Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Mat & Dryck

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-08-26, 21:52
Ingelas avatar
Ingela Ingela är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 63
Standard Alfa

Har sökt på Alfa i forumet och det kanske har dryftats förr men jag hittade inget så jag frågar iallafall!

Om jag inte minns fel så lanserades Alfa hårt år 2000 (iallafall på Skiathos) med reklam på tv, gratis glas med logga om man köpte si och så många och så vidare, men nu när vi försökte få tag i den (på Skiathos) så var det näst intill omöjligt.
Nån enda bar hade den på "tapp" och nästan inga supermarkets. Det var bara Mythos överallt. När vi frågade varför den inte fanns så fick vi svaret att det typ var "billig skit".

Synd tycker jag eftersom jag och mannen tycker Alfan är jättegod.

Nån som har lite mer kunskap i detta och kan förklara varför det är så, eller är det nåt fenomen bara på Skiathos?

Undrar Ingela
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-08-26, 22:04
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Alfa

Nej, jag vet inte varför Alfa är svår att få tag på. Jag vet däremot att den bryggs av Athenian Brewery som sedan 1968 ägs av Heineken. Jag vet också att jag själv inte tycker speciellt mycket om den...

/kimmen
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-08-27, 10:51
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 688
Standard Sv: Alfa

Hej!
Jag var oxå på Skiathos i år och tror inte att jag fick tag på någon Alfa heller. Den har dock funnits tidigare år på ön samt på andra öar under en längre tid tillbaka.
Dock kan jag nämna att jag fick tag på min favorit FIX i stället. Den fanns på ett ställe (hittade iofs några st på ett annat ställe dagen innan hemresa), och den affären låg snett mitt emot hotellet vi bodde på ....

//C@nny
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-09-16, 13:55
greeklights avatar
greeklight greeklight är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 5
Standard Sv: Alfa

Citat:
Ursprungligen postat av Ingela Visa inlägg
Har sökt på Alfa i forumet och det kanske har dryftats förr men jag hittade inget så jag frågar iallafall!

Om jag inte minns fel så lanserades Alfa hårt år 2000 (iallafall på Skiathos) med reklam på tv, gratis glas med logga om man köpte si och så många och så vidare, men nu när vi försökte få tag i den (på Skiathos) så var det näst intill omöjligt.
Nån enda bar hade den på "tapp" och nästan inga supermarkets. Det var bara Mythos överallt. När vi frågade varför den inte fanns så fick vi svaret att det typ var "billig skit".

Synd tycker jag eftersom jag och mannen tycker Alfan är jättegod.

Nån som har lite mer kunskap i detta och kan förklara varför det är så, eller är det nåt fenomen bara på Skiathos?

Undrar Ingela

Hej!
Den är för lätt och blaskig ingen matöl precis...
Har varit runt halva Grekland i år o denna påträffades inte ofta...
Som Kimmen nämner så är den licenstillverkad...
Testa Fix, Grekiska Craft eller Vergina

// Giorgos
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-09-17, 08:39
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 688
Standard Sv: Alfa

Citat:
Ursprungligen postat av C@nny Visa inlägg
Hej!
Jag var oxå på Skiathos i år och tror inte att jag fick tag på någon Alfa heller. Den har dock funnits tidigare år på ön samt på andra öar under en längre tid tillbaka.
Dock kan jag nämna att jag fick tag på min favorit FIX i stället. Den fanns på ett ställe (hittade iofs några st på ett annat ställe dagen innan hemresa), och den affären låg snett mitt emot hotellet vi bodde på ....

//C@nny

Jag måste tyvärr erkänna att jag måste haft någon blackout när jag svarade här ovan. Efter att ha kollat på korten från i juli i år, så fanns aktuell öl med på flera av bilderna.
Det gick oxå att beställa Alfa in på flera tavernor och restauranger. Ex.vis på Asprolithos i stan. (bildbevis finns:-))
Jag har oxå för mig att jag köpte någon flaska Alfa i en av de stora affärerna utefter Ring Road. (Eller så var det affären mitt emot hotellet)
Men i det stora hela så var det ju FIX & Mythos som gällde

//C@nny
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT