Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-02-26, 14:48
catarinahs avatar
catarinah catarinah är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 17
Standard Till Tilos igen!

Nu har vi bokat flyg till Rhodos i slutet av april och hoppas kunna ta oss vidare till Tilos! Båttiderna ligger inte ute än - är inte det märkligt med tanke på att det bara är två månader kvar?

För 2 år sen åkte vi lika tidigt, och då blev det färja dit o Sea Star tillbaka (en tillfällig tur p.g.a. påskhelgen).

Vi hade ön för oss själva den gången - nästan v ä l lugnt! Så åk gärna dit i slutet av april, alla kära Kalimeror, så kan vi ha ett eget "Camp Kalimera"!!

Vid alla våra underbara vandringar till Lethra, Stavros, Tholos o Sergio möttes vi av helt folktomma stränder - fantastiskt! Men, som sagt, en och annan Kalimera hade inte stört!

Jag åker med en kompis som ännu inte sett norra delen av ön, eller Micro Chorio, så det finns några vandringar kvar att göra, utöver de ovan nämnda!

Kanske vi ses? Catarina
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-02-26, 16:16
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Till Tilos igen!

ÅH..hade jag bara kunnat för jobbet och haft lite "vinstpengar" att bruka så hade jag GÄRNA gjort en vårresa till Tilos.....
..2009 års luff MÅSTE bara innehålla Tilos...

Tips på fin vandring: Från Megalo Chorio ner till Skafi-stranden....

och efter det upp till borgen med så fin utsikt över ön! Vi gick från Eristos beach och iväg åt olika håll flera flera timmar var dag när vi var där 2004...

Ha en helt underbar resa!

Lissi


Senast redigerad av Lissi den 2008-02-26 klockan 16:26.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-02-26, 21:37
catarinahs avatar
catarinah catarinah är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 17
Standard Sv: Till Tilos igen!

Tack för tips, Lissi - ja, det hade varit roligt att möta dej och andra Tilos-entusiaster "på plats"!
Jag har varken gått till Skafi eller upp till borgen - däremot den fina turen uppifrån kyrkan i M.Ch. ner till Ag. Antonios (heter det väl?).

Så nu har jag också nya upplevelser att se fram emot - trots att Tilos är en liten ö, har tre besök hittills inte räckt för att se hela!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-02-29, 23:19
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Till Tilos igen!

Åh, så härligt det låter att vandra i april, det måste vara vackert uppe i bergen med alla vårblommor! Vi var på Tilos i sommras för första gången och trivdes så bra. Vi hoppas på att kunna återvända i sommar eftersom Tilos gav mersmak på många sätt........lugnet, de underbara vandringarna, människorna och den goda maten.

Hoppas ni får härliga dagar där!

Ann-Kristin
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT