Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-01-25, 23:20
Dansekuls avatar
Dansekul Dansekul är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 4
Standard DAMO Pythagorion

I år åker jag till Grekland själv. Börjar med en vecka på Patmos vilket jag verkligen ser fram emot. Därefter blir det en vecka på Samos och Damo hotel. Har tidigare bara övernattat på Labito inför resa till/från Patmos.

Bokade Damo för att vara mitt i smeten så man slipper känna sig allt för ensam även om jag mest kommer att läsa, promenera och fota en del.

Men nu undrar jag om någon kan säga något positivt om Damo. De flesta rekommendationer jag hittat så har det varit så negativt, fast å andra sidan skrevs de för ett tag sedan. Någon som varit där nyligen?

Tack på förhand.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-01-26, 00:38
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: DAMO Pythagorion

Jeg har ikke bodd der, men ser at det ligger ved havnen og strandpromenaden... Utsikten er fantastisk om du får et front-rom.. du bor sentralt.., men sover du lett og liker å ta kvelden tidlig er ikke dette et sted jeg ville ha bodd. Her må du regne med støy og musikk fra tavernaene og barene, prat, latter, støy fra kjøkken osv. + mopedstøy om kvelden og tidlig natta.. tror siderommene er verst når det gjelder mopedstøy.
Vil du bo med utsikt så hadde jeg iallefall valgt noe litt bort fra havnepromenaden... (om du altså har prblemer med å sove med litt støy rundt deg..), avstandene er korte så du bor alikevel sentralt

Men som sagt, jeg har ikke bodd der...dette er bare tanker...andre kan kanskje si og mene noe annet.
Og reiser du tidlig i sesong er det et litt mindre problem...

Ta med ørepropper

Senast redigerad av Ia den 2014-01-26 klockan 01:10.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-01-26, 08:52
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: DAMO Pythagorion

Citat:
Bokade Damo för att vara mitt i smeten så man slipper känna sig allt för ensam även om jag mest kommer att läsa, promenera och fota en del.


Ja, promenera och fotografera. Det är gynnsamt i och runt Pythagorion. Den Stora Muren, det romerska badet, det antika gymnasiet, en av de äldsta och delvis framgrävda hamnarna i egeiska havet, vid södra pirens fäste. Heratemplet, mig, Kourosstatyerna i museet i Vathy. I museet i Pythagorion får man inte fotografera. Ja, och så lite blåkråka och biätare runt flodbädden en till två kilometer innanför Irion.
Jisses vilken promenad!
Men ta bussen till Vathy.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-01-26, 09:56
Assars avatar
Assar Assar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 200
Standard Sv: DAMO Pythagorion

Jag bodde på Damo men det var 2005. Hade stor balkong med utsikt över havet och hamnen. Personalen var trevlig och ingången till hotellet var genom en bar. Skulle kunna bo där igen!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-01-26, 12:32
Monica G Monica G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 55
Standard Sv: DAMO Pythagorion

Jag har inte heller bott där men träffade ett danskt par medleålders+ som varit i större delen av övärlden men numera bara åker till Samos och just Damo. De såg ut att njuta på sin balkong iallafall. Och det är nära till allt.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-01-26, 20:20
Dansekuls avatar
Dansekul Dansekul är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 4
Standard Sv: DAMO Pythagorion

Tack alla för svaren. Det här kommer bli jättebra!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT