Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Thessaloniki

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-01-19, 10:49
Outis avatar
Outi Outi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 187
Standard Öppettider i affärerna i Thessaloniki?

Hej!
Jag och en vän ska åka på en långweekendresa till Thessaloniki i mitten på mars. Eftersom vi endast tillbringar fyra dagar i Saloniki, ska jag sätta mig ner och planera lite så att man får ut så mycket som möjligt av tiden, och shoppa, det måste man ju! Nu har jag helt glömt bort hur det är med öppettiderna i butiker i denna stad. Det jag kommer ihåg från den tiden jag bodde där är att de var öppna på förmiddagen, stängdes på eftermiddagen för att vissa dagar öppna igen på kvällen. Med butiker avser jag klädes-och skivaffärer. Jag har kollat lite på Internet men jag får lite olika bud beroende på var jag läser. Är det någon som har exakt koll på detta?
Hälsningar,
Outi
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-01-19, 21:13
ils avatar
il il är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 153
Standard Sv: Öppettider i affärerna i Thessaloniki?

Hej
Jag tror att öppettiderna har ändrats så att affärerna är öppna alla dagar från morgonen kl 9 eller 10. Däremot är affärerna stängda på söndagar.
Det finna ALLTID några affärer öppna någonstans så helt utan möjligheter att köpa kommer ni inte att vara.
Möjligen är bazarerna runt Σολωμού/Solomou strax väster om Πλατία Αριστοτέλουσ/Platia Aristotelous stängda vissa förmiddagar/eftermiddagar.
Ha det så kul.
Jag vet ingen stad som har så mycket kläd- och skoaffärer som Thessaloniki.

/ Ingegerd
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT