Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Tinos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2021-10-24, 15:09
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Det regnar aldrig i Grekland mellan maj och september



Men en regndans kan hjälpa till.

Läs hur det gick till här.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2021-10-25, 14:53
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 679
Standard Sv: Det regnar aldrig i Grekland mellan maj och september

Hahaha, vilken kul bild

Mitt största minne av regn var i juli år 2000. Då hade vi haft regn i princip varje dag i 2 månader där vi bor i Sverige. Det året reste vi till Skiathos, och där började det att regna första kvällen. Det kändes riktigt "surt". Sedan kom det regn förmiddag och kväll de efterföljande 2 dagarna oxå. (Sol på em). På nätterna dessa dagar fick man dessutom uppleva gratisunderhållning med åskväder. Dessa var för övrigt helt fantastiska att beskåda

//Conny
Svara med citat
  #3  
Gammal 2021-10-26, 15:25
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Det regnar aldrig i Grekland mellan maj och september

Citat:
Ursprungligen postat av C@nny Visa inlägg
Hahaha, vilken kul bild
Ja, och gissa hur roligt vi hade.

Citat:
Ursprungligen postat av C@nny Visa inlägg
Mitt största minne av regn var i juli år 2000. Då hade vi haft regn i princip varje dag i 2 månader där vi bor i Sverige. Det året reste vi till Skiathos, och där började det att regna första kvällen. Det kändes riktigt "surt". Sedan kom det regn förmiddag och kväll de efterföljande 2 dagarna oxå. (Sol på em). På nätterna dessa dagar fick man dessutom uppleva gratisunderhållning med åskväder. Dessa var för övrigt helt fantastiska att beskåda
Vi har varit med om något liknade på just Skiathos. Älskar åska så det gjorde ingenting.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2021-10-26, 17:28
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 679
Standard Sv: Det regnar aldrig i Grekland mellan maj och september

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Ja, och gissa hur roligt vi hade.

Vi har varit med om något liknade på just Skiathos. Älskar åska så det gjorde ingenting.
Håller fullständigt med .

2017 på Skiathos, ösregnade det första kvällen (i juli). Därtill en del åska. Men sen var det fint resten av tiden. Nu i år var det fint väder hela tiden på ön.

Däremot så kom jag (tillfälligtvis) på kant med åskan när min TV small sönder hemma i huset, i samband med ett nedslag för några år sedan. Men detta är ju "glömt" nu

//Conny
Svara med citat
  #5  
Gammal 2021-10-26, 17:29
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Det regnar aldrig i Grekland mellan maj och september

Jodå, visst har man upplevt regn i Grekland, både i juni och september som är våra båda favoritmånader där. Ganska häftiga regn har vi haft både på Egina, Skopelos, Kreta och Rhodos.

Allra häftigast var det nog en gång på Rhodos när jag var där i tjänsten. Arrangerade en knappt veckolång konferens på ett hotell där. På morgonen dagen efter ankomst skulle vi inleda konferensen i en lokal i markplan. När jag öppnade dörren och skulle kliva in kunde jag konstatera att golvet befann sig c:a 5-10 cm under vattenytan. Inget bra läge för vare sig regndans eller att koppla in elektronisk utrustning och konferera med 50 pers. Lite svettigt för undertecknad. Men som alltid ..... det löser sig på något sätt när man är i Grekland.

Masse
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT