Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa själv

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2011-12-29, 08:21
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 397
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Har just kommit tillbaka från en julresa från Skavsta till Bergamo med Ryanair. En fantastisk stad som vi inte hade upptäckt om inte Ryanair hade flugit dit, för övrigt. Allt gick 100% perfekt. Bra och korrekt bemötande hela tiden, och den prioriterade påstigningen funkade perfekt. Vi fick åka buss ut till planet på Bergamo, och de hade en särskild prioriterad bussingång där vi släpptes ut först. Planet avgick i tid och kom fram i tid (eller tidigare). Biljetten kostade 280:- tur och retur. Så åk gärna till Bergamo om ni vill ha en härlig lillsemester.
Svara med citat
  #62  
Gammal 2012-03-28, 20:13
barols barols är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 35
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Heja Ryanair som tar mig till Kreta på fredag. Flygit flera gånger med Ryanair, aldrig något problem. Sen gör det inget att jag har 10 minuter med bil till Skavsta -skönt när jag kommer hem
Svara med citat
  #63  
Gammal 2012-04-21, 17:27
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Just hemkommen från Florens.Jag flög med Ryanair från Skavsta till Pisa t&r fungerade perfekt! Det är som att sätta sig på pendeltåget....ingen komfort men det tar mig från A till B, men Ryanair håller nog tiderna bättre än pendeln .
Jag kommer att flyga fler gånger med dem helt klart!
Svara med citat
  #64  
Gammal 2012-04-21, 18:55
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 242
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Även jag nyligen hemkommen från Krakow. Flög för första gången med Ryan air ... Behövde inte använda vare sig silvertape eller "kisspeng". Lite cattle class på hemvägen - fullsatt plan och överfullt baggageutrymme. Trodde aldrig att det skulle gå och få in väskan under sätet framför mig, men det fixade kabinpersonalen.

Även vi kommer att flyga fler gånger med Ryan air - i september till Rhodos/ Tilos.
Svara med citat
  #65  
Gammal 2012-04-27, 10:33
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Säga vad man vill om Ryan Air men här kan man fynda!!!

Ryan air från Skavsta 15 maj till Chania 2 pers x 101 kr.

Hem från Chania 1 juni för 711 kr och då är ALLA skatter inräknade..
ALLTSÅ 913 kr totalt för t o r Skavsta- Chania 2 pers..
då kan man ju t o m kosta på sig att checka in ett bagage för ett par hundralappar.

Synd att man inte sparat semester!

Lissi - som ska leta flitigt 2013!
Svara med citat
  #66  
Gammal 2012-04-27, 18:41
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

http://www.aftonbladet.se/resa/temaw...cle14744301.ab



Dom kör på med sin stil! Så jäkla arrogant å kundföraktande...
Svara med citat
  #67  
Gammal 2012-04-27, 21:56
Tremere Tremere är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 36
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Visst har Ryanair sina sidor med sina mer eller mindre dolda avgifter osv.
Men som så många andra skriver här så är det ju det man få ta om man vill flyga billigt.
För billigt ÄR det.
När jag jämförde resor nyligen till Dublin så var RA 72% billigare än billigaste konkurrenten.
Med den prisskillnaden så är jag beredd på att få checka in själv via nätet och att ordna med transfer själv osv.

Dessutom är min erfarenhet av kundsupporten ganska god.
Förutom att man faktiskt måste vara kunnig i engelska så tycker jag det funkat bra de gånger jag har behövt nå dem.

Som exempel så hade jag en resa bokad där de ändrade avgångstiden (till en tid som verkligen inte passade mig).
Fick en länk i ett mail som gick till ett webformulär för full återbetalning.
Fyllde i 4-5 uppgifter (tog ca 5 min) och 7 bankdagar senare hade jag pengarna tillbaka på mitt konto.

Har även vid ett par tillfällen ringt deras kundtjänst.
Det har tagit mellan 5-7 min att komma fram och personalen har varit både trevlig och hjälpsam.

När det gäller avgifterna för flygningar från Spanien så är det ju inte klokt att spanska regeringen kan lägga på avgifter med så kort varsel.
Undrar hur alla andra bolag kommer att göra?
Givetvis kommer de också att ta ut det från sina passagerare, men kanske inte så direkt utan kanske lite mer i smyg.
Det man förlorar på karusellerna får man ta igen på gungorna, eller hur är det man säger...
Svara med citat
  #68  
Gammal 2012-04-27, 22:54
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av Tremere Visa inlägg
Med den prisskillnaden så är jag beredd på att få checka in själv via nätet och att ordna med transfer sjäv
Jo men grejen är ju den att SAS/Lufthansa/osv erbjuder att checka in själv, och då får du en fördel av det, Ryan hotar med att om du inte checkar in själv måste du böta si och så. Jag är ledsen, men det stör mej! Säger det åter igen, de 430 kronorna jag kan tjäna på att flyga europas skitigaste bolag, tjänar jag in på annat på semestern. / Det ska va skönt å flyga, annars kan det kvitta
Svara med citat
  #69  
Gammal 2012-04-27, 23:55
Tremere Tremere är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 36
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Ja, alla blir saliga på sin tro.
Jag vill inte påstå att RA är bättre än något annat bolag.
Men som ett exempel så åker jag med familjen till Chania om 10 dagar.
Med RA betalar vi 3500:- för 5 personer och ett extra bagage (20 kg) utöver handbagaget.
Det är direktflyg Skavsta-Chania och tar 3h 50min.

Motsvarande resa med annat bolag kostade 16.423:- och skulle ta 10 h enkel resa. 2 byten (Köpenhamn och Aten)
Visserligen så kan jag säkert komma billigare undan genom att flyga charter, men inte under 5400:- som vi nu kommer att ge för resa och boende.

Men om jag skulle flyga längre än 4 tim så skulle jag definitivt flyga med ett annat bolag.
För som någon sa här innan så är RA mer som ett pendeltåg. Det tar en från A till B, men inte mer.
Oftast räcker det när man flyger inom europa, tycker jag.

Det jag där emot irriterar mig lite på är att man gnäller över RA:s alla smygavgifter och visst är de irriterande, men prislistor över deras avgifter finns på deras hemsida och de är inte speciellt svåra att hitta.
Så om manorkar vara lite påläst och vara lite "om sig & kring sig" så finns det pengar att spara.

Hoppas jag inte trampat någon på tårna nu.
Vem vet, jag kanske återkommer med mindre possitiva ord om RA efter min nästa resa.

PS Vad menar du med "skitigt bolag"? Smutsar deras plan ner mer eller var det något annat du menade? (bara undrar) DS
Svara med citat
  #70  
Gammal 2012-04-28, 01:22
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Kan ju t.ex. betyda hur man behandlar sin personal: som skit!
Men det är klart, om alla hela tiden tänker kortsiktigt på den egna plånboken, då är ju Ryan förstavalet. Sen när alla andra flybolag har antingen fått lägga ned eller anpassa sej till Ryans personalpolitik och detta fått sprida sej och gro i andra branscher, då får vi alla sitta där med våra taskiga arbetsförhållanden och gotta oss åt att vi i alla fall kan flyga billigt...
Svara med citat
  #71  
Gammal 2012-04-28, 09:32
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av Tremere Visa inlägg
PS Vad menar du med "skitigt bolag"? Smutsar deras plan ner mer eller var det något annat du menade? (bara undrar) DS
Jo, jag menar på vilket sätt man behandlar sin personal och sina kunder och hur man uppträder i media.
Att man helt enkelt "skiter" i sina kunder.
Svara med citat
  #72  
Gammal 2012-04-28, 09:57
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Til tross for at det hevdes at de "skiter i sine kunder" så flyr stadig flere med dem og selskapet tjener penger!

Og problemet løses vel helt enkelt ved å benytte tjensten fra andre selskaper? For man vet jo hva man kan forvente av RA, eller?
Svara med citat
  #73  
Gammal 2012-05-24, 16:01
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 649
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Nu stänger RyanAir ned destinationerna Kos och Rhodos, oxå. Synd, ännu fler billiga biljetter försvinner.
Senast förra året åkte vi Rom-Rhodos och det funkade utan problem.

/Netwolf
Svara med citat
  #74  
Gammal 2012-05-24, 20:18
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 590
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Det var verkligen tråkigt!
/Ofelia
Svara med citat
  #75  
Gammal 2012-05-24, 21:46
Ante Ante är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 94
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Ryanair vill ju öka vinsten ännu mer såklart, så fungerar företagsledarna. De är ej nöjda över en jättevinst utan vill kräma ur mer till varje pris.

Ryanair har jag flygit med 10ggr t/r problemfritt förutom en gång då vi fick sitta tre timmar i planet på flygplatsen då flygledarna i Frankrike strejkade.

Annars klockrent! Lite spartanskt men ok för den mindre kräsne resenären
Svara med citat
  #76  
Gammal 2012-05-25, 07:12
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av Ante Visa inlägg
Ryanair vill ju öka vinsten ännu mer såklart, så fungerar företagsledarna. De är ej nöjda över en jättevinst utan vill kräma ur mer till varje pris.
Siden du mener å vite det; hvordan ser resultatene ut på de rutene som de nå legger ned?
Svara med citat
  #77  
Gammal 2012-05-25, 18:08
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 242
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Igår fick vi ett mail från Ryan air att sista flyget från Rhodos går hem den 2/10. Problemet är att vi bokat Ryan air med hemresa den 6/10 - för länge sen. Så nu har vi hotell på Tilos men inget flyg.
Svara med citat
  #78  
Gammal 2012-05-25, 18:23
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Igår fick vi ett mail från Ryan air att sista flyget från Rhodos går hem den 2/10. Problemet är att vi bokat Ryan air med hemresa den 6/10 - för länge sen. Så nu har vi hotell på Tilos men inget flyg.
Ryan skiter högaktningsfullt i dej! Dom har annat att tänka på än sina kunder...
Svara med citat
  #79  
Gammal 2012-05-25, 18:23
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Igår fick vi ett mail från Ryan air att sista flyget från Rhodos går hem den 2/10. Problemet är att vi bokat Ryan air med hemresa den 6/10 - för länge sen.
Bokar de om er till något annat flyg, eller får ni bara pengarna tillbaka?
Svara med citat
  #80  
Gammal 2012-05-25, 18:50
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Bokar de om er till något annat flyg, eller får ni bara pengarna tillbaka?
Hahaha, ursäkta Janne , var det en seriös fråga?
/med risk för att skämmas om jag har fel. / odds; 0,99
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT