Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-12-14, 21:39
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Bil till Grekland

Så här vintertid är det lite mysigt att planera sina resor. Vi har nu en idé om att ta bil till Grekland i augusti. Först ner genom Moseldalen, vidare småvägar i nord östra Frankrike, till Rivieran. Därefter tänker vi följa i Ernst fotspår i Toscana och dess olika vinområden. Slutligen ta färjan från Brindsi över till Grekland.
Det känns som en spännande resa, med flera olika miljöer. Så just nu letar vi efter en liten cabriolet som ska kunna ta oss dit och som sedan kan bo i Grekland och vara med oss på turerna där.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-12-16, 08:46
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Bil till Grekland

Låter som en fantastisk resa! Var också inne på att ta bilen ner till Grekland men det få bestå till ett annat år, har inte så jag kan ta så mycket ledigt så blir nog roadtrip i Tyskland i höst

Moseldalen är vacker, men även i lågsesong är det mycket trafik och folk, Rhendalen är minst lika vacker bitvis. kan ge dig ett tips, om du är nära Koblenz och planerar bo över så finns det ett hotel i Bad Ems (ligger längs Lahn kanske 20 min från Koblenz) där fick jag de två bästa middagar jag ätit i Tyskland, Hotel Wintersberg heter stället, (obs dock att engelska inte är specielt gångbart där, (som alltid om man kommer lite utanför stråken i Tyskland) )
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-12-16, 18:18
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Sv: Bil till Grekland

Tyska språket är inget problem, lärde mig på gymnasiet och har praktiserat ganska mycket, men prisnivån på Wintersberg överstiger vår budget som ligger runt e35 per natt. Men jag är säker på att det är ett toppenhotell, mycket bra recensioner.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-12-17, 18:40
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Bil till Grekland

Då kommer du inte ha några problem

a oki jo lite dyrare var det, hmm 35e kan nog vara lite knepigt men det går hitta rum till de priset i södra (norra kan du nog glömma det tyvärr (alldrig fattat varför södra med Bayern är billigast medans norra är dyrast, rikedomsmässigt är Södra tyskland mycket rikare än norra, det går inte riktigt ihop )
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT