Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-08-20, 22:55
Olle72 Olle72 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 1
Standard Hitta hotell/rum i Aten för en natt

Var får jag tag på rum för några timmars sömn i närheten av flygplatsen eller i riktning mot Pireus?
Resan går i mitten av september. Vi fick precis veta att vår flight blivit ombokad. Därav ankomst tidpunkten...
Vi kommer till Aten kl 02:15 på natten och behöver någonstans att sova några timmar innan vi fortsätter till Egina.
Vi är två familjer med totalt sex barn, så en paus i resandet kommer att vara nödvändig.
Har letat en del hotell på nätet men hittar inget som inte är jättedyrt.
Finns vandrarhem el dyligt, nån som vet?

Mvh,
Olle72
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-08-24, 18:48
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Hitta hotell/rum i Aten för en natt

Citat:
Ursprungligen postat av Olle72 Visa inlägg
Vi kommer till Aten kl 02:15 på natten...
Det kan vara en hopplös tid att komma fram. Fast det är många som sover ett par timmar på flygplatsen och sedan tar en buss till Pireus eller Rafina för att komma vidare. Men jag förstår att det kan vara tufft med barn osv. Sedan beror det ju lite på när färjan går hur pass praktiskt det är.

Tyvärr finns det inga billiga rum i närheten av flygplatsen. I Pireus däremot finns en del billiga men då är också standarden därefter... Använd de sökmaskiner för hotell som finns på nätet. Hotels.com heter väl en. Även TripAdvisor en bra sökmaskin för hotell.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-08-24, 21:55
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Hitta hotell/rum i Aten för en natt

Ingen rolig tid att komma fram och frågan är ju om ni verkligen kommer fram vid den tiden. Flyger ni charter så förekommer en del förseningar vilket kan göra att ni får åka direkt till Pireus och vidare till Egina på en gång, det hade jag satsat på även med våra två småbarn.
I våras bodde vi på ett ställe som heter Gallini Palace ungefär halvvägs mellan Pireus och flygplatsen, väldigt smidigt då busshållplatsen är precis rakt utanför. Googla så hittar du deras hemsida och kan skicka en förfrågan men jag tror inte de kan åstadkomma mera än trebäddsrum.

Mvh Janérik
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT