Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Mat & Dryck

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-07-13, 17:57
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard "Hemlagat"

Ni som bor i studio eller på annat sätt och tänker laga en del mål själva, jag har ett tips.
Det finns en serie frysta så gott som färdiglagade rätter som är riktigt goda. Jag har alltid några påsar i frysen och tar fram såna dar då vi inte vill ha nåt som tar tid att laga.
Halvfabrikat är ganska nytt här, för husmödrarna vill gärna sätta sin egen prägel på maten och djupfrysta saker har ansetts som mindre bra.

Serien Barba Stathis kan varmt rekommenderas, man behöver bara en rejäl kastrull och nåt att röra med, en slurk olja, salt och peppar och en liten tetra tomatkross. Melitzanes imam, briam, fasolakia ladera, ja det finns ett flertal grönsaksrätter, riktigt goda och klart på 40 minuter. Pris kring 4 euro, räcker till tre-fyra personer.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-07-13, 18:12
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: "Hemlagat"

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Halvfabrikat är ganska nytt här, för husmödrarna vill gärna sätta sin egen prägel på maten och djupfrysta saker har ansetts som mindre bra.
Ja det kan jag tänka mig många kan tyckas det är "mindre bra". Skall höra med min grekiska väninna i Aten om hon köper det. Hon tillhör den skaran som inte gärna lagar mat, å när hon väl gör det är den mindre god...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT