Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-03-23, 13:09
krisses avatar
krisse krisse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 54
Standard Aten med terass....

Är det någon som vet vilket/vilka hotell i Aten som är försedda med takterass (och som inte kostar skjortan) där man kan sitta om aftonen med en öl och betrakta Akropolis ?
Krisse
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-03-23, 14:05
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Aten med terass....

Hotel Adonis i Plaka är helt OK.Rum nr.4 tror jag det är du ska fråga efter i så fall.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-03-23, 16:49
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Aten med terass....

Citat:
Ursprungligen postat av krisse Visa inlägg
Är det någon som vet vilket/vilka hotell i Aten som är försedda med takterass (och som inte kostar skjortan) där man kan sitta om aftonen med en öl och betrakta Akropolis ?
Jag lade precis ut Bildgåta 398 innan jag såg din fråga. Titta där och håll utkik när rätt svar kommer, så har du ett förslag.

Ann-Kristin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-03-23, 18:00
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Aten med terass....

Jo!!! Adonis är det perfekta alternativet!!!

Men, oavsett rum finnes ju på Adonis den stora takaltanen där även bar husera !!! Där kunna man ut över Akropolis skåda!!! Med fasadbelysning och allt!!!

Samma vid morgonens frukost. Icke behöva man å hotellrummet ha denna utsikt när trappan upp till takaltanen giva samma vy!!!

Arne
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-03-23, 20:55
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Aten med terass....

Citat:
Ursprungligen postat av krisse Visa inlägg
Är det någon som vet vilket/vilka hotell i Aten som är försedda med takterass... där man kan sitta om aftonen... och betrakta Akropolis?
Det kan man på många hotell, speciellt i Plaka. T.ex. Adonis, men fråga även på Adrian, Plaka, Attalos, Electra Palace etc. etc. om du ringer och beställer.

Citat:
Ursprungligen postat av Malina Visa inlägg
Hotel Adonis i Plaka är helt OK.Rum nr.4 tror jag det är du ska fråga efter i så fall.
Det är dubbelrummet 401 du tänker på (eller 402 om det gäller 3-bäddsrum).
Svårt för dom att lova ett bestämt rum dock, beror ju mycket på hur många nätter folk stannar och hur det stämmer med andra bokningar osv. osv.
Men alla har ju glädje av frukostrestaurangen (även öppet några timmar kvällstid) med den härliga utsikten.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-03-24, 09:35
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Aten med terass....

Citat:
Ursprungligen postat av krisse Visa inlägg
...(och som inte kostar skjortan)...
Ett litet förtydligande angående hotellen jag nämnde: Electra Palace "kostar skjortan", de andra är rimligare.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-05-13, 11:30
Yak Yak är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard Sv: Aten med terass....

Jag har ett tips som jag tror du kan gilla. Jag brukar bo på ett hotell som heter "Athens gate" som ligger på Syngrou avenue 10, dvs riktigt centralt. Utmärkt utsikt över staden och Akropolis från takterassen med servering.
Går på ca 70-100e per natt. Hotellet kan väl beskrivas som ett nog en gång riktigt fint hotell men som sett bättre dagar, rummen är fräscha men kanske inte helt nyrenoverade. Hela hotellet känns lite "70-tal". Men det är på det hela taget okej, mycket pga takterassen
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-06-15, 14:24
Lina_S Lina_S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 8
Standard Sv: Aten med terass....

Jag bodde på Hotel Cecil på Athinas och var nöjd med det. De har också takterrass med utsikt mot Akropolis. När jag var där i början av april hade de ingen servering där så jag vet inte hur det är på sommaren. Hotellet var trevligt och jag kan rekommendera det.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT