Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-10-10, 11:56
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Fototävlingen - KUL!

Fototävlingen har ju skapat långa trådar förr, men en tråd med 92 inlägg en vecka INNAN tävlingstiden är slut, måste vara en klar toppnotering!

Satt just och tänkte på vilket sug tävlingen har skapat på några år. Redan NU väntar man med spänning på att få se årets bilder! Och ändå kan jag utan omsvep erkänna att det första året tyckte jag hela tävlingen var lite småfånig.
Men som sagt, nu är jag lika fånig själv och bara väntar på alla härliga bilder, som ju oavsett kvalitet alltid har något att säga

KUL ska det bli när bilderna äntligen kommer!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-10-10, 13:39
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 995
Standard Sv: Fototävlingen - KUL!

Ja det ska bli kul att se den enorma blandning av alster som deltar i år. De jag skickat in har jag inga som helst förhoppningar om. Jag har haft förhoppningar förr om åren och blivit närmast besviken så nu gör jag tvärtom och kommer därför att vinna alla tre katergorierna


Nej skämt åsido tycker jag det är kul att vara med.



Hasse
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-10-10, 13:56
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Fototävlingen - KUL!

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Fototävlingen har ju skapat långa trådar förr, men en tråd med 92 inlägg en vecka INNAN tävlingstiden är slut, måste vara en klar toppnotering!

Satt just och tänkte på vilket sug tävlingen har skapat på några år. Redan NU väntar man med spänning på att få se årets bilder! Och ändå kan jag utan omsvep erkänna att det första året tyckte jag hela tävlingen var lite småfånig.
Men som sagt, nu är jag lika fånig själv och bara väntar på alla härliga bilder, som ju oavsett kvalitet alltid har något att säga

KUL ska det bli när bilderna äntligen kommer!
Vad nu då ? En ny tråd i ämnet. Ny toppnotering på gång kanske

Tommy

Senast redigerad av epiros den 2005-10-10 klockan 14:01.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-10-10, 21:11
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: Fototävlingen - KUL!

Äntligen den rätta rubriken

Riitta,som försöker tvinga sin man och skicka in bilder
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-10-11, 09:21
Ingerp Ingerp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Stockholm norr
Inlägg: 108
Standard Sv: Fototävlingen - KUL!

Visst är det!

Jag har skickat in mina bilder, inte med förhoppning om att vinna (tyvärr) utan för att jag gillar dem. Hoppas kan man ju sedan på att några fler än jag tycker att de är bra.

Ska bli jättekul att se vad alla har för olika motiv och tankar, inte minst om ämnet "Blått".

Lycka till alla som bidragit!

Inger, som precis som Hasse tycker det är kul att vara med!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-10-11, 16:22
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Fototävlingen - KUL!

Citat:
Ursprungligen postat av Ingerp
Visst är det!

Jag har skickat in mina bilder, inte med förhoppning om att vinna (tyvärr) utan för att jag gillar dem. Hoppas kan man ju sedan på att några fler än jag tycker att de är bra.

Ska bli jättekul att se vad alla har för olika motiv och tankar, inte minst om ämnet "Blått".

Lycka till alla som bidragit!

Inger, som precis som Hasse tycker det är kul att vara med!

Jo, precis så har jag med gjort, skickat de bilder jag gillade mest! Fast den allra roligaste bilden blev stulen för den fanns i kameran som blev stulen näst sista kvällen! !
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-10-11, 20:47
Chriss avatar
Chris Chris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm/Vasastan
Inlägg: 182
Standard Sv: Fototävlingen - KUL!

Tyvärr blev det inga bilder från årets tripp. Men nästa år så ska jag vara med. Nu har jag hela vintern på mig att djup-plugga alla instruktioner till nya kameran. Och kanske provknäppa också. Fast jag hatar instruktionsböcker

Kul ska det i alla fall bli att få se alla andras alster! Hoppas det blir några med "el-nystan" på. De värmer extra gott. Det är Grekland.

Chris
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-10-11, 21:36
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Fototävlingen - KUL!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Jo, precis så har jag med gjort, skickat de bilder jag gillade mest! Fast den allra roligaste bilden blev stulen för den fanns i kameran som blev stulen näst sista kvällen! !
Hur/var blev den stulen?
Vi lämnar alldeles för dyra prylar på rummet ibland med nå´n lite naiv förhoppning att grekerna är så ärliga som det verkar/ryktas.

//PO
-borde veta bättre?
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-10-11, 22:05
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Fototävlingen - KUL!

Den blev kvarglömd på ett bord på en servering ett par minuter.....När vi upptäckte det några steg bort så var den VÄCK! Servitören blev helt chockad! Han trodde kanske att vi trodde att det var han....Men det var SÅ många som gick där på hamnpromenaden så det kan ha varit vem som helst...Det mest retsamma är väl att "tjuven" nog trodde att det var en digitalkamera....men så var det ju inte..en vanlig APS-kamera....Kameran kunde jag vara utan men BILDERNA! 30 bilder ! Varav den som SÄKERT hade vunnit fototävlingen var en.....
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-10-12, 07:07
xristina xristina är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 454
Standard Sv: Fototävlingen - KUL!

Citat:
Ursprungligen postat av PO
Vi lämnar alldeles för dyra prylar på rummet ibland med nå´n lite naiv förhoppning att grekerna är så ärliga som det verkar/ryktas.
Jeg tror fortsatt at grekerne er så ærlige som jeg har erfart. Det er ikke grekerne jeg er redd for skal stjele noe, men heller andre turister...
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-10-12, 07:08
xristina xristina är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 454
Standard Sv: Fototävlingen - KUL!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Varav den som SÄKERT hade vunnit fototävlingen var en.....
Ja, det er klart! Det tviler vi ikke på!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-10-12, 09:22
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Fototävlingen - KUL!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Kameran kunde jag vara utan men BILDERNA! 30 bilder !
Usch vad trist och irriterande!

Citat:
Varav den som SÄKERT hade vunnit fototävlingen var en.....
Självklart är det så
Men då kan du väl berätta vad det var för speciellt motiv, som vi nu inte kommer att få rösta på
Svara med citat
  #13  
Gammal 2005-10-12, 09:59
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Fototävlingen - KUL!

HA ha..JA nu är ni ju nyfikna förstås! Jo det var en stor skylt på ett hus där det stod MOTORBIKES FOR RENT! ..och så under skylten stod tre fullständiga VRAK som en gång säkert varit motorcyklar eller vespor! Det såg väldigt roligt ut! Men vinnare vet man ju inte, det var mest på skoj jag skrev så...
Svara med citat
  #14  
Gammal 2005-10-12, 10:02
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Fototävlingen - KUL!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
HA ha..JA nu är ni ju nyfikna förstås! Jo det var en stor skylt på ett hus där det stod MOTORBIKES FOR RENT! ..och så under skylten stod tre fullständiga VRAK som en gång säkert varit motorcyklar eller vespor! Det såg väldigt roligt ut! Men vinnare vet man ju inte, det var mest på skoj jag skrev så...
Du, det låter faktiskt som en typisk vinnarbild. Särskilt om det dessutom var en söt liten katt nånstans bland hojjarna
Svara med citat
  #15  
Gammal 2005-10-12, 10:32
CamillaN CamillaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 215
Standard Sv: Fototävlingen - KUL!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
RENT! ..och så under skylten stod tre fullständiga VRAK som en gång säkert varit motorcyklar eller vespor!
Nåt liknande såg jag på Rhodos för länge sedan, fast det var ett gammalt vesp VRAK och över stog en skylt "Svensk Hyrcykel"
//Camilla.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2005-10-12, 12:08
xristina xristina är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 454
Standard Sv: Fototävlingen - KUL!

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Du, det låter faktiskt som en typisk vinnarbild. Särskilt om det dessutom var en söt liten katt nånstans bland hojjarna
Og jeg håper at det blir et bilde uten katt som vinner. Jeg forstår forsatt ikke hvordan dette kattebilde fra i fjor kunne gå foran ditt bilde av den gamle damen, Elisabeth (tror det var ditt). Sorry, Uffe - bilde var fint, men...
Svara med citat
  #17  
Gammal 2005-10-12, 12:22
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Fototävlingen - KUL!

Men det förstår jag

Specialbild enbart för xristina:

Svara med citat
  #18  
Gammal 2005-10-12, 12:34
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Fototävlingen - KUL!

Sånna bilder har ju handicat i den här tävlingen
Svara med citat
  #19  
Gammal 2005-10-12, 12:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Fototävlingen - KUL!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
HA ha..JA nu är ni ju nyfikna förstås! Jo det var en stor skylt på ett hus där det stod MOTORBIKES FOR RENT! ..och så under skylten stod tre fullständiga VRAK som en gång säkert varit motorcyklar eller vespor! Det såg väldigt roligt ut! Men vinnare vet man ju inte, det var mest på skoj jag skrev så...
Jag tyckte mig se den bilden i veckans skörd. Tjuven kände naturligtvis till tävlingen och visste att det låg en bra bild i kameran. Vi får se hur många röster den får.
Svara med citat
  #20  
Gammal 2005-10-12, 12:40
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Fototävlingen - KUL!

Citat:
KUL ska det bli när bilderna äntligen kommer!
Gissa hur kul jag har det! Det är oerhört spännande att öppna all mejl ännu roligare blir det förstås när alla bilder ligger samlade.

Nu är det bara fem dagar kvar för er som ännu inte skickat in era bilder. Sista dag är på söndag (16/10).
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT