Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-06-22, 17:02
Kreta<3s avatar
Kreta<3 Kreta<3 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 25
Standard Ta med eller köpa där?

Ska man ta med snorkel, cyklop och bad madrass till kreta eller ska man köpa där? Vet inte riktigt ifall det är nån idé att släpa med sig det?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-06-22, 17:08
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 650
Standard Sv: Ta med eller köpa där?

Allt detta finns att köpa på plats.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-06-22, 17:12
Kreta<3s avatar
Kreta<3 Kreta<3 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 25
Standard Sv: Ta med eller köpa där?

Citat:
Ursprungligen postat av MonkanS Visa inlägg
Allt detta finns att köpa på plats.
Men vad är typ bäst? DEt är inte brist på utrymme i väskan det är bara om det kostar rätt så mkt där nere kanske det är bättre att ta med dom man redan har... :/
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-06-22, 17:24
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 650
Standard Sv: Ta med eller köpa där?

Om du redan har de här sakerna så kan det vara ekonomisk rätt att packa ner det i väskan. Jag vet ej vad det kostar i butikerna på Kreta eftersom jag aldrig köpt sådant. Men någon annan här kanske har koll på priserna.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-06-22, 18:44
Kreta<3s avatar
Kreta<3 Kreta<3 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 25
Standard Sv: Ta med eller köpa där?

EN annan sak jag undrar ska man ta med handukar(badlakan) eller köpa där??
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-06-22, 19:00
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 650
Standard Sv: Ta med eller köpa där?

Om det är badlakan till stranden du menar så måste du ta med eget.. eller om du hellre vill köpa nåt som minne därifrån med typ.. Kretamotiv på.. *L*
På hotellet i övrigt finns det både handdukar och badlakan. Men de får INTE följa med ner till stranden/poolen. Inte så populärt med en massa sand i handukarna som sedan orsakar stopp i deras tvättmaskiner.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-06-22, 19:10
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Ta med eller köpa där?

Citat:
Ursprungligen postat av Kreta<3 Visa inlägg
Ska man ta med snorkel, cyklop och bad madrass till kreta eller ska man köpa där?
Ta med snorkel och cyklop. För att hitta bra grejer där måste du till någon dykarbutik. Det som finns i turistshoppar och supermarketar är dyrt skräp.

Badmadrass däremot tycker jag det är smartast att köpa där, de har ju ingen kvalla var du än köper dem. Om den är hel när du åker hem kan du ge den till något grekiskt barn eller fråga den som städar på hotellet om hon/han har något barn som skulle vilja ha den.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-06-22, 19:28
Kreta<3s avatar
Kreta<3 Kreta<3 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 25
Standard Sv: Ta med eller köpa där?

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Ta med snorkel och cyklop. För att hitta bra grejer där måste du till någon dykarbutik. Det som finns i turistshoppar och supermarketar är dyrt skräp.

Badmadrass däremot tycker jag det är smartast att köpa där, de har ju ingen kvalla var du än köper dem. Om den är hel när du åker hem kan du ge den till något grekiskt barn eller fråga den som städar på hotellet om hon/han har något barn som skulle vilja ha den.
ja jag håller med att det mesta är skit man köper ivturistaffärer... JAg tror jag köper madrassen där, det verkar smidigast.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-06-22, 19:29
Kreta<3s avatar
Kreta<3 Kreta<3 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 25
Standard Sv: Ta med eller köpa där?

Citat:
Ursprungligen postat av MonkanS Visa inlägg
Om det är badlakan till stranden du menar så måste du ta med eget.. eller om du hellre vill köpa nåt som minne därifrån med typ.. Kretamotiv på.. *L*
På hotellet i övrigt finns det både handdukar och badlakan. Men de får INTE följa med ner till stranden/poolen. Inte så populärt med en massa sand i handukarna som sedan orsakar stopp i deras tvättmaskiner.

Aa, det är nog inte så populärt med sand...
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-06-22, 21:45
mkh mkh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 209
Standard Sv: Ta med eller köpa där?

När det gäller handduken kan man göra tvärtom. Ta med den sunkigaste handduk man har (eller en lagom tillklippt bit gammalt lakan e dyl) använd den på stranden där och lämna den på det sista hotellet. Det skadar inte med lite "ny" plats i bagaget på hemvägen...

/Marianne
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-06-23, 08:45
magdalenas avatar
magdalena magdalena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 72
Standard Sv: Ta med eller köpa där?

Citat:
Ursprungligen postat av Kreta<3 Visa inlägg
ja jag håller med att det mesta är skit man köper ivturistaffärer... JAg tror jag köper madrassen där, det verkar smidigast.
Kolla så att den är hel innan du går ifrån affären eller helst få en ny som dom blåser upp. Köpte ifjor en badmadrass i Rhodos stad som höll 15 minuter, sen var luften ute och gick tillbaka, men där kan man inte reklamera utan slängde den i närmaste soptunna.

Har köpt många madrasser på Mallorca som har varit jätte bra och haft i flera år .
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-06-23, 08:52
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Ta med eller köpa där?

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Ta med snorkel och cyklop. För att hitta bra grejer där måste du till någon dykarbutik. Det som finns i turistshoppar och supermarketar är dyrt skräp.
Ja dykaffärerna har bra prylar, rätt så stor prisskillnad mot här hemma. Vi är jättenöjda med de cyklop och snorklar som är inhandlade i Grekland, leta upp en dykaffär och köp på plats om du vill ha riktiga prylar.
Skall de däremot bara användas till att bära sand i så skulle jag valt det absolut billigaste i närmsta leksaksaffär här hemma istället för att betala överpris i turistshopen.
// Helén
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-06-23, 09:59
Lolas avatar
Lola Lola är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 120
Standard Sv: Ta med eller köpa där?

Citat:
Ursprungligen postat av magdalena Visa inlägg
Kolla så att den är hel innan du går ifrån affären eller helst få en ny som dom blåser upp. Köpte ifjor en badmadrass i Rhodos stad som höll 15 minuter, sen var luften ute och gick tillbaka, men där kan man inte reklamera utan slängde den i närmaste soptunna.
Inte för att det riktigt hör till tråden , men min upplevelse är att det är väldigt enkelt att reklamera. Sololjespray som jag köpt kl 10 på morgonen, och där sprayen slutat att fungera efter 3 tryck, har jag lämnat tillbaka samma dag, men på kvällen. Då har jag ändå använt nästan halva flaskan. Även om sprayen gick sönder, behövde jag ju solskyddet så jag hällde ut det i handen (rätt mycket spill), vilket jag förklarade i affären.

En annan erfarenhet, är när jag fick gå till apoteket 3 dagar i rad på grund av mina hemska myggbett (som jag fick över 80 stycken av på 2 dygn, och inget av betten var mindre än 3-4 cm i diameter). Jag köpte bland annat en spray, som skulle ta bort klådan. Apotekaren tyckte att jag skulle sätta mig och spraya på direkt, vilket jag gjorde (rejält). 10 minuter senare gick jag tillbaka, eftersom jag inte tyckte att sprayen hade någon effekt. Då "bytte" han ut den använda sprayen mot antihistamintabletter.

Detta hände nyss på Karpathos, fast å andra sidan plockar taxichauffören vildtimjan åt en där, så generositeten kanske "ligger i luften" just där
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-07-06, 12:56
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 371
Standard Sv: Ta med eller köpa där?

Citat:
Ursprungligen postat av Kreta<3 Visa inlägg
Ska man ta med snorkel, cyklop och bad madrass till kreta eller ska man köpa där? Vet inte riktigt ifall det är nån idé att släpa med sig det?
hej,
när jag var på kos för några år sedan så köpte jag och min medresenär badmadrass där. då var det i alla fall billiga pengar man lade på det. gällande snorkel och cyklop hade min medresenär med sig sitt. säkert finns det på plats i samband med badmadrassen.
/Carina
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-07-06, 13:45
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Ta med eller köpa där?

Nu för tiden så tar jag alldrig med mej badmadrass hemifrån....jag köper en ny på plats som jag använder när jag är där och som jag sen ger bort till någon som vill ha
Det har blivit en del under åren som jag köpt och tagit med hem,men dom har pajat ganska fort så det är inte lönt att dra med dom hem,bättre att göra någon glad som är kvar där nere.

Badlakan tar jag inte heller med mej längre,jag köper en ny på varje ställe jag besöker och tar med hem som ett semester minne...det har blivit en slags hobby på gamla dar att samla på mej handukar från varje semester

/
Svara med citat
  #16  
Gammal 2008-07-07, 10:23
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 650
Standard Sv: Ta med eller köpa där?

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
Badlakan tar jag inte heller med mej längre,jag köper en ny på varje ställe jag besöker och tar med hem som ett semester minne...det har blivit en slags hobby på gamla dar att samla på mej handukar från varje semester
Det måste bli en hel hög med badlakan/semesterminnen hemma hos dig då vartefter..
Svara med citat
  #17  
Gammal 2008-07-07, 16:43
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Ta med eller köpa där?

Citat:
Ursprungligen postat av MonkanS Visa inlägg
Det måste bli en hel hög med badlakan/semesterminnen hemma hos dig då vartefter..
ja det blir en del men det behövs,vi slänger en del gamla varteftersom och nu har vi barn som flyttar hemifrån en efter en och dom vill ju också ha ett start kitt så att säga
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT