Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-07-07, 09:30
mille mille är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 3
Standard Kefalonia var toppen!

Hej till alla kommande Greklandsresenärer.
Vi bestämde oss för att båtluffa på Zakinthos, Kefalonia och Ithaka i år. En familj på två vuxna, samt 12 resp 14 år. Det ångrade vi inte för en sekund.
Kefalonia hade allt! Underbara stränder som vi hade för oss själva. Sanden var ngt grövre, som kristaller, de fastnade varken på kroppen eller i handukarna, vilket är skönt. Väldigt bra snorkling, vi utforskade små grottor och andra roligheter i det turkosa vattnet. Relaxade kefaloier, god mat, härlig natur. Bergen är ju helt otroliga .Tips är att ni hyr en "liten" bil och utforskar ön. Kefalonia har inte lika smala vägar, samt lugnare tempo, om man jämnför med Zakinthos, vilket kan underlätta för nybörjare. Hit åker vi igen, synd bara att man inte kan flyga direkt till ön längre....
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-07-07, 15:27
Zozo Zozo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 11
Standard Sv: Kefalonia var toppen!

jag måste hålla med .. Kefalonia är en av de vackraste öarna jag har sett i Grekland ... vattnet är helt underbart med dess vackra färger ...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-07-07, 19:59
rvhs avatar
rvh rvh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 126
Standard Sv: Kefalonia var toppen!

Tim och jag kan bara hålla med. Fantastiskt! Första intrycken när vi kom till hamnen i Pessada och sedan till Argostoli är verkligen inte rättvisande. Vi har en ny favorit!

http://flying.to/athens har vi lagt ut lite bilder m.m. från årets resa.

Ha det gott!

Robban i Malmö
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-07-07, 20:47
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Kefalonia var toppen!

Vilka härliga bilder Robban och Tim
Syns att ni hade det jättefint

Riitta
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-07-07, 21:06
babsans avatar
babsan babsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 475
Standard Sv: Kefalonia var toppen!

Citat:
Ursprungligen postat av rvh
Tim och jag kan bara hålla med. Fantastiskt! Första intrycken när vi kom till hamnen i Pessada och sedan till Argostoli är verkligen inte rättvisande. Vi har en ny favorit!

http://flying.to/athens har vi lagt ut lite bilder m.m. från årets resa.

Ha det gott!

Robban i Malmö

Verkligen härliga bilder. Längtan ner till Grekland är stor, men om några veckor är man där igen

Barbro
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-07-07, 21:13
rvhs avatar
rvh rvh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 126
Standard Sv: Kefalonia var toppen!

Hej Riitta!

Tack tack! Det blev nog vår bästa resa så här när vi sammanfattar i efterhand. Väldigt vackra öar och spännande saker att göra och uppleva!

Vi börjar få lite erfarenhet nu både av varandra och att resa till Grekland. Tim är en bestämd och resvan ung man på snart 8 år nu. Det är ett nöje att få uppleva saker och resa tillsammans med sin son.

Kul att kunna dela med sig till er andra på Kalimera!

Robban i Malmö
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-07-07, 23:30
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Kefalonia var toppen!

Härligt!

Jag får abstinens, Joniska öarna är undervärderade!

//PO
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-07-18, 22:16
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Kefalonia var toppen!

Tack Robban och Tim för läsningen och vilka otroliga bilder! SKAPLIGT lockande
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-07-27, 20:37
wilma wilma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Köping
Inlägg: 19
Standard Sv: Kefalonia var toppen!

Jag kan bara hålla med Kefalonia är den mest underbaraste ö jag vet, har varit där ett antal gånger, och den har det mesta.
Har nu varit i kontakt med Apollo, och dom säger att det är inte helt omöjligt att Kefalonia kommer tillbaka, dom har tydligen haft en hel del som har skickat in synpunkter om att dom har tagit bort Kefalonia från apllo katalogen.
Så jag hoppas innerligt att dom har med Kefalonia redan nästa år!!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-08-24, 19:30
lenode lenode är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Strängnäs
Inlägg: 20
Standard Sv: Kefalonia var toppen!

Hej!
Det låter hoppfullt att Kefalonia kanske kommer tillbaka som resmål, det är den finaste ö jag varit till. Min favoritby är Assos och jag drömmer om att få komma tillbaka dit! Jag bodde på ett hotell alldeles intill flygplatsen, det är så nära så man kan ta resväskan och gå dit! Kändes jättelarvigt att sitta och vänta på transferbussen en timme tills alla hade samlats och sedan bli avsläppt efter 2 min..... Men jag håller med alla som tyckte det var lätt och köra bil på Kefalonia. Ngt som jag aldrig hann med under den vecka jag var där var att stanna till på "Ithaka"-sidan av ön, där fanns en del klippstränder som såg fina ut och inte så mkt folk heller.
/Lenode
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-08-25, 08:37
MonicaC MonicaC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 83
Standard Sv: Kefalonia var toppen!

Kan inte mer än hålla med alla som lovordar Kefalonia.

Det är en toppenö som nästan kräver en bil för det finns så mycket fint att se och så mycket mysigt att uppleva. Väldigt grön dessutom.

Tex , Poros , Assos , Fiskardo ,Myrthos-stranden ( som ser ut på att kort att vara sand men det är väldigt små stenar ) undervattensjön Melanissi , Droppstensgrottan Drogarati , stranden Antissami där de spelade in Capten Corellis mandolin samt mycket mer.........

En återvändarö om man säger så . Vissa öar säger man när man åker hem att jaha nu har vi sett den men Kefalonia är absolut en komma-tillbaka-till-ö

/ Monica
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-12-08, 18:44
Simon (Kefalonia) Simon (Kefalonia) är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Jönköping
Inlägg: 20
Standard Sv: Kefalonia var toppen!

Jag är en stor Kefalonia älskare, många minnen och förhoppningvis kommer det bli många fler. Jag tycker dock inte det är synd att flyget till Kefalonia inte längre går, det är faktiskt ganska skönt. Det var dyrt att åka direkt och ju färre turister det är på Kefalonia, desto bättre gör sig ön! Det är smidigt att åka dit ändå, bara flyga till Lefkas eller Zakinthos, ta båten över till Kefalonia, det går fort.
I slutet av september är det perfekt! Nästan inga turister samtidigt som allt är öppet.

//Simon- Fiskardo, den vackraste byn på Kefalonia även Assos har sin charm!
Svara med citat
  #13  
Gammal 2005-12-12, 12:33
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Kefalonia var toppen!

Citat:
Ursprungligen postat av Simon (Kefalonia)
Jag är en stor Kefalonia älskare, många minnen och förhoppningvis kommer det bli många fler. Jag tycker dock inte det är synd att flyget till Kefalonia inte längre går, det är faktiskt ganska skönt. Det var dyrt att åka direkt och ju färre turister det är på Kefalonia, desto bättre gör sig ön! Det är smidigt att åka dit ändå, bara flyga till Lefkas eller Zakinthos, ta båten över till Kefalonia, det går fort.
I slutet av september är det perfekt! Nästan inga turister samtidigt som allt är öppet.

//Simon- Fiskardo, den vackraste byn på Kefalonia även Assos har sin charm!
Hej Simon! Det var ett tid sedan vi träffades på Kefalonia, jag har sedan dess besökt ön några gånger till och delar din syn på turismen. Åker troligen dit 2006 under aug. eller sep. och besöker givetvis Fiskardo som du har som favorit. Jag har en annan by på ön som jag besöker ofta nämligen Dilinata och där har jag grekiska väner där och kanse därför populär hos mig. Hoppas vi ses nångång framöver på vår favorit ö.

Hälsningar PANAKAKIS
Svara med citat
  #14  
Gammal 2005-12-13, 14:18
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Kefalonia var toppen!

Instämmer i hyllningskören! Har Kefalonia som en av mina favoritöar och ska tillbaks dit igen helt klart. Jag vill då bo i Poros igen, en by som var så "LAGOM" och med det vackra klostret uppe på berget som "beskydd".

De fina bilderna väckte många minnen!

Lissi
Svara med citat
  #15  
Gammal 2006-01-09, 23:06
wilma wilma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Köping
Inlägg: 19
Standard Sv: Kefalonia var toppen!

Hej allesammans!
Yippie är väl det ända jag kan säga, Kefalonia....Airtours..... 10juni....två veckor...japp dit ska vi, har varit där två gånger tidigare, men det finns mycket kvar att se på ön. Det är bland dom vackraste öar jag varit på i grekland, en ö som har det mesta, en ö man återkommer till och längtar till, vilket vi gör!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT