Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Visa resultat för omröstning: Ska du eller ska du inte resa till Grekland i år?
Jag har bokat resa. 32 52.46%
Jag ska boka resa senare. 5 8.20%
Jag ska inte resa till Grekland i år. 16 26.23%
Jag vet inte. 7 11.48%
Jag är i Grekland nu. 1 1.64%
Jag bor i Grekland. 0 0%
Antal röster: 61. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2021-06-01, 13:35
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Satt i januari och kollade runt en del på Booking. Hittade ett boende på Skopelos som verkade kanonfint. Kunde bara inte motstå utan bokade två veckor i september på chans. Kan ju avboka om det inte känns som rätt läge att resa.

Sedan dess har Charterbolagen skippat sina resor till Skiathos från Köpenhamn. Min tanke var ju en flygstol med dem. Så nu är alternativet reguljärflyg till Aten och sen inrikes till Skiathos med övernattning på vägen eftersom tiderna stämmer illa.

Det är ju möjligt. Men först och främst ska förhållandena i Grekland till dess ha normaliserats hyfsat om vi ska ha lust att åka. Att vara där nere i lite öde miljö och med munskydd och diverse restriktioner kommer inte på tal. Så vi får väl se.

Masse
Svara med citat
  #22  
Gammal 2021-06-01, 14:12
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 255
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Om allt går som planerat flyger vi till Aten den 31:augusti (enkelbiljett). Därifrån vet vi inte, bara att vi till sist ska landa på Tilos - eller först ...
Svara med citat
  #23  
Gammal 2021-06-03, 11:03
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Att vara där nere i lite öde miljö och med munskydd och diverse restriktioner kommer inte på tal.
Känner samma sak.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2021-06-03, 13:49
Nolltrefems avatar
Nolltrefem Nolltrefem är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 199
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Fick ett mejl från Ving för en stund sedan där det meddelades att vår resa var inställd pga för få bokningar . Så nu är det bara att kolla om om vi kan hitta något alternativ. (skulle åkt till Rethymno på Kreta den 1/7 via Landvetter)

Senast redigerad av Nolltrefem den 2021-06-03 klockan 14:18. Anledning: Fel i texten
Svara med citat
  #25  
Gammal 2021-06-03, 14:13
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Citat:
Ursprungligen postat av Nolltrefem Visa inlägg
Fick ett mejl från Ving för en stund sedan där det me Skulle åkt till Kreta den 1/7 via Landvetter. ddelades att vår resa var inställd pga för få bokningar . Så nu är det bara att kolla om om vi kan hitta något alternativ. (skulle åkt till Rethymno på Kreta den 1/7 via Landvetter)
Tråkigt att höra.

Att de redan ställer in, de är ju lång tid kvar till den 1/7. Hoppas att du hittar en annan resa.
Svara med citat
  #26  
Gammal 2021-06-03, 15:08
Nolltrefems avatar
Nolltrefem Nolltrefem är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 199
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Sådär då var det bokat igen!
Blev istället avresa den 4/7, denna gången med Apollo men med likvärdigt hotell.
Blir en fjortondagars vistelse för endast 15990 kr för fyra personer så det var bara att klippa till! ....hoppas nu bara att det blir av 🤞

//Melvyn
Svara med citat
  #27  
Gammal 2021-06-03, 16:49
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg

..... först och främst ska förhållandena i Grekland till dess ha normaliserats hyfsat om vi ska ha lust att åka. Att vara där nere i lite öde miljö och med munskydd och diverse restriktioner kommer inte på tal. Så vi får väl se.

Masse
Tenker på samme måte. Det frister absolutt ikke. (Ti måneders erfaring så langt med munnbind her hjemme gjør sitt, og det er slett ikke over.)

Så klart spiller Norges reiseråd og restriksjoner inn, bl a frarådes ikke helt nødvendige reiser. For nordmenn er Hellas fortsatt ‘rødt’.

PS Edit Men skulle så gjerne vært en struts .
Svara med citat
  #28  
Gammal 2021-06-17, 16:58
Stusses avatar
Stusse Stusse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Tyringe
Inlägg: 199
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Efter många om och nybokningar har vi nu bokningar 2 veckor 11 juli och 2 veckor 19 september till Rhodos.
Håller tummarna för att resan i juli blir av!
Christina
Svara med citat
  #29  
Gammal 2021-06-18, 08:23
Carle Carle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 573
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Betalade Kreta resan igår
snart kan jag boka för dos 2.
Apollo flyger från 17 juli med två plan till Chania på lördagar
Hoppas dom blir fullbokade
Svara med citat
  #30  
Gammal 2021-06-18, 16:27
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 675
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Sedan dess har Charterbolagen skippat sina resor till Skiathos från Köpenhamn. Min tanke var ju en flygstol med dem. Så nu är alternativet reguljärflyg till Aten och sen inrikes till Skiathos med övernattning på vägen eftersom tiderna stämmer illa.
Ett alternativ kan väl annars vara att åka charterflyg från Arlanda? Även om det innebär övernattning där, men sen är det ju raka spåret till Skiathos fvb till Skopelos
Även ni som bor i Skåne bör väl ha hyfsat lätt att ta er till Arlanda precis som vi som bor uppe i norr!

Bara ett tips

Maria
Svara med citat
  #31  
Gammal 2021-06-19, 01:05
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Citat:
Ursprungligen postat av MariaJ Visa inlägg
Ett alternativ kan väl annars vara att åka charterflyg från Arlanda? Även om det innebär övernattning där, men sen är det ju raka spåret till Skiathos fvb till Skopelos
Även ni som bor i Skåne bör väl ha hyfsat lätt att ta er till Arlanda precis som vi som bor uppe i norr!

Bara ett tips

Maria
Tack för tipset Maria!

Men inrikes Malmö -Arlanda + Övernattning Stockholm + Charterstol Arlanda -Skiathos är tyvärr både dyrare och tråkigare än reguljärflyg Köpenhamn -Aten + övernattning på Avra i Rafina + inrikesflyg Aten Skiathos. Men tack för omtanken!

Och som sagt, först och främst måste restriktionerna i Grekland och mecket med intyg och test, och WHO:s avrådan från utlandresor lättas innan det ska vara aktuellt för oss att resa. Vi får väl se vad som händer i sommar.

Masse
Svara med citat
  #32  
Gammal 2021-06-20, 15:06
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Birkerød
Inlägg: 1 462
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Masse: Spies har åbnet for direkte charterfly København-Skiathos til og med 7/9.
Svara med citat
  #33  
Gammal 2021-06-20, 16:58
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Citat:
Ursprungligen postat av Susie Visa inlägg
Masse: Spies har åbnet for direkte charterfly København-Skiathos til og med 7/9.
Ving har öppnat upp Skiathos från Köpenhamn också, det är samma plan. Kan löna sig att jämföra priserna, förekommer att Spies är billigare även om den danska kronan fortfarande är dyr.

Det går även att boka med Apollo ser jag nu.

Hm, nu får vi ett litet dilemma, ska vi åka till Skiathos eller till Kreta på vår extravecka... I-landsproblem heter det visst!

Celbe
Svara med citat
  #34  
Gammal 2021-06-20, 17:05
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Citat:
Ursprungligen postat av Susie Visa inlägg
Masse: Spies har åbnet for direkte charterfly København-Skiathos til og med 7/9.
Citat:
Ursprungligen postat av Celbe Visa inlägg
Ving har öppnat upp Skiathos från Köpenhamn också, det är samma plan. Kan löna sig att jämföra priserna, förekommer att Spies är billigare även om den danska kronan fortfarande är dyr.

Det går även att boka med Apollo ser jag nu.

Hm, nu får vi ett litet dilemma, ska vi åka till Skiathos eller till Kreta på vår extravecka... I-landsproblem heter det visst!

Celbe
Tack för tipsen. Ni är alla så snälla och omtänksamma!
Verkar ju fint att charterbolagen börjar dra igång igen. Bokningen på boende som vi har är lite senare i september, men med lite tur så kanske chartern utökar sina program om det verkar finnas intresse.

Har idag blivit besprutad för andra gången med Astra Z så nu är åtminstone det hindret avklarat.

Masse
Svara med citat
  #35  
Gammal 2021-06-20, 19:41
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 742
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Masse!
Ving har haft Skiathos, Parga o Preveza i sitt utbud sen tidigt i våras. Jag brukar titta på sistaminuten.se så får jag ett blandat utbud av arrangörer som kör charter till Grekland långt in på senhösten.
/ Kajja ..som vill "trycka på knappen" och säkra en höstresa nånstans i Grekland
Svara med citat
  #36  
Gammal 2021-07-21, 19:16
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 183
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Nu får jag backa på min röstning. Var så helt optimistisk att i år går det att få återse vårt älskade Grekland och Karpathos men icke! Med den utveckling och de prognoser som finns kan vi bara inte åka. Så, har bokat om till nästa år. Hoppet är det sista som överger människan......
Catlady, i tårar
Svara med citat
  #37  
Gammal 2021-07-21, 19:33
UllaCs avatar
UllaC UllaC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 362
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Citat:
Ursprungligen postat av Catlady Visa inlägg
Nu får jag backa på min röstning. Var så helt optimistisk att i år går det att få återse vårt älskade Grekland och Karpathos men icke! Med den utveckling och de prognoser som finns kan vi bara inte åka. Så, har bokat om till nästa år. Hoppet är det sista som överger människan......
Catlady, i tårar

Samma här! . Hade verkligen tänkt att det skulle bli en greklandsresa i år men trots dubbelvaccinering avstår vi även i år. Vi får snyfta och längta till nästa år
Svara med citat
  #38  
Gammal 2021-07-22, 10:07
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Jag förstår er. Jag har inte bokat så jag behöver inte fundera på att boka om, och som som det ser ut nu så kommer jag inte boka heller. Får se fram emot 2022.
Svara med citat
  #39  
Gammal 2021-07-22, 19:19
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Får se fram emot 2022.
Så blir det för oss också! Vi har avbokat vårt fina boende på Skopelos i september. Det Grekland som vi gillar och vill resa till är inte tillgängligt nu. Det är inte så vi vill ha det när vi är där.

Vi hoppas att det blir bättre 2022.

Masse
Svara med citat
  #40  
Gammal 2021-07-24, 11:28
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Vi har bestilt reise til Tilos sist i september. Det er 10 år siden vi har vært der og hadde sett frem til dette. Når vi bestilte reisen sist høst trodde vi at vi var ferdige med epedimien. Men nå som smitten stiger vet vi ikke om vi skal reise eller vente til 2022. Det blir ikke det samme med alle restreksjonene.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT