Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #141  
Gammal 2006-11-22, 15:24
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Bilderna som fick röster!/sammanfogad tråd

Ja, "honungsdroppen" är ju en liten rolig bildgåta i sig själv.
Min första tanke var någon konstig äggula, sen tänkte jag på en Läkerol eller annan pastill, honung eller olivolja... ja, vad är det Yeasou? (Förutom en Rolig Bild förstås!)
Svara med citat
  #142  
Gammal 2006-11-22, 15:25
NewAnns avatar
NewAnn NewAnn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Örebro län
Inlägg: 444
Standard Sv: Bilderna som fick röster!/sammanfogad tråd

Stort GRATTIS till alla vinnarna och grattis till er som kom topp 10.
Mycket fina bilder i årets fototävling! Mvh Ann
Svara med citat
  #143  
Gammal 2006-11-22, 15:25
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Bilderna som fick röster!/sammanfogad tråd

Grattis alla tre!

Kul att vinnaren i Bästa bild inte blev en pittoresk bild. Ser man inte upp kommer man hem med kameran fylld av enbart blåa dörrar och retsinaglas med havsutsikt, det är lätt att glömma hur dramatiskt Grekland också kan vara. Den här bilden påminner verkligen om det

Vill ge en personlig eloge till två bilder som inte placerade sig men som jag röstade på:

* I Möten en på en man i halmhatt på en båt som är på väg in i en liten hamn. Jättefin bild som satte igång tankarna. Hatten gör att man associerar till Dr Livingstone, en upptäcktsresande möter Grekland... Den tyckte jag mycket om.

* Och den underbara turkos bilden i Bästa bild, ett alldeles turkos hav med ett lika turkos tyg (??) i vänsterkanten. Jag drunknade i den och jag är nyfiken, vad är tyget, hur är bilden tagen? Skulle bli jätteglad om fotografen bakom den här härliga bilden ville förklara
Svara med citat
  #144  
Gammal 2006-11-22, 16:37
Lotta Es avatar
Lotta E Lotta E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Mölnlycke, Göteborg
Inlägg: 260
Standard Sv: Bilderna som fick röster!/sammanfogad tråd

VERKLIGEN JÄTTE ROLIGT ATT VINNA!

Bilden är tagen på stranden Agia Paraskevi på Skiathos i juni i år.
Vi stod på stranden och molnen blåste snabbt förbi stranden mot fastlandet. Vi stod där i solsken och det regnade, åskade och blixtrade in mot fastlandet.
Det var helt fantastiskt vackert. Och kul att kortet blev så fint och verkligen fångade ögonblicket.

TACK till alla som röstade på våran bild!

Kramar från Lotta och Mattias
Svara med citat
  #145  
Gammal 2006-11-22, 17:32
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Bilderna som fick röster!/sammanfogad tråd

Tackar alla som tyckte om mina myror vid honungsdroppen. Ettriga små rackare det tog dem en natt att äta upp droppen! Nu fick jag min ljusblåa tröja! Yipppppppppiiiiiiiiii! Har sparat minst en av tidigare tröjfärger så nu har jag fullt spectrum snart!!
Många fina bilder var det i tävlingen så jag känner stor tacksamhet för denna framgång!
MVH
Yeasou
Svara med citat
  #146  
Gammal 2006-11-22, 17:50
Lotta Es avatar
Lotta E Lotta E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Mölnlycke, Göteborg
Inlägg: 260
Standard Sv: Bilderna som fick röster!/sammanfogad tråd

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag röstade med på ovädret..SUVERÄN BILD!!

Lissi

Tack så mycket!!
Svara med citat
  #147  
Gammal 2006-11-22, 17:59
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Bilderna som fick röster!/sammanfogad tråd

GRATTIS till alla vinnare! För en gångs skull så hade jag också röstat på EN vinnarbild, nämligen pelikanerna! Snacka om möte...först möts de alla tre, och sedan väntar ett nytt möte, när dörren öppnas...härlig bild!

Yeasous myror var också en av favoriterna bland roliga bilder. Skulle väldigt gärna vilja veta vem som hade fotat min favoritbild "den glada hunden på en balkong", som inte dök upp bland de 10. Obegripligt! Men det där med "roligt" är nog ett knepigt ämne...

Ivi
Svara med citat
  #148  
Gammal 2006-11-22, 18:26
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Bilderna som fick röster!/sammanfogad tråd

Citat:
Ursprungligen postat av yeasou Visa inlägg
Yipppppppppiiiiiiiiii! Har sparat minst en av tidigare tröjfärger så nu har jag fullt spectrum snart!!
Vad fin du kommer att bli i en rosa tröja sedan...

Och Grattis till förstaplatsen! Det är en rolig bild! Trodde det var en äggula först. Men varför satte du inte ner 45:an när du hade chansen? De små djäklarna bits och är en plåga...

Peter - Ceris är INTE min färg...

Senast redigerad av Peter den 2006-11-22 klockan 18:33. Anledning: Glömde ju GRATTIS!
Svara med citat
  #149  
Gammal 2006-11-22, 18:31
babsans avatar
babsan babsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 475
Standard Sv: Bilderna som fick röster!/sammanfogad tråd

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Admirala är nog Kalimeras fotograf nr 1.

Eva
Jag tror nog att Yeasou har ledningen, genom åren .

Med 2 Förstaplatser och 1 andraplats i fototävligen (2004 o 2006) + 1 Förstaplats i Kalimera-was-here-bild ( 2004 ) .

Barbro
Svara med citat
  #150  
Gammal 2006-11-22, 19:30
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Bilderna som fick röster!/sammanfogad tråd

Åh, bare vent, det er første år jeg deltar

Gratulerer alle sammen!!!
Svara med citat
  #151  
Gammal 2006-11-22, 20:28
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Bilderna som fick röster!/sammanfogad tråd

Grattis alla som placerat sig!!!!
Jättefina bilder

Helt udda smak hade jag inte,röstade på pelikanerna, frågan kvarstår, vem var det de mötte? Jag såg för mig själv en syn med en mycket förvånad person som just hört knackningen på dörren
I Bästa bild, tror jag det var, så la jag min röst på den turkos/blåa bilden som Inkfish beskriver tidigare, undrar också var den är tagen

// Helén
Svara med citat
  #152  
Gammal 2006-11-22, 20:34
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Bilderna som fick röster!/sammanfogad tråd

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Åh, bare vent, det er første år jeg deltar

Gratulerer alle sammen!!!
Kära vännen Admirala! När du blir lika till åren kommen som jag är, har du nog vunnit fler fototävlingar än mig!

Grattis till dina fina foton! Jag är mer än nöjd att än en gång fått en fin placering i Jannes tävlingar!

Tack Babsan, för den kommentaren! Känner mig som en riktig "Papparazzi" i insektsvärlden.

Allvarligt talat så är det så himla roligt att få komma på denna hedrande plats

Ikväll-FirarYeasou med Grekiskt vin & Metaxa lll*
Svara med citat
  #153  
Gammal 2006-11-22, 20:41
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Bilderna som fick röster!/sammanfogad tråd

[quote=Peter;66449]Vad fin du kommer att bli i en rosa tröja sedan...

Tack Peter! Jag kommer att bli jättefin i den färggranna tröjan. Den kommer nog att bli rosa när jag tvättat den med andra färgade plagg, såvida inte min sambo är hemma. Ibland så nyttjar jag ju hennes hobbymaskiner, då brukar mina vita plagg bli färgade osv.

Vad blev det med din reseskildring av Santoriniresan? Väntar fortfarande med spänning på den!
Ok, stressa ej, den kanske kommer till våren eller blir det Jul-lektyr för oss andra?

MVH
TröjYeasou
Svara med citat
  #154  
Gammal 2006-11-22, 21:40
hasas avatar
hasa hasa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Södertälje
Inlägg: 174
Standard Sv: Bilderna som fick röster!/sammanfogad tråd

Grattis!!!!!!!!!
Känner mig dock lite dålig förlorare. Ingen av mina bilder kom med, inte heller någon av dem som jag röstade på. Måste helt sakna talang vad gäller bilder och fotografering Vissa av bilderna som är på top tio har ej ens noterat när jag försökte välja ut de bästa, men det är väll tur smaken är olika.
Nästa år då.............
Svara med citat
  #155  
Gammal 2006-11-22, 21:57
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Bilderna som fick röster!/sammanfogad tråd

Gratulerer til alle dere som fikk med bildet sitt. Hvilken glede! å få plassering.Og så flotte bilder.Kalimerarne fortjener såvisst en medalje....

Men Janne; kan man spørre om sitt absolutte favorittbilde? Om man kan få se det igjen? Tror det var PO (?), hans bilde av 'möten' - en ferge som er i ferd med å legge til land. Skulle så gjerne hatt en kopi??? på veggen her hjemme. Det ga en fruktansvärd lengten etter selve reisingen; fra øy til øy, og stor følelse av frihet.....og selve øyeblikket.
Svara med citat
  #156  
Gammal 2006-11-22, 22:03
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Bilderna som fick röster!/sammanfogad tråd

Citat:
Ursprungligen postat av hasa Visa inlägg
Måste helt sakna talang vad gäller bilder och fotografering
Jag tycker i alla fall att du har en härlig avatar!
Svara med citat
  #157  
Gammal 2006-11-22, 22:26
hasas avatar
hasa hasa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Södertälje
Inlägg: 174
Standard Sv: Bilderna som fick röster!/sammanfogad tråd

Tack!!! Det känns redan lite bättre, skönt att få klaga lite ibland
Svara med citat
  #158  
Gammal 2006-11-22, 22:45
Agapi Agapi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 456
Standard Sv: Bilderna som fick röster!/sammanfogad tråd

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Ja, "honungsdroppen" är ju en liten rolig bildgåta i sig själv.
Min första tanke var någon konstig äggula, sen tänkte jag på en Läkerol eller annan pastill, honung eller olivolja... ja, vad är det Yeasou? (Förutom en Rolig Bild förstås!)

Härlig fantasi! Jättehäftigt foto. Det första jag tänkte på var ett "öga".

Grattis till alla er som vann!!

Katerina
Svara med citat
  #159  
Gammal 2006-11-23, 00:14
bananafroggyboy bananafroggyboy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 2
Standard Sv: Bilderna som fick röster!/sammanfogad tråd

Verkligen en himla kul tävling det här. Jag lade min röst i Bästa Bild-kategorin på Erik Öhrns fantastiska bild, bilden på Blue Star II i det fantastiska ljuset. Helt underbart bild för en färjetok som jag... Men jag måste erkänna att jag satt länge och funderade på om jag inte skulle rösta på Admiralas bild, den som kom trea... Helt underbar blick som tjejen har, perfekt skott, exakt i rätt vinkel och i rätt ögonblick.. Tycker bilden förmedlar den högtidliga stämmningen på ett otrologt bra sätt.

Men mest cred tycker jag Janne skall få för hans arbete med tävlingen och inte minst hela sidan! Fantastiskt jobb, vad vore vår värld utan sådana eldsjälar som Janne?


Det skulle vara kul att få se hur många röster som bilderna fick tycker jag. Känner att jag inte har någon aning alls ifall min bild som kom tia (inte för att skryta nu då alltså) har fått 10, 100 eller kanste 1000 röster för att placera sig... Alltså bara lite kort. Hur många fick vinnarbilden och vad fick den sista bilden att kunna placera sig i varje kategori, det hade varit göörkul att få se... För lite tävligsmänniska är man juh... Även om jag känner mig gryyyymt nöjd min tiondeplats, vilken ära! Kan inte smälta det ännu...
Svara med citat
  #160  
Gammal 2006-11-23, 00:41
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Bilderna som fick röster!/sammanfogad tråd

Citat:
Ursprungligen postat av yeasou Visa inlägg
Jag kommer att bli jättefin i den färggranna tröjan. Ibland så nyttjar jag ju hennes hobbymaskiner, då brukar mina vita plagg bli färgade osv.
Hobbymaskiner... Hi hi hi.... Hoppas hon inte läser här... Fast, hon har ju lite svårt att lugga dig... Om hon inte får tag i ett ögonbryn förstås...

Citat:
Vad blev det med din reseskildring av Santoriniresan?
Nja, Santo var aldrig aktuellt i höstas! Det måste du ha missförstått. Däremot så blev det några dagar på Naxos och därefter en lite längre repa på Tinos. Hade några ärenden där och lite fölk att hälsa på... Jag hade ju "lurat" med en tidigare kollega som aldrig varit i Grekland tidigare. Han verkade dock inte vantrivas allt för mycket när vi hade div. sitt med någon öl och spanade... På båtar och och bilar då...

Jag brukar egentligen inte skriva något om mina resor, men den här gången så ligger det faktiskt ett halvfärdigt utkast i någon mapp och väntar på inspiration... Du kan väl skicka lite Metaxa*** så får vi se om inspirationen infinner sig

Peter
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT