Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-05-28, 20:09
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Badhanddukar eller...?

Hej!
Vi funderar på att köpa Resebadlakan i siden/viscose från Siden Selma (eller annan liknande) att ha med oss i stället för de vanliga frottebadlakanen som vi hittills har släpat på.
Är det någon som har erfarenhet av dessa? Finns det andra liknande?

Mvh Janérik
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-05-28, 20:28
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Badhanddukar eller...?

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Hej!
Vi funderar på att köpa Resebadlakan i siden/viscose från Siden Selma (eller annan liknande) att ha med oss i stället för de vanliga frottebadlakanen som vi hittills har släpat på.
Är det någon som har erfarenhet av dessa? Finns det andra liknande?

Mvh Janérik
Jag kör med saronger som tar väldigt liten plats Men jag gillar de i bomull bäst. Hade en i något sidanaktigt material som aldrig låg still som jag inte gillade alls. Men det kanske är skillnad om det är riktigt siden?

// Malin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-05-28, 21:47
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 738
Standard Sv: Badhanddukar eller...?

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Hej!
Vi funderar på att köpa Resebadlakan i siden/viscose från Siden Selma (eller annan liknande) att ha med oss i stället för de vanliga frottebadlakanen som vi hittills har släpat på.
Är det någon som har erfarenhet av dessa? Finns det andra liknande?

Mvh Janérik
Vi har ett par sådana! De är jättebra! Tar liten plats, är lätta att skölja upp och torkar fort. Fast vi har haft saronger också... De finns i så många fina färger... Bara att välj! Båda funkar finfint!

Ha det så skönt i solen!

MVH zakka
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-05-29, 18:02
våga våga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 322
Standard Sv: Badhanddukar eller...?

För att ligga på på stranden, och även torka sig med där är saronger oöverträffade! De är stora att ligga på, tar liten plats, väger nästan inget och torkar genast så att man slipper ligga på något blött. Viskos är det mest snabbtorkande!

För att ha som handduk när man duschar, om inte hotellet står för det, är en resehandduk toppen!
Våga
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-05-30, 04:41
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 757
Standard Sv: Badhanddukar eller...?

Jag har både morgonrock och 2 stycken lakan från denna firma. Fyller sin funktion. Bland annat lakanen som man kan dra över huvudet när man inte vill ha lysrörsljus i ansiktet på färjor nattetid. Assimilerar mycket ljus.

Jag har dock inte prövat dom att torka bort vatten med eller ligga på stranden.

Tar VÄLDIGT lite plats. Över huvud taget rekommenders dessa fast dom inte är så billiga.

Birgitta.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-06-01, 23:16
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Badhanddukar eller...?

Tack för tipsen!
Det verkar som att vi kommer att köpa varsitt av dessa badlakan inför nästa tripp till Grekland om 44 dagar.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-06-02, 16:31
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Sv: Badhanddukar eller...?

Jag har också kikat lite på resebadlakan av olika sorter. Är det någon som har provat av microfiber? Är siden/viscos bättre? Jag smörjer mig ganska mycket och ett vanligt frottebadlakan blir ganska äckligt efter en tid. Kanske blir ett sidenbadlakan eller de i microfiber lika "insmorda".
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-06-05, 18:01
våga våga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 322
Standard Sv: Badhanddukar eller...?

Om du ska ha det på stranden tycker jag att du ska satsa på en sarong i viskos. Den kan du skölja upp med lite diskmedel varje kväll (löser fett bra!) och den torkar på nolltid!
Våga
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-06-05, 20:27
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Badhanddukar eller...?

En strandmatte og en sarong koster kanskje maks 15 euro totalt og da har man alt man trenger. Selv bruker jeg sarong også, aldeles deilig å gå med (uten noe under!).
Tror faktisk at de strandmattene med oppblåsbar kudde som vi kjøpte på Jumbo kostet 3,50 per stykk og sarongene kostet 8 euro per stykk i en eller annen butikk i Platanias, men disse finner man overalt.
Med 30 grader, sol og lett bris så tørker det meste ganske fort så akkurat tørken er vel ikke det helt store problemet?
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-06-14, 16:53
insolazione insolazione är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 15
Standard Re: Badhanddukar eller...?

Som många andra kör jag också på saronger, de funkar mycket bra! Mjuka, lätta, tar liten plats, ganska lätt att få bort sand, man känner doften av sand när man ligger på magen, de torkar fort och funkar som kjol/klänning!

Förra året köpte jag en jättestor tygbit (inte sarong) för två personer, i bomull. Det ska jag använda i år så vi får se om den duger. Men det är åtminstone inte såå stor, ungefär som en vanlig handduk ihopvikt.

Det negativa med sarong är om man ligger på en stenstrand/mindre spetsig sten. Då kan det göra ont, och i dessa fall är det nog bättre med något tjockare.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT