Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-05-15, 21:41
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Taxi flygplatsen till hamnen

Har tänkt att boka taxi från flygplatsen på Santorini ner till hamnen. Vill ha det klart och slippa huggsexa om taxibilarna. Behöver lite hjälp med hur och vem jag ska boka med. Är det någon skillnad på bolag eller kvittar det? Sist vi åkte taxi hade vi ganska lång tid på oss men det har vi inte nu och vill ha allt klart hemifrån. Vi är 3 vuxna som ska åka.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-05-16, 15:13
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Taxi flygplatsen till hamnen

Citat:
Ursprungligen postat av Eva64 Visa inlägg
Har tänkt att boka taxi från flygplatsen på Santorini ner till hamnen. Vill ha det klart och slippa huggsexa om taxibilarna. Behöver lite hjälp med hur och vem jag ska boka med. Är det någon skillnad på bolag eller kvittar det? Sist vi åkte taxi hade vi ganska lång tid på oss men det har vi inte nu och vill ha allt klart hemifrån.
Kan tyvärr inte hjälpa dig, men det spelar nog ingen roll vilket bolag du väljer.

Vi haffar alltid taxi utanför om vi ska direkt till hamnen, men det är ofta en hel del stress iblandat, så jag förstår att du vill förboka.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-05-16, 16:02
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 590
Standard Sv: Taxi flygplatsen till hamnen

Jag upplever att det har varit en kö med taxibilar och att man tar den taxi som står längst fram(kösystem). Nu är jag osäker på hur det var på Santorini för 2 år sedan, men på Kos har det fungerat bra de senaste gångerna och vi har inte upplevt något kaos eller stress.

Detta är ju egentligen inte svar på din fråga och jag kan tyvärr inte hjälpa dig med den.

/Ofelia
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-05-16, 18:58
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Sv: Taxi flygplatsen till hamnen

[QUOTE=ofelia;408014]Jag upplever att det har varit en kö med taxibilar och att man tar den taxi som står längst fram(kösystem). Nu är jag osäker på hur det var på Santorini för 2 år sedan, men på Kos har det fungerat bra de senaste gångerna och vi har inte upplevt något kaos eller stress.

Detta är ju egentligen inte svar på din fråga och jag kan tyvärr inte hjälpa dig med den.



Jag får helt enkelt bara ta ett bolag!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2018-05-17, 10:59
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 527
Standard Sv: Taxi flygplatsen till hamnen

Du kanske kan fråga Ingela A som bor på ön. Hon brukar alltid ha bra tips!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2018-05-18, 08:23
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 314
Standard Sv: Taxi flygplatsen till hamnen

Jag själv har aldrig haft problem att få tag på taxi, jag tycker det verkar som de flesta som bokat hotell eller airbnb's redan har transfer.
Vanliga taxi finns bara 42 st av på ön och dom kan man inte förboka, men det finns andra taxibolag man kan boka transfer med. Här har ni ett av dom och dom tar 27 euro totalt: https://city-airport-taxis.com/airpo...pax1=3&quote=1

Annars kan det vara en idé att en av er går ut och får tag i en taxi medan de andra tar hand om väskorna.

Ingela
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT