Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Mat & Dryck (ej grekisk)

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2009-02-14, 16:45
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: grekiskt i Göteborg

Citat:
Ursprungligen postat av IRSA Visa inlägg
Ska en tur till göteborg nu i övermorgon, såg denna tråden, och undrar om det finns någon taverna eller liknande i närheten av Nordstan som serverar grekiskt till lunch?
Från Nordstan är det inte så långt till Kungstorget och där finns Saluhallen med Alexandras soppkök som beskrivits tidigare i tråden. På Kungstorget finns även en ganska nyöppnad grekisk restaurang, A la grecque, som serverar lunch för 79 kr. Jag har inte varit där själv, men på hemsidan låter det gott och prisvärt.
http://www.grecque.se/
Hoppas att du får en fin dag i Göteborg Irsa, i dag har vi 10 gr. kallt och strålande sol från en klarblå himmel.

Ann-Kristin
Svara med citat
  #42  
Gammal 2009-02-14, 18:51
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: grekiskt i Göteborg

Sirtaki är nog den grekiska som ligger närmast nordstan...jag har ätit där en gång, helt OK. Kolla restaurangguiden för karta (hoppas de är med där)


Malin
Svara med citat
  #43  
Gammal 2009-02-16, 22:15
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: grekiskt i Göteborg

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Sirtaki är nog den grekiska som ligger närmast nordstan...jag har ätit där en gång, helt OK. Kolla restaurangguiden för karta (hoppas de är med där)


Malin

Hej o tack för de olika förslagen, kom hem för några timmar sedan. Det var "på vippen" att det inte blev något grekiskt till lunch, dottern ville ha kinamat egentligen men jag var lite smartare än henne Jag var ute o "vallade henne" väldigt länge tills hon sa "nu måste jag sätta mig ner o äta snart", och utav en händelse så råkade vi vara utanför "Sirtaki" just då (om sanningen ska fram var jag lika hungrig o trött i benen som henne, men det talade jag naturligtvis inte om) (jag skulle lägga till en smilies med horn i pannan här om det funnits någon)
Den moussakan jag åt där var godare än den som jag blev serverad på Rhodos i somras, måste jag säga. Trevlig tjej som serverade och mysig lokal
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT