Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2012-03-19, 17:28
pollebosse pollebosse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 602
Standard Sv: Rhodos gamla stad

Tack, ouzomini och Stinab.

Bra med To Steno, det låter som ett ställe man kan trivas på! Att laga efter tillgång och kreera är det mest underbara sättet att få maten på, om kocken är duktig så att säga. Men, det låter det som.

Priset jag fick för en vecka i oktober var 2500 sek för en vecka, vilket jag tycker är bra. Servicen med att svara var blixtsnabb.

Paul
Svara med citat
  #22  
Gammal 2012-03-19, 17:32
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 762
Standard Sv: Rhodos gamla stad

Håller med om att To Steno är värt ett besök.
Blir inte så mycket mer genuint i Rhodos Stad.
//
KR
Svara med citat
  #23  
Gammal 2012-03-19, 17:58
pollebosse pollebosse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 602
Standard Sv: Rhodos gamla stad

KR.
Känner du till några mer restauranger med profil, som skulle passa en gammal krögare som jag?

Paul
Svara med citat
  #24  
Gammal 2012-03-19, 18:19
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Rhodos gamla stad

Nu i slutet av Maj 50 euro natt
Svara med citat
  #25  
Gammal 2012-04-22, 21:06
Monica G Monica G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 55
Standard Sv: Rhodos gamla stad

Hej PolleBosse, jag har varit en del på Rhodos o bott på Kristinas ett par ggr, om du vill kan jag lämna in lite "material" när jag äter hos er nästa gång. Bokar man Kristinas mindre än en vecka kan man bli ombokad på annan pension, bättre eller sämre är en smaksak men garanterat utan de sköna sängarna. På Kristinas bor Kalamerianer o likasinnade i alla åldrar. Mat finns i alla former och prisklasser, i fjol lyckades vi äta frukost för 40 euro en gång i gamla stan för att vi var korkade/väldigt hungriga. Den färskpressade juicen för 8 euro per glas dracks med andakt! Gamla stan har mycket som är dyrt o dåligt, men också riktigt god mat, gå på känsla så blir det bra. Romio är gott, o en liten taverna bredvid hotel Domus är suverän, Yannis tror jag den heter. Tipsen på Kalimera är också efter smak. Vi bekvämlighetsluffar, dvs vi bokar inget, bor för snitt 40/natt o äter bra och åker vidare när vi vill och har sällan blivit besvikna, det är öppna sinnen och gott humör som gäller.
Svara med citat
  #26  
Gammal 2012-04-24, 11:00
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Rhodos gamla stad

Citat:
Ursprungligen postat av Monica G Visa inlägg
Hej PolleBosse, jag har varit en del på Rhodos o bott på Kristinas ett par ggr, om du vill kan jag lämna in lite "material" när jag äter hos er nästa gång. Bokar man Kristinas mindre än en vecka kan man bli ombokad på annan pension, bättre eller sämre är en smaksak men garanterat utan de sköna sängarna. På Kristinas bor Kalamerianer o likasinnade i alla åldrar. .
Vi bodde et par netter hos Kristina for noen år siden og fikk bo d e r
- om de har begynt å benytte tilsvarende rom andre steder i blant, for korte opphold, går jeg ut ifra at de opplyser det på forhånd? - eller ?

Synes det er viktig at det kommer fram om de gjør det, Monica

Jeg vil gjerne at Kristina skal få mange bookinger - og synes det synd dersom det du skriver skaper "usikkerhet".
Selv gleder jeg meg til et langt opphold hos Kristina i høst
Svara med citat
  #27  
Gammal 2012-04-24, 12:03
pollebosse pollebosse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 602
Standard Sv: Rhodos gamla stad

Hej Monica.
Tusen tack för svar.
Fint att du har bra koll på detta. Skulle vara jättetacksam om du lämnade lite ytterligare info när du äter hos oss.
Kanske kunde vi till och med träffas framöver vid matbordet och prata Rhodos.
Kari, var inte orolig, tycker att det är en bra upplysning att veta detta.
Då lyfter man frågan vid bokningstillfället och får ingen överraskning.

Hälsar
Paul
Svara med citat
  #28  
Gammal 2012-04-24, 12:04
Monica G Monica G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 55
Standard Sv: Rhodos gamla stad

Tusen förlåt, var inte min mening att skapa osäkerhet. Kristinas Rooms är mycket tydliga i att upplysa om det skulle bli tal om inkvartering på annan pension och i så fall pga platsbrist./M
Svara med citat
  #29  
Gammal 2012-04-24, 13:11
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Rhodos gamla stad

Citat:
Ursprungligen postat av pollebosse Visa inlägg
Kari, var inte orolig, tycker att det är en bra upplysning att veta detta.
Då lyfter man frågan vid bokningstillfället och får ingen överraskning.
Hälsar
Paul
Ingen fare med meg, Paul
- jeg ville bare forhindre et unødig "feil " inntrykk av Kristina's rom ved å få en bekreftelse fra Monica

Citat:
Ursprungligen postat av Monica G Visa inlägg
Tusen förlåt, var inte min mening att skapa osäkerhet. Kristinas Rooms är mycket tydliga i att upplysa om det skulle bli tal om inkvartering på annan pension och i så fall pga platsbrist./M
- og bekreftelsen kommer her, og det var som jeg trodde, Monica
Svara med citat
  #30  
Gammal 2012-04-24, 13:12
ouzomini ouzomini är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 99
Standard Sv: Rhodos gamla stad

Hej
Att skriva om bra matställen är ganska svårt. To Steno som jag skrev om är genuint men sedan har vi mer turistiska favoriter också. Inne i gamla stan finns en taverna som heter Odyssey som ligger mitt emot Romeo. Bra mat och service.
Sedan finns det ganska bra tavernor på andra sidan om gamla stan (mot Sunwing) dit också turister numera hittar. Brukar fråga våra grekiska vänner vart dom går och får då olika förslag, bla fick vi To Steno.
Nu är det bara 131 dagar kvar och kanske vet jag några nya ställen innan ni åker.
Hälsningar Inger
Svara med citat
  #31  
Gammal 2012-04-24, 16:04
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Rhodos gamla stad

Citat:
Ursprungligen postat av Monica G Visa inlägg
Gamla stan har mycket som är dyrt o dåligt, men också riktigt god mat
Håller helt med. Har ätit fantastiskt god mat, och har blivit blåst, två gånger dessutom. Faktiskt enda gångerna i Grekland under alla mina år.
Svara med citat
  #32  
Gammal 2012-04-24, 19:30
Monica G Monica G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 55
Standard Sv: Rhodos gamla stad

Jättegärna träffas PolleBosse, hoppas få höra allt om södra Kreta, jag hör av mig framöver.
Tack Janne...
Och tack Kari o alla på Kalimera som skriver roliga bloggar inlägg o resebrev som gör det roligare för oss andra att resa.
Svara med citat
  #33  
Gammal 2012-04-25, 07:16
pollebosse pollebosse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 602
Standard Sv: Rhodos gamla stad

Jättetrevligt Monica, då vänder vi och vrider på Kreta utifrån en Karlshamnsvinkel.

Bottennivå på maten är verkligen sällsynt på Kreta. Lite slätstruken när de har dåliga dagar eller ambitionsbrist. Annars brukar råvarorna, traditionen och "kärleken" lysa igen på maten. Vi älskar att stiga upp tidigt och åka till någon by för att äta "lokal" frukost ihop med byfolket. Det kan ibland se lite opretansiöst ut, men upplevelsen är enastående liksom minnet efter. De olika lokala kombinationerna är ljuvliga!
Måltiderna är heliga stunder för oss, det har blivit ganska många på Kreta med ständiga höjdpunkter.

En gång har vi fått direkt dålig mat, det var i Chania, sista måltiden innan flygresan. Dom grabbarna var ur form, det är vi alla ibland...

Tack för alla fina tips!

Paul
Svara med citat
  #34  
Gammal 2012-05-04, 18:36
Margaretha Margaretha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 294
Standard Sv: Rhodos gamla stad

Kan rekommendera EROS i gamla stan nere vid sjöhästbrunnen. De har jättegod och vällagad mat. Vi åt en härlig meze där förra veckan och den var utöver det vanliga. Kan varmt rekommenderas

Margaretha
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT