Hej! Vi är tre tjejer som ska ner till Laganas den 10 Augusti, vi ska bo på ett hotell som heter Majestic som ligger precis vid bargatan. Har du några tips du kan ge oss inför våran resa?

Mvh Sofia
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT