Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Korfu

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-04-10, 00:21
mysmanges avatar
mysmange mysmange är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Landskrona
Inlägg: 15
Standard Partylivet på Korfu?

Jag och några kompisar funderar på att åka till Korfu i början av augusti!
Jag undrar vart man ska åka, om man vill blanda sol o bad med fest, men även lite kultur o nåt intressant att titta på

Ha de bäst

Magnus
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-05, 12:03
Wester Wester är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 2
Standard Sv: Partylivet på Korfu?

Hej! Jag och en kompis åkte på en sista minuten trip till Korfu för ett par år sedan. Vi hamnade i någon liten by på sydvästra sidan av ön. Där var inget partyliv att tala om, men ett par mil ytterliggare söder ut ligger Kavos, ett riktigt stort partyställe. Vid en jämförelse av Kos, så är Kavos bra mycket större och samtidigt roligare. Vi hade inte hört om stället innan vi kom dit, vilket troligtvis beror på att svenska researrangörer inte har hotell där. Det var väldigt mycket engelsmän där. Till Kavos kunde man ta sig med lokalbuss, hem var det å andra sidan taxi som gällde. Vi fick betala ca 350 :- för en taxiresa på 2 mil.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-06, 11:40
Homeross avatar
Homeros Homeros är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 464
Standard Sv: Partylivet på Korfu?

Hamnade på Korfu i samband med en tågluff i Europa 1991 !!!
-Bodde då i Pelekas på västkusten, vilket var ett riktigt partynäste bland luffare då, vet inte om det gäller fortfarande. Nedanför ligger även en av Korfus bästa stränder.
Vet även att Kavos (södra Korfu) är hett bland engelsmän.
Annars är det väl mest Dassis och Gouvia strax norr om Korfu stad som gäller bland skandinavier.
Om man INTE söker party så kan jag varmt rekommendera Agios Gordis samt Paleokastritsa, där jag varit i mer mogen ålder på senare år.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-06, 18:54
Bennyboy Bennyboy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 85
Standard Sv: Partylivet på Korfu?

Var på Korfu en gang rundt 2000-2002, bodde i Gouvia, ikke noe trykk der, og så heller ikke noe ut over det vanlige rundt på øya ellers.
Bodde på ett party hotell hvor det ikke var så ille men ikke noe ut over det vanlige.
Men var innom Kavos på dagen en tur og der var det party .
Har aldri vært på ett sted det har vært mer trykk, mer drag der kl 12 på dagen enn i feks Kos by og Hersonissos
kl 24 på natten.
Kun engelskmenn i 3 versioner som vanlig, enten ankommet for ca 1 time siden(dvs hvite), de som har vært der i over 1 time(dvs røde) eller de som har vært på tur før og lært the hard way(i fotball trøyer).
En del gikk rundt med en kasse øl på skulderen, og de som hadde en kasse øl i magen lå flate på scooterene for å sette ny fartsrekord i hovedbargaten.
Faktisk det eneste stedet i verden jeg har vært skeptisk til å gå ut en kveld
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT