Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Peloponnesos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-02-20, 12:50
linux linux är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 2
Standard Peloponnesos - september

Reser till peloponnesos i september. Vi är en familj med två vuxna och två barn (3 och 5 år) plus svärmor som fyller 60 år. Vi tar tacksamt emot alla tips om Peloponnesos. Några tips på bra restauranger för att fira en 60-åring i Nafplion? Svärmor vill gärna se Argos, är Nafploin en bra stad att utgå ifrån för att sedan utforska omgivningarna med bil?

/ tack
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-02-23, 15:44
Fernandas avatar
Fernanda Fernanda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Oslo
Inlägg: 24
Standard Sv: Peloponnesos - september

VI skal også til Nafplion-området i september i år. Var der ifjor, bodde da i Gamlebyen - nå har jeg også lyst til å ta et døgn eller to i Argos - ikke så spennende by, men er endel romerske ruiner, bl.a. stort teater jeg har lyst til å se. Også museum der.
pga problem med å gå, våget jeg meg ikke til alle plasser jeg ville ha sett.
Vi dro videre fra Nafplion til Palea Epidavros, bodde på et kjempekoselig lite hotell i vannkanten der.
Mer informative opplysninger finner du om du går inn i høyre marg og klikker på Fastlandet - der har Admirala massevis av opplysninger om Nafplion. Hun er norsk og bor der.
Om jeg kikker igjennom mine notater, har jeg også endel.
Som du skjønner så trivdes vi veldig godt - siden vi drar tilbake iår :-) VI - er min mann og jeg, på ca 60 år, fra Oslo.
Beste hilsen
Fernanda
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-02-23, 15:45
Fernandas avatar
Fernanda Fernanda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Oslo
Inlägg: 24
Standard Sv: Peloponnesos - september

OBS OBS - jeg mener selvsagat under Fastlandet i VENSTRE MARG !!
Beklager.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-03-03, 10:29
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Peloponnesos - september

Citat:
Ursprungligen postat av linux Visa inlägg
Några tips på bra restauranger för att fira en 60-åring i Nafplion?
Mange! Spørs hvordan dere vil ha det.

Agnanti ligger like i sjøkanten, med flott utsikt mot den lille borgen Bourtzi ute i Argolis-bukten. Ekstra fint når det er solnedgang, og etter mørkets frembrudd når Bourtzi er opplyst. Tradisjonell, gresk kost, godt tillaget. Bra på mezedes.

Ellanion ligger på Filhellener-plassen. Meget bra mat, gresk med internasjonalt tilsnitt. Var nok her jeg ville feiret hvis maten skulle være "noe ekstra". Imponerende vinliste (til å være Hellas).

Kath Odon (nedenfor Syntagma-plassen) har også super mat, tradisjonell, men likevel med mange spesielle retter. Levende musikk de fleste helger.

Noufara på Syntagma-plassen. Dette er et sted hvor jeg finner maten god, men ikke mer, men mange i Nafplio bruker dette stedet når de skal feire navnedag, bursdag etc, så kanskje har de oppdaget noe jeg ikke har. Gresk og italiensk mat. Beliggenheten er fantastisk, særlig om dere skal spise ute. (Kanskje derfor det er så mange som feirer dagene sine her.)

Svært mange steder i Nafplio har god mat. Gå litt i gatene og se om dere finner et sted som frister. Om dere skal sitte ute eller inne betyr jo også noe. Noen steder har bra uteplasser, andre er koseligst inne.

Hva dere enn gjør, ikke spis på noen av stedene i Staikopoulo-gaten. De er turistifiserte og har uspennende (og ikke alltid like god) mat.

Citat:
Ursprungligen postat av linux Visa inlägg
Svärmor vill gärna se Argos, är Nafploin en bra stad att utgå ifrån för att sedan utforska omgivningarna med bil?
Nafplio er utmerket for Argos-besøk, samt andre steder i regionen. Som Fernanda sier, se her og ikke minst her.
Vær klar over at Argos ikke avspeiler fordums storhet, det er en kaotisk og langt fra vakker by, uten mange fortidsminner (i gresk målestokk ). Men det vet kanskje svigermor allerede.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-03-03, 22:41
linux linux är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 2
Standard Sv: Peloponnesos - september

Tack så hjärtligt för alla tips!
Jag hade missat informationen ang fastlandet och Nafplion.

Super stort tack för alla restaurang tips !!

Vi kommer att vara i grekland i 2 1/2 vecka och hade från början tänkt att ge oss ut i övärlden för att sedan besöka Pelopenossos under några dagar. Men efter all information har vi bestämt oss för att enbart ägna resan åt pelopenossos och dess byar.

Ulrika



Ulrika
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-03-04, 10:30
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Peloponnesos - september

Citat:
Ursprungligen postat av linux Visa inlägg
Men efter all information har vi bestämt oss för att enbart ägna resan åt pelopenossos och dess byar.
Det var lurt! Vårt første møte med Peloponnes var en tre ukers rundreise, og da var det fremdeles mye vi ikke hadde sett.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT