Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2019-03-07, 08:06
bessoni bessoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 52
Standard Kalives/Almyrida eller Kastelli/Kissamos

Nu är planerna för sommarens Kreta-resa i full gång men åsikterna kring vilken ort vi ska bo på skiljer sig lite åt. Anledningen till att bo på västra Kreta är att vi vill besöka Falassarna, Elafonissi och Balos åtminstone en gång, och vi vill inte ha så långt att köra till dessa stränder. Kissamos är bra eftersom det är nära stränderna/färjan men vad jag har förstått inte så trevligt att bo i. Kalives/Almyrida verkar ha trevligare omgivningar än Kissamos, mitt önskemål förutom att ha en relativt kort körsträcka till stränderna är att bo i gröna fina omgivningar där jag kan ta långa promenader. Gillade promenaden i Nidri på Lefkas som ledde till vattenfallet, då vet ni hur jag menar med fina omgivningar. Någon som kan jämföra Kalives/Almyrida med Kissamos? Vi ska vara på orten 14 dagar är det tänkt.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2019-03-07, 09:06
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Kalives/Almyrida eller Kastelli/Kissamos

Varför inte bo en vecka på varje ställe? Vi bodde en vecka i Kalives och en vecka i Kato Stalos förra året. Vi tyckte mycket om byn Kalives med omgivningar som sedan blev en bra kontrast till Kato Stalos med närheten till Chania och andra ställen på västra Kreta.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2019-03-07, 18:22
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Kalives/Almyrida eller Kastelli/Kissamos

Citat:
Ursprungligen postat av bessoni Visa inlägg
Någon som kan jämföra Kalives/Almyrida med Kissamos?
Jag hade absolut valt Kalives eller Almyrida. Stränderna är mycket bättre än i Kissamos, och omgivningarna är mycket vackrare. Från Kalives är det 20 kilometer till Chania, och därifrån är det 40 kilometer till Kissamos. Så ni bor 60 kilometer längre bort, men det är ändå görligt att köra till Falassarna, Elafonissi och Balos. (Till Balos skulle jag inte köra!)

Läs om Kalives här.

Läs om Almyrida här.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT