Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-06-26, 23:18
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 748
Standard Charterresor

NU har jag upptäckt varför Solfaktor ligger så lågt med sina priser! Attans skitbolag tycket jag
När man söker på Sistaminuten.se eller Destination.se etc. så är Solfaktor alltid billigast. Går man vidare och ska boka så tillkommer pris för väskor med 800 kronor! Så är det aaaldrig med de andra charterbolagen! Även om det står ett totalpris för resan! Som nån skrev innan idag så är charter kanon när man åker en vecka. Vi bokar ett boende med bra läge och åker med planet bara. Sen gör vi allt vi vill utan nåt resebolag inblandat
/Kajja
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-06-27, 08:26
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 527
Standard Sv: Charterresor

Senaste gångerna jag bokade med Apollo var tillägget för bagage 295:- per person, vet inte om det blivit dyrare i år?

Senast redigerad av giottoni den 2018-06-27 klockan 09:10.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-06-27, 10:30
Inger-Mariann Inger-Mariann är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2014
Ort: Fredrikstad, Norge
Inlägg: 64
Standard Sv: Charterresor

Vi har bestilt bare flybilletter både med Apollo og TUI og begge tar betalt for innsjekking av bagasje. Husker ikke prisen. Bestilles pakketur m hotell betales det ikke for innsjekket bagasje (inntil 20 kg).
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-06-27, 14:30
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Charterresor

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
NU har jag upptäckt varför Solfaktor ligger så lågt med sina priser! Attans skitbolag tycket jag
När man söker på Sistaminuten.se eller Destination.se etc. så är Solfaktor alltid billigast. Går man vidare och ska boka så tillkommer pris för väskor med 800 kronor! Så är det aaaldrig med de andra charterbolagen! Även om det står ett totalpris för resan! Som nån skrev innan idag så är charter kanon när man åker en vecka. Vi bokar ett boende med bra läge och åker med planet bara. Sen gör vi allt vi vill utan nåt resebolag inblandat
/Kajja
De gånger jag har köpt paketresor med researrangörer, har jag ändå alltid köpt båtutflykter, hyrt bilar etc på plats, direkt med lokala arrangörer. Jag har aldrig blandat in resebolaget. Varför skulle man behöva göra det ??

//Conny
Svara med citat
  #5  
Gammal 2018-06-27, 17:44
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Sv: Charterresor

Både Ving og Tui selger etterhvert pakketurer ( altså fly og hotell) med charterfly og med ordinært rutefly. Her er vilkårene forskjellige. Man selger til og med rutefly med flere operatører (eks Norwegian og SAS) og deres bagasjeregler er forskjellige. Dette må man jo da sjekke ut og det er ikke alltid like enkelt. Vi foretrekker charterfly som alternativ, for da er bagasje inkludert. Vi kjøper også som regel busstransport med reiseselskapet. Man finner jo fort ut om dette lønner seg eller ikke, feks via Kalimera. Vi har ikke kontakt med reiseselskapet med mindre vi ber om de og det gjør vi sjelden.
Vi reiser også med rutefly og ordner hotell selv når vi vil det. Det skjer jo at vi vil på spesielle hotell og kanskje vil reise seint i sesongen.
Vi syns det ene kan være like bra som det andre - avhengig av hvor vi skal og når.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2018-06-27, 19:54
nickelena nickelena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Lysvik
Inlägg: 894
Standard Sv: Charterresor

Halloj.
Vet inte om jag missat nån info.
Men jag har för mig att det inte är ovanligt att man betalar för allt extra vid sista minuten. Som t ex incheckat bagage.
Väldigt ofta är ju resan tokbillig. Sen tillkommer ev bagage, ev transfer och ev mat ombord.
Kanske olika beroende på bolag.
Däremot när vi försökt klicka vidare på Solfaktor, är det nästan alltid slut på resor. Plus att flyget är obekväma tider och med Ryan air...
Lena
Svara med citat
  #7  
Gammal 2018-06-28, 00:01
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 748
Standard Sv: Charterresor

Vi har inte åkt med Apollo på många år så det kan va svaret! Det är oftast Airtours Allt inräknat..Känns som dom e bäst😃
/Kajja
Svara med citat
  #8  
Gammal 2018-06-28, 08:07
Carle Carle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 573
Standard Sv: Charterresor

Brukar köpa utflykter hemma av Apollo
Man betalar med kort och får biljetten
Garanterat plats och slipper ha med extra pengar. Populära utflykter brukar ta slut på sommaren om det hotell researrangören besöker ligger i slutet av turen.
Hänt flera ggr. En gång bokade vi MS Christina på bussen från flygplatsen. Men i fortsättningen köper vi lokalt utan mellanhand. Vill kunna styra datumen mer o om det blir regn. Men det är bra möjligheten finns för mindre resvana Greklandsbesökare än oss på Kalimera
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT